Gå til innhold

Har igjen nærmest null interresse for dataspill !


Anbefalte innlegg

...litt mer om meg da, 34 år - lærer, 2 barn, venner og full jobb, leser bøker, ser film og mye, mye annet - liker rollespill og dypere skytespill som f.eks. STALKER. har spilt mye Sacred 2, Call og duty: modern warfare, fallout 3, ghost recon, crysis og ikke minst FARCRY!! Lista er ganske lang ja...er nok lei her også en del ganger, men leter stadig etter nye, gode spillopplevelser. spiller lite på nett og ikke WOW - gøy å høre om det er mange andre over 30 som spiller :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også sluttet helt å spille dataspill. Spilte mye frem til senest et år siden når jeg begynte i tiende, men nå frister det ikke i det hele tatt. Tar meg et slag Bad Company på PS3 iblant, men ikke mer. Sett fra mine øyne anbefaler jeg deg å bare gi det opp, føler ikke jeg har tapt noe på det, tvert imot.

Lenke til kommentar

Går veldig i bølgedaler med meg. Er periodevis lei alt sammen, men lysten kommer alltid tilbake etter en stund. Må si jeg har blitt mye mer kresen med årene, men det har vel kanskje en direkte sammenheng med både alder og forandring i livssituasjon, samt at smaken også utvikler seg.

 

Blir det samme med tv også for min del. Ser generelt veldig lite på tv, men plutselig kan det falle meg inn at NÅ må jeg ha en serie og se på og tar meg en liten maraton. Så går jeg litt lei igjen hehe.

 

Dagene mine er forøvrig innholdsrike nok, så det er ikke slik at jeg kjeder meg og må ha noe å gjøre på, men det er jo noe med at man husker tilbake på hvor gøy man faktisk hadde det med en del spill :) Og den gleden har man lyst til å finne tilbake til! I visse perioder.. :p

Lenke til kommentar
Er 34 år og spiller fortsatt jeg :)

 

Jeg støtter meg til Swayne. Er 29 og har IKKE tenkt å legge gaming på hylla. Gaming for meg er å koble av fra jobb og mas. Det er herlig!

Og alder har absolutt ingenting med å være lei spilling å gjøre, det er nok heller noe annet i livet ditt som har endret synet ditt på spilling.

 

Karmaz: Jasså? Hvorfor?

Nei for min del kan man spille om man er 50 år, ikke det som spiller inn. Men jeg så tilfeldig et program på tv, der man så spillegale spilte spill. Og hvor man satt inne hele dagen og spilte. Det var ingen lett oppgave for foreldre/venner.

 

Å helle droppe skole, fritid og alt annen livsglede, framfor å sitte inne å spille. Men det er nå så.

 

 

Joda, men nå var det ikke spillavhengighet vi snakket om, var det vel?

For min egen del har jeg både jobb, kone og barn. Spillingen hos meg tar sted et par dager i uke etter at vesla har lagt seg. Samt at jeg kanskje spiller litt i helgene.

Nei, men bemerk meg de ordene jeg skrev ovenfor. Ikke dere jeg punkterte, når det gjelder avhengigheten. For som det jeg prøver å framskyve er at alle begynner i det små. Også bare blir det mer og mer, og til slutt er det, det man kaller spilleavhengighet.

 

Som de fleste vet, er vel "WOW", en av de spillene som setter folk bak maskinene. Men som sagt, ikke noe direkte til dere. :)

Avhengiheten er oppskrytt. Spiller selv wow, og siden jeg begynte har det bare gått bedre med meg på skolen og ellers hjemme så krangler jeg mindre til tross for at tenåringer egentlig skal krangle 24/7 når de først er hjemme. Antar det var Exil du så og et større makkverk skal du se lenge etter synes ihvertfall jeg. Det du ser "er" noen som ikke klarer å styre seg og skylder på spillet. F.eks de to brødrene var bare dårlig oppdradd. Dropper ungene dine ut av skolen så er det foreldreren som har gjort noe galt ikke selve spillet. Er ikke negativt med spilling så lenge man klarer å styre seg. Akkurat som med alt annet her i verden :)

 

E1: Forøvrig så har jeg spilt dataspill lenge og før det var jeg "avhengig" av å lese fantasy (brukte cirka like mye tid), med andre ord så har jeg ikke akkurat "startet i det små".

Endret av Filosofem
Lenke til kommentar
Er 34 år og spiller fortsatt jeg :)

 

Jeg er også 34 år, jobber som lege og det er ikke noe som er så avslappende etter å ha vasset til knees i pasienter og problemer som å sette seg ned etter jobb og spille. Kan spille alt fra Day of defeat source til total war på pc og flust med all slags playstation 3 spill (nesten ofc).

