Gå til innhold

creats treningslogg (film side 7)


Anbefalte innlegg

Altså, om du ikke trener nå på en uke bygger jo bindevevet seg opp igjen. Da kan du trene med lettere vekter enn du har gjort til nå og få samme progresjon/trening. Correct me if I'm wrong. Men du kan jo selvsagt bare fortsette der du slapp. Var bare at om du tok mindre vekter nå vil det ta lengre tid før du må deloade på ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, om du ikke trener nå på en uke bygger jo bindevevet seg opp igjen. Da kan du trene med lettere vekter enn du har gjort til nå og få samme progresjon/trening. Correct me if I'm wrong. Men du kan jo selvsagt bare fortsette der du slapp. Var bare at om du tok mindre vekter nå vil det ta lengre tid før du må deloade på ny.

ok. takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar

Ble trening alikavel x)

 

Trening 18.mai 2009

 

benkpress:

40kg x5

50kg x5

50kg x5

40kg x10

40kg x10

 

dips(kroppsvekt):

10x3

 

nedtrekk:

41kg x5

50kg x5

50kg x5

45.5kg x5

 

sittende roing:

41kg x8

41kg x8

41kg x8

 

kommentar

ikke den beste økta. men det er på grunn at jeg ikke får til å gjøre øvelsene riktig. fordi jeg har vondt i tå... får ikke nåkk stabilitet.

:ermm:

Lenke til kommentar

Trening 20.mai 2009

 

benkpress:

5x1 30kg

4x2 35kg

3x2 42kg

3x6 48kg

 

knebøy:

5x 40kg

5x 50kg

5x 50kg

1x 60kg

1x 65kg (ny maksløft)

 

markløft:

10x 50kg

5x 70kg

4x 80kg

1x 100kg (ny maksløft)

 

Dips:

10x kroppsvekt

10x kroppsvekt +en 5kg

5x3 kroppsvekt +en 10kg

10x kroppsvekt +en 10kg

10x kroppsvekt

 

nedtrekk:

10x 36.5kg

5x4 45kg

 

kommentar

helt vil treningsøkt i dag. Ny maksløft i markløft :new_woot:

kjørte veldig hardt på dips, overraskte meg selv med at jeg klarte så mange reps og set med vekter på :D

 

neste uke så har jeg tenkt å begynne med et nytt treningsprogram. Det russiske treningsprogramet sheiko

Er dette et bra program?

Lenke til kommentar

Trening 22.mai 2009

 

benkpress:

20kg oppvarming

3x 40kg

2x 55kg

0x 65kg (kom halve)

4x 55kg

3x 55kg

5x 50kg

 

markløft:

10x 50kg

5x 70kg

2x 90 kg

Speed deadlift:

3x8 72.5 kg

 

nedtrekk:

5x 45kg

5x 45kg

5x 45kg

 

kommentar

feilet på 65kg i benkpress, kom halveis. ellers var det ei veldig hard mark økt.

skal begynne med Coan/Phillipi markløftprogramet på mandag. testet programet i dag.

:)

Lenke til kommentar

Week 1

 

Deadlift (75%): 1x2 @ 90 kg

Speed deadlift (60%): 8x3 @ 72.5 kg (90 sec rest b/w sets)

3 circuits (rest 90sec between exercises, 2-3 minutes between circuits):

Stiff-leg deadlift: 8 reps @ 60kg

Bent over row: 8 reps @ 45kg

Underhand (reverse) grip lat pulldown: 8 reps @ 54.5kg

Arched back good morning: 8 reps @ 35kg

 

kommentar

Har begynt med Uke 1 i Coan/Phillipi 10 week Deadlift Routine.

alle reps ble gjennomført. :D

Endret av creaT
Lenke til kommentar

trening 27.mai 2009

 

knebøy:

15x 20kg

5x 40kg

8x 50kg

8x 50kg

 

pause knebøy(5sec):

5x 40kg

5x 40kg

 

tå hev:

15x 40kg

15x 40kg

15x 50kg

15x 50kg

 

diverse mage øvelser. :p

 

kommentar

En helt grei treningsdag:D

har begynt med nytt bøy program.

