Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama gravid, hjelp!


Gjest Guest_Gutt_18_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi fikk ingen hjelp av Amathea fordi jeg var med, det eneste dem ga oss var en gratis graviditetstest...

 

Hvis dama di skal ta kontakt med dem, bør ikke mannen være med.

 

Jøsses, så rart. Vet om noen få par der typen har vært med og fått hjelp. Med de snakka også med dem hver for seg. Det var skikkelig dårlig gjort da :(

 

Flaskepost: For hver person som deg så kjenner vi alle minst en som fikk livet brått ødelagt av en unge. Det er ingenting som ville forstyrret livet mitt mer enn å få en unge nå, derfor er det egentlig ganske heldig at det er du som har ungen mens jeg ikke har det.

 

Vel...jeg kjenner ingen som har fått livet sitt ØDELAGT av å få barn. Forandret ja. Jeg tror nok at det ikke passer for TS, deg og mange andre. Men når folk her inne sier nesten sier at livet stopper opp, og man kan like gjerne barne dø om man får barn, da blir jeg litt redd for hva TS skal tenke, hva om dama bestemmer seg for å beholde. Skal TS gå rundt i 7-8mnd og være deprimert for at livet er over? Så jeg prøver vel bare å si at det er fult mulig å leve et godt liv selv med barn (men man burde ikke få barn når man ikke er klar for det).

 

Og det er tungt å ha barn midt i studiet. Så jeg anbefaler det jo ikke. Men livet mitt er fylt med akkurat det samme som jeg hadde før jeg fikk barn, og litt til :)

Lenke til kommentar
Hvis hun ikke er med på abort kan du alltids bli med i Fremmedlegionen eller få jobb på et skip som drar over hele verden.

Det høres helt utrolig spennende ut. Så mye bedre enn å oppdra et barn. ^^

Fikk lyst til å gjøre det selv jeg. Først må jeg bare finne ei dame å gjøre gravid, også starte en tråd om det her. :p

Lenke til kommentar

En jeg kjenner ble gravid allerede som 15 åring og fødte barnet som 16 åring.. I tiden hun var gravid døde faren til forsteret i en bilulykke. Hun ble senere, etter ungen var født, sammen med fetteren til han som døde(!), og de lever i beste velgående idag. Ungen er 7 år og har det kjempe bra. Det skal sies at de har fått veldig god hjelp fra moren og faren til hun som fødte barnet.

Så det er ikke umulig å hjelpe ett barn med god oppvekst selv om ting går helt gale :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Jeg antar at du har fortalt henne at du ikke har lyst på barn nå? Vist ikke så er vell det kanskje en plass å begynne...

Jeg selv hadde uten tvil fått henne til å ta abort. Dere er alt for unge og som du sier så har du studentlivet foran deg. Det er veldig viktig med en god utdannelse, og en unge kan vell ødelegge det ganske ganske greit, eller?

Hun vet nok at jeg er imot det ja... Likevel har hun ikke bestemt seg enda. Hun vet altså at jeg er negativ til barn og heller likevel i begge retninger.

 

Hva skjedde med det vi kaller prevansjon?

Angrepillen funket ikke. Videre diskusjon av hvordan det kunne skje er vel i utgangspunktet ikke interresant.

 

Det vi fort fikk erfare at det er ikke like lett og bare ta abort når du først kommer i den posisjonen, som det er å si det på forhånd.

enig.

 

eg synes at faktisk at den som har mest å si i en slik situasjon, er dama.

enig.

 

Vist ikke dama ville tatt abort , og tatt hensyn til min del av saken. Så ville jeg forlatt henne .

Dette synes jeg var en ganske barbarisk tanke, det er jo tross alt like mye min feil, og det er jo lett for meg som står på sidelinjen å si hvor lett det er å ta abort.

 

Vil likevel ha muligheten til å slå opp med henne uten at jeg slår opp med en dame jeg har fått gravid. Er jo så sikker på om vi har en lang fremtid sammen i et så ungt forhold.

 

Du vil studere og hun vil jobbe.... Kanskje ho vill beholde ungen kunnfor å kunne beholde deg etter vgs.

Vet ikke hvor realistisk dette er.

 

Dere har stelt i stand et helvette for dere selv

Helt sant.

