Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen for 10.trinn 2009 (FERDIG)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På skolen vår var det slik at vi ble tatt ut etter hvilken kontaktlærer vi hadde.

 

[...]

 

 

Tror ikke det går an, det plukkes tross alt ut i Oslo, i motsetning til muntlig eksamen som plukkes ut lokalt. I så fall er det skolen din som har jukset litt på det

 

Forklar hvorfor akkurat alle som hadde lik kontaktlærer som meg kom opp i engelsk, alle som hadde en annen lærer kom opp i norsk, osv. Det går ca. 150 elever (i 10. klasse) på skolen min og det er vanskelig å måtte finsortere alle. Det sparer mye tid for Utdanningsdirektoratet å la de ulike kontaktgruppene komme opp i ulike fag, sitdenefor å trekke for hver enkelt elev.

 

Jeg kan skjønne at de som ikke kom opp i det de ønsket mener at dette systemet er urettferdig. Men husk; verden er ikke rettferdig :( Stå på og gjør ditt beste!

 

Jeg kan ikke forklare eksakt hvorfor. Kanskje er det en tilfeldighet, eller skolen din har gjort et eller annet. Det jeg vet er i hvert fall at det plukkes ut i Oslo, helt tilfeldig. På vår skole kom klassene til 3 forskjellige mattelærere opp i matte, og klassene til 2 engelsklærere i engelsk.

Lenke til kommentar
På skolen vår var det slik at vi ble tatt ut etter hvilken kontaktlærer vi hadde.

 

[...]

 

 

Tror ikke det går an, det plukkes tross alt ut i Oslo, i motsetning til muntlig eksamen som plukkes ut lokalt. I så fall er det skolen din som har jukset litt på det

 

Forklar hvorfor akkurat alle som hadde lik kontaktlærer som meg kom opp i engelsk, alle som hadde en annen lærer kom opp i norsk, osv. Det går ca. 150 elever (i 10. klasse) på skolen min og det er vanskelig å måtte finsortere alle. Det sparer mye tid for Utdanningsdirektoratet å la de ulike kontaktgruppene komme opp i ulike fag, sitdenefor å trekke for hver enkelt elev.

 

Jeg kan skjønne at de som ikke kom opp i det de ønsket mener at dette systemet er urettferdig. Men husk; verden er ikke rettferdig :( Stå på og gjør ditt beste!

 

Jeg kan ikke forklare eksakt hvorfor. Kanskje er det en tilfeldighet, eller skolen din har gjort et eller annet. Det jeg vet er i hvert fall at det plukkes ut i Oslo, helt tilfeldig. På vår skole kom klassene til 3 forskjellige mattelærere opp i matte, og klassene til 2 engelsklærere i engelsk.

På vår skole var det etter hvilken klasse (gruppe) vi går i. (10a, 10b, 10c osv...)

Det er totalt 6 klasser (grupper). 3 av de kom opp i engelsk, 2 i matte og 1 i norsk.

Lenke til kommentar

Enig med Grumle! VI burde slutte med å diskutere om hvem som har (og som skulle) kommet opp i hvilke fag. La oss konsentrere oss om engelsken!!

 

Her er en link med fokus på Subject-Verbal, men dersom du ser på menyen til venstre finner du også andre regler

(Who, Which, That/Whoever and Whomever/Who and Whom).

 

http://www.howtowriteessay.net/grammar/sub...erb-agreement/#

 

Gleder meg til å få vite temaet imorgen.

 

 

PS. Skolen min er delt opp etter 10 A, 10 B, 10 C. Deretter er 10 A delt opp i tre grupper; 10a1, 10a2 og 10a3. Slik er det også med 10 B og 10 C. Det er omtrent 15 elever i hver gruppe (f.eks. 10b2).

 

Kontaktlærer har elever på tvers av gruppene. Min kontaktlærer har elever fra både 10b1, 10b2 og 10b3..... Derfor har bare de med akkurat min kontaktlærer blitt trukket opp i engelsk. Kontaktlæreren min er hovedsakleig engelsk lærer, så jeg får mye hjelp fra henne. Synd for de to andre gruppene (i B), for der fikk de som kom opp i norsk, kontaktlæreren som egentlig er mattelærer, mens den andre gruppen som kom opp i matte, fikk kontaktlæreren som egentlig er norsklærer.

Endret av Jensg
Lenke til kommentar
Ikke lenge til vi får vite tema nå. Noen som har noen gjetninger på hva det kan være? Jeg har en følelse av at det blir "fantasy" eller noe sånt

 

Tippekonkurranse om temaet?

Jeg tipper at vi får noe om landskap eler noe sånt

Creds til den som tipper rett! :D

Lenke til kommentar

Synes synd på de som får engelsklæreren min som Sensor! Makan til kvinne. Sitat -->

 

"Det fins mange elendige bøker der ute. Til og med søsteren min, som er forfatter, skriver mye som er utrolig dårlig. Mye bra også, selvfølgelig, men fortsatt mye dårlig selv om hun er forfatter. Derfor må man ikke skrive på samme måte som forfattere, men helt korrekt etter alle reglene man finner i språket."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...