 

Det beste er spill som ikke trenger så mye investering i tid, men som du kan bare hoppe inn i og spille. F.eks Day of defeat source hvor det er din dyktighet som teller og ikke at du brukte 3 mnd på grinde eselører i wow for å få en fordel. Dere skulle visst hvor mange leger som spiller dataspill ;)

Lenke til kommentar

Merker at jeg ikke spiller like mye lenger, blir rett og slett lei etter 30-40 min og det eneste jeg spiller lenger enn dette er FlightSim, som ikke krever at man sitter aktivt ved pcen hele tiden, og også fordi pilot er det jeg vil bli. Hender jeg logger på WoW og får med meg noen events innimellom.

 

Bruker heller mer av tiden på diverse forum hvor alt mellom himmel og jord diskuteres.

Er 16, blir snart 17 og går i VG1

Lenke til kommentar
Er 34 år og spiller fortsatt jeg :)

 

Jeg er også 34 år, jobber som lege og det er ikke noe som er så avslappende etter å ha vasset til knees i pasienter og problemer som å sette seg ned etter jobb og spille. Kan spille alt fra Day of defeat source til total war på pc og flust med all slags playstation 3 spill (nesten ofc).

 

Det beste er spill som ikke trenger så mye investering i tid, men som du kan bare hoppe inn i og spille. F.eks Day of defeat source hvor det er din dyktighet som teller og ikke at du brukte 3 mnd på grinde eselører i wow for å få en fordel. Dere skulle visst hvor mange leger som spiller dataspill ;)

 

Artig å høre - ja jeg tror jeg spiller mer dataspill innimellom når det er travelt - rett og slett som litt hyggelig escapism. Akkurat nå er det fallout 3 igjen :)

Endret av Swayne
Lenke til kommentar
Er det samme med meg, spiller så godt som aldri lengere.

 

Men det er kanskje like greit?

sier meg enig. er uansett innom på "min faste css server" og hilser på folk ;)

 

koslig når man kan spille litt med folk man ikke kjenner men fremdeles kjenner meget godt til ^^

Lenke til kommentar

Spiller mest Battleforge nå for tiden. Konge spill. Blanding mellom Warcraft 3 og Magic: The Gathering.

 

Koster 4-500 spenn. Da får du 3000 BF (Battleforge Points) som du kan kjøpe kort for.

 

Fins muligheter for å kjøpe ennå mer kort for vanlige penger, men er du litt smart og tålmodig så kan du trade deg til alle kortene via Auksjonshuset. Hvor raskt du kan tjene inn poengene igjen er avhengig av hvor heldig du er med de første kortene du får, og hvor mye du følger med på hva som er de populære kortene innen PVE og PVP.

 

Gameplay er veldig likt Warcraft 3 mtp micromanagement og pvp. Litt enklere vil de fleste kanskje si, men mange vil også si mer taktisk. Vetta fan om det fins demo til spillet, men det er mye morro for penga selv om du ikke er interessert i å investere i mer kort og ta pvp til nye høyder med Tome-decks (kan sammenliknes med en RTS-MMO hvor du kjøper en random deck og spiller med den i en måned).

 

Man kan sette sammen både solide PVE og PVP decks fra å handle på AH, uten å kjøpe en eneste random booster pack i spillet, og fortsatt ha BF til overs for å handle spesialenheter, og "spille" Auksjonshuset. Men lider man av samlemani så kan det bli dyrt etterhvert. Selv har jeg vel handlet kort for et par tusen spenn, men så er jeg i den heldige situasjonen at penger ikke er en faktor =)

Lenke til kommentar
Å helle droppe skole, fritid og alt annen livsglede, framfor å sitte inne å spille. Men det er nå så.

Nå er vel "livsglede" veldig subjektivt. Selv om jeg ikke støtter denne oppfatningen, så vil jeg tror for mange (kanskje personen du omtaler) at denne aktiviteten gir han livsglede, og at det selvfølgelig er derfor han investerer så mye tid i det. Det er vel sant at de fleste får mest tilbake av et konvensjonellt liv, men alle passer (desverre?) ikke inn i denne konvensjonelle og konforme gruppen.

 

gøy å høre om det er mange andre over 30 som spiller

Gjennomsnittsalderen for gamere ligger på rundt 30 år, så jeg kan garantere deg at det er nok av de.

