Gå til innhold

Canon MVX100i ??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet er det ingen videokamera i konsumentklassen med EKTE 16:9... Når jeg sier EKTE så mener jeg ikke letterbox eller anamorfisk 16:9, som er det vanlige på konsumentkamera.

 

Selv om anamorfisk widescreen høres ut som den benytter hele brikken, det som skjer er: zoom inn, og press sammen. Så de to metodene er like elendig.

 

tror en brukt Sony 500WD blir billigste alternativ (tror det var det det hette). Eller Panasonic DVX100 (ikke MVX, desverre :)) som etter min mening er noe av det mest spennende jeg har sett innen videokamera på år og dag!

 

Årsaken til at stakkars europeere må vente på konsument-kamera med skikkelig widescreen er fordi USA er HÅPLØST bakpå når det gjelder widescreen-fjernsynsapparater og produsentene gidder da ikke integrere støtte for dette.

 

MEN finner du en anamorfisk linse med filterinnfatning lik den du har på kameraet, kan du få så bra widescreen som er mulig med et konsument-kamera. Koster 5000-10000 (de vet å utnytte desperate wannabe-proffe som meg selv!)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...