Gå til innhold

Kritikk på websiden min Gjøvik Dataspport.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fant da etterhvert ut at jeg skulle prøve å tjene litt penger på datasupport som en liten ekstrainntekt i hverdagen :)

 

Lagde meg derfor en webside for tjenesten jeg har kalt Gjøvik Datasupport. Vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på den siden om hva jeg kan gjøre bedre.

 

Den gjør jobben sin, men føler at den er litt "kjedelig" sånn den framstår nå, og etter å ha kikka på diverse andre sider ser jeg at den sikkert kunne vært designet litt bedre, men vet ikke helt hva.

 

Alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Noe jeg håper å kunne si oftere: Title var elsk! Rett på sak, forklarer ganske så bra hva dette dreier seg om

2: Copyright er amerikansk lovgivning

3: Versjonnummer?

4: Headeren er jeg usikker på, men for folk med liten peiling/interesse for IT kan jeg tenke meg at assossiasjonene flommer

5: Ingen beskrivelse på lenker til nettbutikker

6: Skummelt uhumsk typografi

7: Skrivefeil

8: Header ikke klikkbar for å komme tilbake til hovedsiden

9: Du trenger ikke undertegne med Jan Ingar hele tiden

10: Spesifiser OS du støtter

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

2,3: Skal ta bort copyright'en. Kan også ta bort versjonsnr. Det var noe jeg bare plasserte der litt tilfeldig, uten at den har noen funksjon.

5: Har tenkt tanken, skal legge til det når får tid :)

6: Hvordan uhumsk? har brukt fonten Verdana, har du noe bedre tips er det bare å komme med det.

7: Hvor er skrivefeilen? så skal jeg fort luke vekk den. Har flere ganger luket bort noen her og der, men er alltid noen som man overser.

8: Det lar seg fort ordne, har imidlertid hjem-knappen. Dersom jeg lar headeren være klikkbar, burde jeg da fjerne hjem-knappen? Har ellers erfaring med at mange 40- 50 åringer som ikke er helt stø på nett ikke tenker over at headeren er klikkbar.

9: Dette er jeg også klar over og har vel luka vekk 4 steder hvor jeg først hadde undertegnet :D så kan nok fjerne det flere steder.

10: Du mener OS i forhold til datasupport?

Lenke til kommentar

Copyright er faktisk ganske normalt, og greit å ha med - grunnregelen i norge er at om ingenting står oppgitt er ingenting lov, men å ha det med hjelper.

 

Fjern tullet om IE6 og webstandarder - det har ingen relevans til det du holder på med. En enkel paragraf om sikkerhetsaspektet ved å bytte nettleser bør være nok.

 

Hele greia virker litt useriøs. Savner et firma og organisasjonsnummer. Lukter svart-tull dette her - kan man egentlig markedsføre seg på denne måten når man ikke driver lovlig?

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Kan jo evt. i steden bytte ut med "Siden er beskyttet av norsk åndsverkslov" eller noe i den dur da og linke til den loven i lovdata.

 

Kan fikse den "nyheten" litt. Har uansett tenkt å fjerne eldre nyheter etterhvert som jeg legger inn nye i blant.

 

Jeg tror det er lovlig inntil et visst omfang. Har undersøkt at så lenge det kan gå under hobbyvirksomhet uten store inntekter så går det greit. Har sjekka at navnet jeg bruker ikke er registrert i Brønnøysund Registeret og heller ikke på nett. :)

 

Dersom jeg finner ut at det blir mer penger å tjene ut av det vil jeg så klart vurdere å registrere meg, til nå har jeg ikke tjent en 1000-lapp engang. Er kort tid siden jeg startet, så gjenstår å se hvor stort markedet blir.

Lenke til kommentar

På Kontakt kan du ha skjema istedet for å bare ha din mail.

eks:

navn:

OS:

Modell:

(Mulighet fra å velge fra en liste med problemer: Virus, filtap, driverproblem, osv

 

Mindre størrelse på fonten syns jeg. Headeren din e ok, men selve skriften bør endres.

Lenke til kommentar

Har ikke kvalifikasjoner til kritikk av selve innholdet... men førsteinntykket hva selve designet angår, så synes jeg dette var veldig tafatt og kjedelig.

 

Desverre, så er dette en side jeg ikke hadde oppholdt meg lenge på.

Selve budskapet er sikkert i orden... men utseende var noe av det kjedeligste jeg har sett... sorry.

Lenke til kommentar

Har du noe forslag til hva som evt. kan gjøres bedre er det bare å komme med det. For er enig i at siden ikke er den mest interessante slik den framstår.

 

På Kontakt kan du ha skjema istedet for å bare ha din mail.

eks:

navn:

OS:

Modell:

(Mulighet fra å velge fra en liste med problemer: Virus, filtap, driverproblem, osv

 

Mindre størrelse på fonten syns jeg. Headeren din e ok, men selve skriften bør endres.

 

God ide Mesha, men tror jeg ikke får til det på den serveren siden ligger på nå. For da trenger du vel en e-postadresse som kontakt-skjemaet sendes i fra?

Lenke til kommentar

Opplegget med blått printkort som bakgrunn på toppen og bunnen er i og for seg grei, mener jeg. Jeg likte derimot ikke den oppblåste fixedsysfonten som du har brukt. Det kan virke greit eller smånostalgisk for folk som er datainteressert, men slike folk er kanskje ikke din hovedmålgruppe.

 

Undersidene dine er justert litt til høyre i forhold til hovedsiden. Det ser litt uproffesjonelt ut. Du kan kanskje også la siden gå helt til bunnen av nettleservinduet selv om du ikke har innhold helt ned dit.

Lenke til kommentar
Copyright er faktisk ganske normalt, og greit å ha med - grunnregelen i norge er at om ingenting står oppgitt er ingenting lov, men å ha det med hjelper.
At det er normalt betyr ikke at det er bra eller riktig. Har du kilde å henvise til på at det hjelper?

 

I tillegg: Hva skal du beskytte med åndsverksloven her?

Lenke til kommentar
Copyright er faktisk ganske normalt, og greit å ha med - grunnregelen i norge er at om ingenting står oppgitt er ingenting lov, men å ha det med hjelper.
At det er normalt betyr ikke at det er bra eller riktig. Har du kilde å henvise til på at det hjelper?

 

I tillegg: Hva skal du beskytte med åndsverksloven her?

 

Åndsverksloven beskytter alt innhold på siden. Dvs. ingen har uten lov, rett til å kopiere teksten jeg har skrevet og lime den inn i sin helhet på en annen side, med untak av sitat-retten.

 

Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Åndsverksloven beskytter alt innhold på siden. Dvs. ingen har uten lov, rett til å kopiere teksten jeg har skrevet og lime den inn i sin helhet på en annen side, med untak av sitat-retten.

 

Tar jeg feil?

Nei, du gjør ikke det. Men du misforstår. _Hva_ er det du skal beskytte? Tror du at noen som helst kommer til å ville stjele det lille du har skrevet?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...