 

Hvis hun ikke er med på abort kan du alltids bli med i Fremmedlegionen eller få jobb på et skip som drar over hele verden.

Er ikke helt realistisk. har ikke lyst til å flytte. Har sagt at jeg kansje skal flytte til andre siden av landet for å studere. I så fall har hun lyst å bli med.

 

Det skal sies at de har fått veldig god hjelp fra moren og faren til hun som fødte barnet.

Så det er ikke umulig å hjelpe ett barn med god oppvekst selv om ting går helt gale :)

Det kommer nok vi også til å få. Likevel vil jo naturligvis 99% falle på oss.

 

Vil takke for all respons. Det var hyggelig. Jeg har ikke sagt det til foreldrene mine enda (ja, jeg vet jeg burde ha gjort det), men det vil nok skje veldig snart. Hennes foreldre støtter henne 100% uansett, selvsagt.

Lenke til kommentar
Hvis hun ikke er med på abort kan du alltids bli med i Fremmedlegionen eller få jobb på et skip som drar over hele verden.

Er ikke helt realistisk. har ikke lyst til å flytte. Har sagt at jeg kansje skal flytte til andre siden av landet for å studere. I så fall har hun lyst å bli med.

Det var heller ment som en versjon av "Løp langt vekk"-argumentet, uansett så med Fremmedlegionen så er du borte i 5 år, gjennomgår en av de mest hardcore militærtreningene i verden, har 10% sjanse for å dø (i følge en dokumentar, sikkert tvilsomt), lærer deg et nytt språk, får masse nye venner, og når du kommer tilbake har dama glemt deg og du blir bare en sjekk i posten eller liknende. :D

 

Men hvis du vil være ansvarsfull så by all means.

Lenke til kommentar
Flaskepost: For hver person som deg så kjenner vi alle minst en som fikk livet brått ødelagt av en unge. Det er ingenting som ville forstyrret livet mitt mer enn å få en unge nå, derfor er det egentlig ganske heldig at det er du som har ungen mens jeg ikke har det.

 

Rekkefølgen ble ikke slik som du hadde trodd? Nei. Men når blir livet slik som du har planlagt det? Syntes det blir alt for sterkt å si at livet er ødelagt om man får ikke planlagte barn i ung alder. Har faktisk aldri møtt noen som har sagt at livet ble ødelagt av å få barn tidlig. Det er utrykk man bruker når man blir påkjørt og ender opp lam fra livet og ned.

Lenke til kommentar

Virker som om dere bare vil holde sammen pga ungen. Vil du være i stand til å forsørge ungen og moren til hun får seg jobb? Hva er sjangsene for at du vil være med hun i fremtiden?

 

Uansett hva damen sa ville jeg sagt mitt og ferdig med det. Om hun vil ha en unge men du ikke er klar for det så er det bare å be hun fylle ut noe for barnebidrag og ferdig med det.

 

Ingen tvinger deg til å være med hun pga hun vil ha en unge, er ikke livet i 2009 herlig?

Kjenner selv en som er på din alder som har fått unge nå (før fullført vgs) Men typen er riktignok 26 og en stabil forsørger. Om du vil leve ett normal og sivilisert liv er det penger du trenger.

 

1. Hvor lenge føler du forholdet vil vare? Eller ville vart uten ungen.

2. Vilje til å gjennomføre dette og skaffe deg stationsvogn, hund og hus i en forstad i en ung alder

3. Penger

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å kombinere barn med utdanning.

 

Ellers ser jeg at mange argumenterer for abort ved å fremlegge påstander om at et barn kommer til å "ødelegge" livet ditt. Videre observerer jeg at de samme personene så vidt har fått hår på tissen. Selv vil jeg påstå at foreldre er bedre egnet til å uttale seg om dette enn rødruss hvis største bekymring er hvordan de skal få "kongla" i lua.

Lenke til kommentar
Dere har stelt i stand et helvette for dere selv

Helt sant.

Tull og tøys!

Dette må ikke sammenlignes med å rane en bank eller drepe en politimann! Dama er bare gravid, dere skal bare ha barn. Det er ikke en sykdom, det er ikke en forbrytelse, og folk går igjennom det samme som dere hver dag.

