Gå til innhold

Hvordan sikre Gmail-konto mot kapring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sikkert ikke den eneste her inne som for lengst har skrotet epost-kontoen fra internettleverandøren og gått over til Gmail. Etter kun å ha brukt Gmail i flere år begynner jeg å innse at jeg hadde blitt rimelig hemmet dersom noen på en eller annen måte fisket opp passordet og bestemte seg for å overta denne, og ville dermed få mulighet til å få sendt nye passord til denne kontoen osv.

Dersom noen hadde fått tilgang til kontoen, ville de også kunnet endre det "hemmelige" spørsmålet, slik at jeg ikke lenger fikk tilgang. Hvordan skulle jeg da rapportert/legitimert meg for Google - ettersom man er anonym i utgangspunktet når man registrerer seg? Hvis det samme skjer hos en internettleverandør, vil det være en smal sak ettersom de sitter på alle fakturaopplysninger, men en gratistjeneste har jo ikke oversikt over hvem som er rettmessig eier.

Det går an å betale for mer plass på Gmail-kontoen, og på den måten gi Google fakturaopplysninger, men det kommer jeg neppe til å ha bruk for noen gang så lenge maksimalgrensen fortsetter å vokse. Er det noen annen mulighet til å registrere seg som kunde/registrere fakturaopplysninger uten å måtte betale for noe jeg ikke har bruk for. Skulle gjerne betalt for selve registreringen dersom det var mulig. Jeg kjenner til muligheten for å laste ned en kopi av epost via POP3, men det er å miste selve tilgangen jeg frykter. Vil tro at samme problemstilling gjelder for Hotmail og andre. Er det noen som har hatt erfaring med dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...