Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2009 - 10'ende trinn - Skulle bare være morsom


Anbefalte innlegg

Her he dokke alt ej he funne ut idag.

 

Btw, har nynorsk som hovudmål siden ej e fra Ørskog men trur dokke skjønna ka som stend der.

He me blant anna

- Fleire Sjangra

- Kilde

- Sitat

- Mulige Oppgave

- Regla

- Tips

- Eksempel på Oppgave

- Info ang. "En god latter forlenger livet"

- Notater

- Vurderingsveiledning

O.s.v...

 

-------- Ka du burde ha me dej til Eksamen---------

- Pennal

- Ordliste

- Norsk Bøker

- Perm / Notater

- Tekstene fra Udir

- Minnebrikke med evntuelle stoff

- Mat og Drikke

 

Norsk_Eksamen_F_rebuing_07_05_2009.zip

Er det berre meg, eller var ikkje den fila heilt god? Får ikkje opna den ivertfall!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her he dokke alt ej he funne ut idag.

 

Btw, har nynorsk som hovudmål siden ej e fra Ørskog men trur dokke skjønna ka som stend der.

He me blant anna

- Fleire Sjangra

- Kilde

- Sitat

- Mulige Oppgave

- Regla

- Tips

- Eksempel på Oppgave

- Info ang. "En god latter forlenger livet"

- Notater

- Vurderingsveiledning

O.s.v...

 

-------- Ka du burde ha me dej til Eksamen---------

- Pennal

- Ordliste

- Norsk Bøker

- Perm / Notater

- Tekstene fra Udir

- Minnebrikke med evntuelle stoff

- Mat og Drikke

 

Norsk_Eksamen_F_rebuing_07_05_2009.zip

Er det berre meg, eller var ikkje den fila heilt god? Får ikkje opna den ivertfall!

 

Det er en .zip fil, du må høgre klikke og trykke "Extract here" eller noe sånt.

Den inneholder Open Office filer (.odt)

Er rundt 20 filer så jeg gadd ikke laste opp en etter en^^

Lenke til kommentar

Kan man ikke lagre vanlige MS Office-dokumenter i Open Office også? Jaja, gidder ikke laste ned Open Office for dette, men ellers takk! :)

 

Annet enn dokumenter? Hva da? Jeg har en del skolearbeid på den, inkludert noen PSD-filer og bildefiler. Må jeg fjerne alt som ikke har med eksamen/forberedelsesmateriell å gjøre?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Man har lov å ha med egen minnepenn, ikke sant?

 

Ja korrekt, men ikke prøv å ta med noe annet enn dokumenter.

Det er en sjanse for at den kan bli sett igjennom før og etter eksamen.

 

Vi ble fortalt at de kommer til å sjekke minnepennene.

Men siden jeg er så smart, så vet jeg åssn man gjemmer filer inn i bilde filer (.jpeg)

Slik at visst du dobbelt klikker på bilde, kommer bilde fram, men visst du høyre klikker - Opne med WinRar - Så kommer filene du har gjemt inni dem frem.

 

PM meg visst dere vil at jeg skal fikse dette til dere ;)

Lenke til kommentar
Annet enn dokumenter? Hva da? Jeg har en del skolearbeid på den, inkludert noen PSD-filer og bildefiler. Må jeg fjerne alt som ikke har med eksamen/forberedelsesmateriell å gjøre?

 

Kommer nok til å skrive ut uansett.

 

Jeg tror du får ta med deg det du vil, det eneste de sjekker etter er sikkert ferdiskrevne tekser

Lenke til kommentar
Annet enn dokumenter? Hva da? Jeg har en del skolearbeid på den, inkludert noen PSD-filer og bildefiler. Må jeg fjerne alt som ikke har med eksamen/forberedelsesmateriell å gjøre?

 

Kommer nok til å skrive ut uansett.

 

Nei men tenkte på det som skjedde på skolen min i fjor.

Noen elever ble tatt med oversettingsprogramm på minnestikken, norsk-engelsk, og bokmål-nynorsk.

Lenke til kommentar

Jeg har en idé:

F. eks. Hvis jeg skriver en artikkel om Kongsvinger IL eller Fredrikstad FK, som hadde storhets tiden sin i Norsk fotball før 1990. Hvis jeg da bruker fakta om en av de, og det er jo bare morsomt. Men så rykket KIL og FFK ned en divisjon, og senere 1 til. Da kan det jo stemme med å bruke; det skulle jo bare være morsmomt..

 

Dette er kun en ide fra min side. Har også ideer som omhandler mobbing. Latter forlenger livet(forskningen) og artikkler om mobbeoffere, der det handler om at mobberne liksom bare var morsomme(det er ekte, og tenkte da å kanskje bruke det som en kilde)

 

 

Kom med ideer og tilbakemeldinger. Sliter med sakprosa!!!

Lenke til kommentar

"F. eks. Hvis jeg skriver en artikkel om Kongsvinger IL eller Fredrikstad FK, som hadde storhets tiden sin i Norsk fotball før 1990. Hvis jeg da bruker fakta om en av de, og det er jo bare morsomt. Men så rykket KIL og FFK ned en divisjon, og senere 1 til. Da kan det jo stemme med å bruke; det skulle jo bare være morsmomt.."

 

Klarer ikke helt se hvordan dette passer til "skulle bare være morsom", men det er kanskje bare meg. :p

Lenke til kommentar

Vi fikk beskjed om at de IT-ansvarlige på skolen ska sjekke minnepennene våres. etter retteprogrammer o.l. men ellers alt anna innhold får vi lov til å ha med,

 

dem sa også at minnepenner med bluetooth (og andre komunikasjonsvarianter) ble tatt fra oss, og vi blei kasta ut av eksamen, finnes det ?xD

 

Noen som vet om noen oversettelses programmer som oversetter fra bokmål til nynorsk?

Trenger ikke være program, kan like gjerne være på en internettside

 

 

leo ..

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen oversettelses programmer som oversetter fra bokmål til nynorsk?

Trenger ikke være program, kan like gjerne være på en internettside

 

Fins, men vil helst ikke nevne det her. Dette vil gjøre at du får karakteren 1, og sansynligvis nedsatt i oppførsel.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen oversettelses programmer som oversetter fra bokmål til nynorsk?

Trenger ikke være program, kan like gjerne være på en internettside

 

 

<a href="http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html</a>

 

veldig fin og bra..

 

Takker for svar, men denne visste jeg allerede om.

 

Dette er altså en ordliste, og jeg trenger en som oversetter, Slik jeg kan kopiere og lime inn store tekster som er skrevet på bokmål også oversetter den det til nynorsk for meg.

 

Men takk!

 

 

Noen som vet om noen oversettelses programmer som oversetter fra bokmål til nynorsk?

Trenger ikke være program, kan like gjerne være på en internettside

 

Fins, men vil helst ikke nevne det her. Dette vil gjøre at du får karakteren 1, og sansynligvis nedsatt i oppførsel.

 

Jeg spør ikke om å få det til å bruke til eksamen, men til bruk nå.

Som sagt tidlegere, så har jeg Nynorsk som hovedmål og jeg prøver så godt jeg kan å skrive bokmål her.

Har funnet mye stoff på Bokmål som jeg helst vil ha oversatt til Nynorsk.

 

Så visst du tror du kan hjelpe meg, så please.

Endret av PaRaNo1D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...