Gå til innhold

Ny Jukebox Zen fra Creative


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan du oppsummere hvor mye bedre lyden er på ipod? vet det er skrevet før, men...

 

Med Creative sitt EAX-system er ikke lydkvaliteten på selve spillerene noe særlig annerledes, men de medfølgende hodetelefonene er nok et hakk eller to bedre på iPod. At iPod har god lydkvalitet er det dog liten tvil om.

Lenke til kommentar

60GB med musikk til musikk burde rikelig, men man slipper på denne måten å tenke på filstørrelse. Man kan f.eks kode alt i 320 og fortsatt ha plass til 10000 spor (omtrent). Også greit å ha Zen som portabel HD. Jeg er uansett storfornøyd med min Zen 20GB :D

Lenke til kommentar
60GB med musikk til musikk burde rikelig, men man slipper på denne måten å tenke på filstørrelse. Man kan f.eks kode alt i 320 og fortsatt ha plass til 10000 spor (omtrent). Også greit å ha Zen som portabel HD. Jeg er uansett storfornøyd med min Zen 20GB :D

 

Alltid ok med mye plass, men tipper 15gig holder for meg, plass til ca 200 album i APS-kvalitet, og hvis jeg siler litt burde det holde en stund.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kommer Zen med bæreveske, fjernkontroll og docking stasjon? Litt urettferdig å sammenligne de to dyreste spillerne uten å ta med hva mer man får med. Mulig dere tok det med i prisen ellerno siden ipoden virker litt dyrere på applestore enn den prisen dere oppga....

Lenke til kommentar

Har Zen muligehet for å spille av aac filer da?

 

En AAC lydfil på 128kbps har like bra kvalitet som en mp3 på 256. Dette gjør jo at musikken på Zen vil ta dobbelt så stor plass på Zen spillern og den har derfor på en måte akkurat like stor lagringskapasitet som iPod.

 

hahah, :p

Lenke til kommentar
Har Zen muligehet for å spille av aac filer da?

 

En AAC lydfil på 128kbps har like bra kvalitet som en mp3 på 256. Dette gjør jo at musikken på Zen vil ta dobbelt så stor plass på Zen spillern og den har derfor på en måte akkurat like stor lagringskapasitet som iPod.

 

hahah, :p

 

Det er vel en sannhet med kraftige modifikasjoner, hvis vi er litt realistiske, så har aps-mp3 cd-kvalitet, og tar rundt 200 kbps i gjennomsnitt, såvidt meg bekjent er det formatet som tar minst plass i cd-kvalitet mpc, og det ligger på rundt 160-170 kbps, så dobbelt så mye plass på zen er jo en noe meningsløs påstand i det virkelige liv.

 

AtW

Lenke til kommentar
kan du oppsummere hvor mye bedre lyden er på ipod? vet det er skrevet før, men...

 

Har ikke hørt noen av disse sukkerklumpene, men i følge flere tester jeg har lest skal Creative-spillerne være hakket hvassere enn iPod på ren lydkvalitet (med skikkelige klokker vel å merke).

 

Personlig synes jeg det er STOR forskjel på 60 og 30 Gig. I praksis forskjellen på "alle de sangene jeg kan tenkes å ville høre i løpet av en sommerferie" og "mesteparten av de sangene jeg kan tenkes å ville høre i løpet av en sommerferie". En ikke uvesentlig forskjell...

Lenke til kommentar
Har Zen muligehet for å spille av aac filer da?

 

En AAC lydfil på 128kbps har like bra kvalitet som en mp3 på 256. Dette gjør jo at musikken på Zen vil ta dobbelt så stor plass på Zen spillern og den har derfor på en måte akkurat like stor lagringskapasitet som iPod.

 

hahah, :p

 

...men er alikevel ca. 100 dollar billigere enn Ipod.

 

Har uansett lyst på enten en Ipod eller Zen, men helst en Zen.

Lenke til kommentar
Har ikke hørt noen av disse sukkerklumpene, men i følge flere tester jeg har lest skal Creative-spillerne være hakket hvassere enn iPod på ren lydkvalitet (med skikkelige klokker vel å merke).  

..

 

Gidder du å grave opp noenlenker? Det er i høyeste grad interresant å se noen tester der lydkvaliteten blir sammenlignet.

 

AtW

Lenke til kommentar

http://www.itavisen.no/art/1300416.html

http://www.itavisen.no/art/1301080.html

 

ja bare om lag 10 dager til eg ska få/kjøpe ein en apple ipod v.2 til komfen min

hadde to alternativer: ipod og archos multimedia jukebox.

 

vente til slutt over på ipod på grunn av lydkvaliet og et veldig bra design + at fargesjermen på archosen var knøtt liten

 

den nye versjonen av ipod ser jo bare enda mer lækker samtidig som den blei billigere

 

Det er en grunn til at ipod har over 50 % av det japanske markede :woot:

 

 

PS: til dere med linux og i pod søk på google etter "linux on ipod" og kan du få info til å hive inn linux på ipoden din

Lenke til kommentar

Kan ikke HD i disse spillerne med et enkelt håndgrep byttes ut med en annen 2,5" disk?

 

Er stolt eier av Zen 2.0, men synes at batteriløsningen (ikke utbyttbart) og det at det ikke følger med "fjærnkontroll" trekker ned.

 

usb 2.0 i forhold til 1.0 er vel 10x eller no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...