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk eller noe, men trenger du egentlig spesifikke program i mark og bøy allerede? :) Jeg begynte ikke med programmer i noen av de før marken lå på 175 og bøyen lå på 160. Endel av programmene er laget for erfarne utøvere og mengde\belastninga og oppsettet passer ikke nødvendigvis så bra for nybegynnere. Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg begynt med stronglifts 5x5 for å bygge opp god styrke i baseøvelsene for så å bevege meg over på egne programmer for løftene når du har stagnert ei stund. Problemet med å kjøre maksprogrammer er at du får en oppsving i formen der og da, mens du mister opptil flere kilo i ukene like etter endt program. Med et program som stronglifts bygger du mer opp treningstoleransen og basisstyrken (den beholder du mye lengre enn styrken du får på maksprogrammer). Ikke sikkert du har sansen for mine innspill, men jeg har vært i dine sko for noen år siden og ser i ettertid at jeg nok hadde fått større fremgang ved å tenke litt annerledes ;)

Lenke til kommentar

hoff ikke dette nå igjen... :p

jeg har prøvd dere stronglifts programet. men jeg syntes ikke det var noe tess. Får man framgang ved å trene med vekter man nesten ikke kjenner påkjenning i musklene av?... neppe.

ble lei av programet etter ei uke.

Men at det er et bra program for nybegynnere kan jeg være enig i! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg sa jo akkurat det samme som Delavar i den andre tråden ;)

 

Du har ikke bruk for et eget markprogram nå, og spesielt ikke et oppkjøringsprogram. 120 kg kan du lett klare bare ved å legge på 2,5 - 5 kg i uka, slik som i Stronglifts. Programmet blir fort nok tungt når du begynner å presse deg forbi dine tidligere perser. På dette punket kan jeg garantere deg at du klarer å øke betydelig i de 3 store bare ved å trene de 3 store :) Støtteøvelser som speed-mark og good mornings med krum rygg (neppe bra for ryggen btw) vil ikke ha noen betydning for deg på dette punktet. Ikke for å være frekk, men ikke overvurder deg selv. Du er også nybegynner ;)

Lenke til kommentar
hoff ikke dette nå igjen... :p

jeg har prøvd dere stronglifts programet. men jeg syntes ikke det var noe tess.

I en tidligere post sier du "ok. har sett på SL5x5 men aldri gidet å sette meg inn i det whistle.gif" Selvmotsigende? Man trenger ikke nødvendigvis stronglifts da, dette programmet er litt mer avansert og funker veldig bra. Markrutina du kjører nå er egentlig beregna for folk som løfter 200 kg+ i mark ;) Arched back-goodmornings er vell idioti satt i praksis, dummere øvelse for ryggen skal du nok lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Hva er målene dine da egentlig? Program jeg kan anbefale er det andre 5x5-programmet jeg linka til, et annet program du kan teste ut er westside for skinny bastards Et program du kan øke mye i maks med samtidig som du øker endel i muskelmasse. Med dette programmet kan du øke raskt i mark, benk og bøy. Samtidig er du med på å sette det opp selv og velge øvelser fra en øvelsesbank. Du kan søke opp en av de tidligere utgavene av wsb om du ønsker det over 3 dager eller slå sammen en underkropps og en overkroppsøkt.

 

Om du er i modus for litt lesning kan du jo se på myo-reps som er primært for muskelbygging, krever litt lesning. Samme man som laga RYP som står bak det. I del 4 finner du en bra helkroppstrening fordelt på 3 dager.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Markrutina du kjører nå er egentlig beregna for folk som løfter 200 kg+ i mark ;) ?

Hvor har du fått det i fra?.. Uansett hvilket tall du setter inn er det jo samme økningen.

Skjønner at det ikke gir virkning på en stakkar som løfter 80-100kg men og si at det er for folk som løfter 200+ er nok litt drøyt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...