Lenke til kommentar

Jeg pleide også å spille en hel del mer før enn jeg gjør nå. For min del er nok mye av årsaken at mye tid går med foran Maple og ett eller annet IDE i løpet av dagen at jeg ikke nødvendigvis har så lyst til å sette meg med PCen når jeg kommer hjem.

 

Nå har det ikke kommet så fryktelig mye spennende fra spillindustrien i det siste, heller. Når jeg spiller, blir det helst spill som kom ut for en god del tid siden. Har spilt litt NWN2 for en måned siden omtrent, men ellers går det helst i gamle klassikere som Might & Magic 6/7, Master of Orion, Master of Magic, Civilization, nethack(!), Baldur's Gate I&II, o.l. når jeg en gang føler for å sette meg ned med spill. Mange eldre spill kan absolutt være verd å prøve, selv om de ikke kan konkurrere med moderne titler på grafikk.

Lenke til kommentar

Hei!

 

He lest gjennom dinne tråden no, og med det vil jeg fortelle mi historie.

Ej e 30 år. He kone og 1 barn (Ei lita jente på 2 år.)

He alltid vore en gamer. Litt meir hardcore for nokre å sidan, men held meg svært oppdatert på kva som skjer og spelar fortsatt endel.

Vart for ei tid tilbake veldig lei av alt som skjedde på spelemarkedet. Spel betydde liksom ikkje noke meir. Det vart bruk og kast. (ja eg piratkopierte spel til PC. Ikkje la diskusjonen dreie mot dette) Prøvde liksom aldri å like spela meir enn i 2 min før det var sletta og nytt testobjekt vart installert.

So vart eg 30, og med det var jo det fest og gaver. Til min forskrekkelse fekk eg meg Xbox360 i 30års gave med min kjære kone. Ej va igrunn skeptisk. Tenkte med det fyrste at ditte va vel kanskje unødvendig siden det va endel mnd'er sida sist ej spelte noke ordentlig.

Det skulle vise seg å bli heilt stikk motsatt. Det å gå i butikken å kjøpe sej eit spel, å reise heimover mens man gler seg til å sette seg ned å spele er ein heilt egen følelse. Spela betyr mykje meir for meg, og ej sett utruleg mykje meir pris på dei.

I korte trekk så he ej flytta gaminga til sofa'en og en stor TV og i tillegg blitt meir "lovlydig".

Det he gitt meg tilbake den gode følelsen med å vere ein gamer!

 

Takk kjære kone!

Endret av herrtuug
Lenke til kommentar

Godt å høre at det er andre voksne her i full jobb som fremdeles nyter spilling :)

 

For min egen del er jeg 29, har full jobb, dame, trener 5 ganger i uken, prøver å være sosial, men slapper av og til av med pc/xbox. Jeg er kanskje enda mer spillinteressert nå enn tidligere, men jeg bruker nok litt mindre tid på spill enn tidligere. Jeg spiller kanskje også litt mindre strategi og spill som er vanskelig å legge fra seg. Det er lettere å spille skytespill en time enn det er å spille Civ en time.

 

Utover dette så kan spill være en ganske sosial greie. Det er gøy å spille sammen over nett, men det er langt morsommere å spille sammen på samme sted. Det hender seg ganske ofte at jeg spiller sammen med en eller flere andre. Det er en del bra co-op spill og i tillegg så har man jo masse fotball-, bil-, synge-, musikkspill osv som man kan spille mot/med hverandre. Ettersom vi blir "gamle" synes jeg det er koseligere å lage middag, se film, og eventuelt spille sammen med venner enn det er å gå ut på byen.

Lenke til kommentar

Jeg var også ganske lei dataspill for en stund siden, jeg spilte Age of Conan ca. 6 måneder etter release, og ga spillet en pause.

 

Jeg la mer fokus på trening, og trener 4 ganger i uka. Etter hvert ble det mer ansvar på jobben og måtte sette mer fokus til det, samtidig som jeg fikk meg dame. Slik fortsatte det i noen måneder, og til slutt blei jeg jævlig "filled up".

 

Nå har jeg tatt opp igjen Age of Conan, og spiller det ganske mye. Det fungerer helt utmerket som "restitusjon" fra en ganske stressende hverdag, med dumme arbeidstider og mye trening. Føles nesten ut som den samme følelsen jeg fikk første gangen jeg begynte med spill på tidlig 90 tallet. Så jeg skjønner godt at voksne folk spiller, og kanskje setter enda mer pris på spilling enn mange andre gjør. Bedre avkobling skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...