Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama gravid, hjelp!


Gjest Guest_Gutt_18_*

Anbefalte innlegg

Hvis hun ikke er med på abort kan du alltids bli med i Fremmedlegionen eller få jobb på et skip som drar over hele verden.

Det høres helt utrolig spennende ut. Så mye bedre enn å oppdra et barn. ^^

Trenger ikke smellei ei dame på tjukken for å gjøre dette. Er bare til å få fingen ut og få noe til å skje i livet sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis hun ikke er med på abort kan du alltids bli med i Fremmedlegionen eller få jobb på et skip som drar over hele verden.

Det høres helt utrolig spennende ut. Så mye bedre enn å oppdra et barn. ^^

Trenger ikke smellei ei dame på tjukken for å gjøre dette. Er bare til å få fingen ut og få noe til å skje i livet sitt.

Jeg må nok skremmes for å bli med i Fremmedlegionen eller for å forlate alt og alle jeg kjenner for et liv på det åpne hav. Et barn skremmer meg mer enn en hai laget av slanger.

Lenke til kommentar
Når det allerede har skjedd, så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det?

 

Jeg vil bare presisere at jeg ikke er mot abort selv, men jeg mener at man skal ha rimelige gode grunner for å utføre en.

Abort er egentlig "det beste ut av det", for å si det sånn. Personlig synes jeg de har flere gode grunner til å utføre abort:

1. De ønsker ikke barnet.

2. De er ikke i et langvarig forhold.

3. De ønsker ikke barnet.

4. De er svært unge og vil miste en del av ungdomstiden sin, begrense studie/jobb-mulighetene og være mindre rustet til å bli forelder enn et par som har levd lenger og opplevd mer.

5. De ønsker ikke barnet.

 

edit: Til kommentren om Ferrarien: et barn koster mellom ca 800 000kr og 1 600 000kr å oppdra (altså til det fyller 18) kilde

En 2009 Ferrari 612 Scaglietti koster 1 900 000kr. Det er ikke langt ifra, altså. ^^

Spør dem angående punkt 1, 3 og 5 når ungen er et år gammel... Punkt 4 er forøvrig oksemøkk fra a til å. Det er mulig å få til det en selv vil.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så relevant hva man vender seg til etterhvert, alle blir jo glad i ungen. Hadde jeg fått en unge for tre år siden så hadde jeg nok elsket ham over alt på jord, det betyr ikke at jeg ikke er sjeleglad for at jeg ikke har den ungen når jeg ser tilbake på hvor godt jeg har hatt det de siste tre årene. Og det er de neste tre årene til trådstarter...

Lenke til kommentar

Etter mange svar fra folk som forhåpentligvis ikke har unger selv, så vil jeg komme med en annen vinkling.

Er selv student og blir til sommeren ferdig med min bachelor grad, min datter blir da 2 år. Om 2 år har jeg, etter planen,tatt en master grad og min datter vil da fylle 4 år.

 

Skal være sagt at når jeg fikk høre dama var gravid så fikk jeg selv smålig panikk og lurte på hvordan det skulle gå bra. Men nå etter snart 2 år kan jeg ikke klage. Stemmer at du har ikke helt den samme friheten som de andre uten barn, og økonomien er kanskje trang, men økonomien er da trang for vanlige studenter også .Barn koster ikke så mye de første årene, og finnes støtteordninger for studenter med barn.

 

Og når du først har møtt barnet ditt, så ville du ikke ha byttet det mot noe.

 

kort sagt: hør på brutal_mann , han har ofte peiling på dette med livet.

Lenke til kommentar

Denne tråden burde seriøst være sticky. Det finnes alt for mange på dette forumet som tror sex er en risikofri hobby, og at abort er som å klippe håret.

 

Mitt råd til trådstarter er å psyke seg opp til å ta ansvar. Hvis dama vil ha barnet, finnes det ingen verdens ting du kan gjøre. Det burde du ha tenkt på før. Men gjort er gjort, og det beste du kan gjøre nå er å snakke med henne, så hun vet hvor du står og hva du føler. Og det burde være unødvendig å si det, men press og trusler gjør bare ting verre. Til syvende og sist er det hennes valg, og du vil ikke at hun driter i hva du synes.

