Gå til innhold

1366:768 oppløsning på 15,6 "


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting mange ikke tar med i betraktning når man tenker bærbar, er at avstanden mellom øye og skjerm som oftest er betydelig mindre når man bruker er bærbar, typisk 55 - 60 cm kontra 80 - 90 cm ved stasjonær. Det betyr faktisk at ideelt sett bør en 15,4 bærbar ha samme oppløsning som en 22''

Lenke til kommentar

Det mange ikke tenker på er jo at det er lite vits og kjøre 1920x1080 på noe mindre en 42 " - 50 " tommers.

 

detaljnivået blir ikke noe bedre på så små skjermer vist vi tenker HD.

 

Så de fleste tror jo på dette og lever i en illusjon om at deres laptopskjerm viser like mye detaljer som en Full hd 42 - 50 tommer.

 

skal du først kjøre full hd så kjør det via hdmi ut til en større skjerm. Spilling i så høye oppløsninger på laptops er det bare å drømme om. så lenge laptopen din ikke kostet 20.000 eller mer

 

Så nei , 1366x768 er ikke noe dårlig oppløsning på en laptop skjerm. men ikke det beste heller.

Lenke til kommentar

jeg har selv Multicom Compal KHLB2.

 

kjører 1680x1050 på min gamle 17" laptop, og det er selvsagt å foretrekke.

men, jeg har ingen problemer med å "nedgradere" til 1366x768 på en 15,6" skjerm.

 

er problemfritt å se på for min del.

 

hvis du vil ha flere synspunkter, kan du jo sjekke opp topicet som allrede er om Multicom Compal KHLB2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...