Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama gravid, hjelp!


Gjest Guest_Gutt_18_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skjedde med det vi kaller prevansjon?

Angrepillen funket ikke. Videre diskusjon av hvordan det kunne skje er vel i utgangspunktet ikke interresant.

 

Dette er fantastisk.

 

"Hva med prevensjon?"

 

"Angrepillen virket ikke...."

 

Angrepillen ER IKKE et prevensjonsmiddel, det er NØDprevensjon når vanlig prevensjon (feks en sprukket kondom) ikke fungerer. (Dog det var ikke så mange år siden det var utsolgt for angrepiller på apoteker i Volda under fadderuka.)

 

Jeg synes videre diskusjon, eller i det minste informasjon om hvordan dette kunne skje er veldig interessant.

 

Så mange konservative folk i denne tråden. Morsomt. :new_woot:

 

Jeg synes at hvis du ikke vil ha det, og hun vil ha det, så MÅ du ikke støtte henne på det. MEN dere er to om dette, så avgjørelsen burde bli tatt basert på begges preferanser. Menn har ikke nok rettigheter i abortnorge!

Lenke til kommentar

kvinnfolk maser om likestilling... skal de søren meg få likestilling også.. men da må det også gå i vår favør i de sakene vi er tilsidesatt, akuratt som i en slik sak som dette.. at regjeringsnorge ikke har tatt tak i en slik sak som dette og laget et organ som kan lage regler om hvordan slike ting skal foregå.

er 2 om å ha sex da skal vi jaggu meg være to som bestemmer hva som skal skje hvis "uhellet" er ute også

Lenke til kommentar

Det er forskjell på likestilling og likestilling. Den typen likestilling du tenker på, er det feminister, ikke kvinner generelt, som ønsker.

 

Likestilling på dette området er en utopi, med mindre du er villig til å ta på deg en mange størrelsesordener større risiko for voldtekt, og valget mellom å avslutte et liv som vokser inni deg og å trykke ut barn med hoder på størrelse med meloner.

 

Du kan enkelt unngå problemet ved å ikke ligge med jenter du ikke vil ha barn med. Gjør du det allikevel, aksepterer du risikoen, og det er det ingenting urettferdig med.

Lenke til kommentar
kvinnfolk maser om likestilling... skal de søren meg få likestilling også.. men da må det også gå i vår favør i de sakene vi er tilsidesatt, akuratt som i en slik sak som dette.. at regjeringsnorge ikke har tatt tak i en slik sak som dette og laget et organ som kan lage regler om hvordan slike ting skal foregå.

er 2 om å ha sex da skal vi jaggu meg være to som bestemmer hva som skal skje hvis "uhellet" er ute også

Sorry, men likestilling er en utopi. Så lenge du spiller med i den debatten har du tapt. Vi menn må kreve at ordet likestilling byttes ut med ordet rettferdighet.

 

Dog, nå er naturen slik at det er kvinnen som er gravid. Derfor har hun vetorett i slike tilfeller. rettferdig? Nei! Riktig? Ja!

 

Så lenge man har sex så er det å bli gravid noe man må godta som en naturlig følge? Det virker litt trist, sex er jo så mye mer enn vår måte å skape barn på.

Jada, det er det. Men det inneholder variabelen "skape barn". Aksepter det, eller lev i avholdenhet.

Lenke til kommentar
Så lenge man har sex så er det å bli gravid noe man må godta som en naturlig følge? Det virker litt trist, sex er jo så mye mer enn vår måte å skape barn på.

Det er en risiko, ja. Men om du vil være veldig sikker på at det ikke skal bli barn, kan du jo kutte strengen. Jeg tror ingen vil protestere mot det ;)

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Kanskje fremtidens prevensjonsmiddel er å fryse ned sperm i en alder av 18 og kutte strengen etterpå. Jeg vurderer det selv, frem til man får kjøpt abortpiller på Rema 1000.

Abortpiller er da ikke så voldsomt sikkert, som denne tråden jo er et bevis på. Heller ikke å kutte strengen er helt sikkert, og selv om man fryser ned sperm kan man angre senere, men det er et godt forslag.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt_18_*

Ja, da ser det ut til at det ender med en abort. Jeg sendte melding idag og sa at jeg ville snakke med hun, og hun svarte med at det ikkev var noe å snakke om, hun hadde bestemt seg for abort. Lettet? ja. Glad? nei.

 

Eneste måten å få henne til å innse faktaene på var jo å i praksis si til henne at jeg kom til å slå opp med henne en gang i fremtiden. I går sa jeg det til foreldrene mine, som absolutt var for en abort, og da jeg sa hva de hadde sagt til hun, ble huns skikkelig lei seg. Hun ville ikke at jeg skulle komme bort til hun den kvelden, og hun svarer minimalistisk på meldingene mine.

 

Forholdet vårt er helt forandret. Tipper vi kommer til å slå opp en gang ass...

 

Angrepillen ER IKKE et prevensjonsmiddel, det er NØDprevensjon når vanlig prevensjon (feks en sprukket kondom) ikke fungerer. (Dog det var ikke så mange år siden det var utsolgt for angrepiller på apoteker i Volda under fadderuka.)

 

Jeg synes videre diskusjon, eller i det minste informasjon om hvordan dette kunne skje er veldig interessant.

Skal jeg forklare i detalj hvordan unnfangelsen tok sted?

 

Liksom, det som skjedde var at hun aldri spurte om kondom, derfor trodde jeg at hun gikk på p-piller. Jeg sa nemlig til henne for lenge siden at angrepiller ikke var helt sikre og at hun burde begynne på p-piller. Hun gikk til helsesøsterer for å få utskrevet piller, men glemte å hente de.

 

Ironisk, eller hva? Når sant skal sies har det bare skjedd EN gang at vi har hatt sex uten prevensjon..

 

kvinnfolk maser om likestilling... skal de søren meg få likestilling også..

Jeg synes det er helt fair at kvinnen har siste ord i en slik situasjon. Kjipt ja, men alt annet ville vel vært litt sykt.

 

Takk for all hjelp folkens. Men det er nok ikke over enda. Nå gjelder det bare å få igjennom dette før hun ombestemmer seg. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...