 

Barnet kommer ikke til å ha det verre enn det dere lager det til selv, og i dagens samfunn er det ikke uvanlig at mor og far ikke lever sammmen, så akkurat det skal dere ikke tenke så mye på.

 

 

Hva er det værste med å få barn? At barnet bæsjer i en bleie du må skifte? At den kaster mat rundt på hele kjøkkenet? At du ikke kan gå ut å drikke deg fra sans og samling hver kveld i 2 uker uten stopp?

Det kommmer en dag, da denne babyen begynner å reise seg opp vedsiden av sofaen og smiler til deg med et smil som sier "Hei pappa, hva er det du holder på med? Får jeg være med?".

Første gangen babyen slipper taket i bordet og prøver å løpe bort til deg, men faller... Bare for å reise seg opp og prøve å løpe bort til deg på nytt?

Når barnet har lært seg å snakke, si med strålende øyne "tusen takk pappa" når du har kjøpt en diger bursdagsgave. Tusen spørsmål barnet forventer svar på, og spør selvfølgelig deg først, fordi du er jo pappaen, du er jo smartest i hele verden.

 

Jeg hadde ikke bytta bort dette...

Lenke til kommentar

Min mor og far flyttet fra hverandre, og hun begynte på utdanning når jeg var gammel nok til å gå i barnehage. Hun klarte seg utmerket som alenemor og student, skjønt det var begrenset med økonomien. Poenget er at både barnehage og andre støtteordninger tilrettelegger godt for unge foreldre som ønsker å studere. Og hvis man vil ta seg en fest er det noe som heter barnevakt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Stian_*

før du tar et avgjørende valg om å droppe henne så må du iallefall være 100% sikker på at det er dette du vil slik at du ikke angrer dette igjen senere, for det vil være mye verre.

 

En annen ting, hvis du vil vente for å leve livet så er det ikke sikkert du kommer i en slik situasjon igjen, dette er din mulighet til å bli en stolt far, spre genene, bli en respektert og stolt far.

 

Stå på for å få en utdanning og god jobb slik at du kan fø en familie. det vil bli tungt å kombinere, men med planlegging kan du få til alt dette. du kan bli enig med dama di på forhånd, at du ønsker å ha et lite privatliv hvis du går med på dette, la oss si du får dra ut annenhver helg og at hun må innstille seg på dette. (eventuelt hver helg).

 

Og så beholder dere barnet. HURRA et barn er på vei til å bli til, forresten!

Lenke til kommentar

Når det allerede har skjedd, så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det?

 

Jeg vil bare presisere at jeg ikke er mot abort selv, men jeg mener at man skal ha rimelige gode grunner for å utføre en.

 

Argumenter jeg ikke synes er gode nok for abort er:

  • Festing, det er mulig å kombinere festing og barn. Partneren, venner, familie og betalt barnevakt er løsninger som fungerer greit.
  • Utdanning, barnehage? Skal man f.eks. lese til eksamen gjelder det samme som "Festing"
  • Dra på ferie når man vil, kan ikke barna få ta del i opplevelsen? Må du virkelig reise verden rundt når barnet er spedbarn?
  • "Leve livet", dette er vel en sammenfatning av de andre punktene har jeg forstått det riktig.
  • Økonomi, jeg sier ikke at du umiddelbart kan kjøpe en Ferrari, men hvem kan?

Lenke til kommentar
Når det allerede har skjedd, så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det?

 

Jeg vil bare presisere at jeg ikke er mot abort selv, men jeg mener at man skal ha rimelige gode grunner for å utføre en.

Abort er egentlig "det beste ut av det", for å si det sånn. Personlig synes jeg de har flere gode grunner til å utføre abort:

1. De ønsker ikke barnet.

2. De er ikke i et langvarig forhold.

3. De ønsker ikke barnet.

4. De er svært unge og vil miste en del av ungdomstiden sin, begrense studie/jobb-mulighetene og være mindre rustet til å bli forelder enn et par som har levd lenger og opplevd mer.

5. De ønsker ikke barnet.

 

edit: Til kommentren om Ferrarien: et barn koster mellom ca 800 000kr og 1 600 000kr å oppdra (altså til det fyller 18) kilde

En 2009 Ferrari 612 Scaglietti koster 1 900 000kr. Det er ikke langt ifra, altså. ^^

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...