 

Ellers virker du som en oppegående fyr, som jeg tror vil håndtere dette bra uansett hvordan det går. Og skulle det bli barn av det, er jeg rimelig sikker på at du vil bli en god far.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
edit: Til kommentren om Ferrarien: et barn koster mellom ca 800 000kr og 1 600 000kr å oppdra (altså til det fyller 18) kilde

En 2009 Ferrari 612 Scaglietti koster 1 900 000kr. Det er ikke langt ifra, altså. ^^

 

Ser den ;)

Men vil ikke si at 1990-92 Consumer Expenditure Survey oppdatert i 2001-dollar er sammenlignbart med norske forhold. Men summen blir vel stort sett det samme: http://e24.no/arkiv/article516111.ece

 

Barnetrygd i 18 år er nesten en kvart million. Nesten en halv million i fradrag på skatten ...

Det er jo egentlig gratis å ha barn!

 

 

Men tenk så mye penger det er å spare på å ikke feste, drikke og reise også da!

Lenke til kommentar

det var en spøk sant? kanskje jeg som ikke tok den , litt seint,

men til info så får alle barn , barnetrygd, disse pengene blir satt inn på konto til som regel den som har ansvar for ungen.. + barnebidrag hvis det er aktuelt

 

edit : leste ikke skikkelig postene over.. nei Hxn får ikke barnetrygd automatisk når enn betaler barnebidrag..

 

en stk barnetrygd pr unge, den kan mor eller far får, som regel den som har ansvar for ungen, de fleste tilfeller mor.

far må som oftest betale barnebidrag , så mor får i nesten alle tilfeller barnebidraget og barne trygden.

+ masse å trekke av på skatten.. Far er "taperen" bortimot alle tilfeller på den økonomiske biten.

 

så det er nesten gratis å ha barn ja.. for mor sin del..

Endret av toazty
Lenke til kommentar

uenig , 2 parter som er med på leken, begge partene skal ha like mye de skal ha sagt, og dette burde de hatt egne "dommere" for å avgjøre ( ikke rettsak men noe litt mindre ) , hvis mor absolutt skal ha barnet og far ikke vil, så bør han neimen ikke betale penger heller, da er det opp til mor å avgjøre om hun har nok bistand med penger og hjelp fra familie og venner. og staten burde bidratt litt mer med penger til enslig mor, og så burde det vært slik at mor "MÅ" i arbeid , selv om hun ikke vil, finnes ikke arbeid til mor så skal hu selvsagt få nok penger , akuratt som hos NAV. finnes nok av alene mødre som lever godt på staten.

 

men nå spora me heilt av til han stakkars furen som har et stort problem

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt_18_*
Du har et jævlig godt poeng, hvis du først møter ungen så er du hektet. Litt som heroin. ^^

Det har jeg nesten skjønt. Likevel, kansje grunnen til at hun ikke vil ta abort er at hun allerede har "møtt" barnet?

 

Denne tråden burde seriøst være sticky. Det finnes alt for mange på dette forumet som tror sex er en risikofri hobby, og at abort er som å klippe håret.

Det er absolutt ikke lett nei, sikkert enda vanskeligere for hun. Får dårlig samvittighet ovenfor henne når jeg sier at jeg ikke vil ha barnet.

 

Ellers virker du som en oppegående fyr, som jeg tror vil håndtere dette bra uansett hvordan det går. Og skulle det bli barn av det, er jeg rimelig sikker på at du vil bli en god far.

Lykke til :)

Takk.

 

 

vil også si takk til alle som kommenterer og som prøver å hjelpe. Begge sider av saken må selvsagt belyses. Skal si det til foreldrene mine snart. men vet vel egentlig hva de kommer til å si. (at de støtter oss uansett osv, men at det er ganske tidlig å få barn)

Lenke til kommentar
Du virker veldig gjennomtenkt og fornuftig. Din dårlige samvittighet er nok også et hint om hvor du emosjonelt står. Kom tilbake om et år og fortell om hvordan livet oppleves som ung småbarnspappa ;)

Så så, ikke vær så negativt innstilt, det kan jo gå bra. Mange jenter spontanaborterer, tross alt.

Lenke til kommentar
Men tenk så mye penger det er å spare på å ikke feste, drikke og reise også da!

Men så er dette ting man velger å gjøre og som folk koser seg med. Kan ikke sammenlignes med bleieskifte.

Øyh, lukk opp øynene da! Bleieskifte tar rundt 2 minutter, man rekker fint å skifte to skikkelige bæsjebleier i reklamepausen på TV3. Ikke skifter man bleie så mange ganger om dagen heller, og er man to om det er man kanskje ned på rundt en bleie om dagen.

 

Sammenligne "koseting" med bleieskift er helt betydningsløst i denne diskusjonen. Hvis du mener at folk velger å kose seg med å rydde opp etter gårsdagens fest, så velger jeg å si at man kan kose seg med bleieskift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...