Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama gravid, hjelp!


Gjest Guest_Gutt_18_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sommertroll: Exactly. Nå er det på tide å komme med alternativ:

1. Er det gått under to måneder? Pille.

2. Mer enn to måneder? D & E

3. Nekter hun å gå med på det? One way ticket to Australia.

 

Det virker kanskje litt stort å reise fra alt og alle så tidlig i livet, men tenk deg hvilket liv du får i Australia! Du kan bli surfer eller jobbe på en seilbåt, møte en søt jente og gjøre henne gravid når det passer deg.

Lenke til kommentar

Altså, kondom er 100% sikkert når det funker. Innimellom funker det ikke, det kan sprekke uten at man merker det underveis. Så effektive som p-piller og p-sprøyten er så hører man gang på gang at folk blir gravid mens de bruker dem, så om det så er "nesten 100%" så er det tusenvis av jenter som går på disse pillene.

Lenke til kommentar
Har du sex, tar du sjansen på å få barn. Du er 18, du er gammel nok til å skjønne at valgene du tar har konsekvenser.

 

Man har noe som heter prevansjon :) vet ikke hva trådstarter har å si til den delen.

Eneste prevensjonen som er 100% mot både graviditet og skjønnssykdommer er å ikke ha sex. Er du villig til å ha sex, så er du også villig til å "ødelegge livet" ditt.

Lenke til kommentar
Eneste prevensjonen som er 100% mot både graviditet og skjønnssykdommer er å ikke ha sex. Er du villig til å ha sex, så er du også villig til å "ødelegge livet" ditt.

For en sær og gammeldags måte å tenke på. Sex er så mye mer enn bare å skape et barn. Å bli gravid er til sex det samme som husbrann er til matlaging - det skjer en gang i blant og det er svært sjeldent ønskelig. ^^

Lenke til kommentar
Altså, kondom er 100% sikkert når det funker. Innimellom funker det ikke, det kan sprekke uten at man merker det underveis. Så effektive som p-piller og p-sprøyten er så hører man gang på gang at folk blir gravid mens de bruker dem, så om det så er "nesten 100%" så er det tusenvis av jenter som går på disse pillene.

Alt er vel 100% sikkert når det funker?

 

 

Uansett, ta abort. Det er nok det absolutt beste for dere begge. Dere har stelt i stand et helvette for dere selv, men husk at det er i den 8 uken eller noe det først begynner å bli et liv, om det skulle hjelpe.

Lenke til kommentar
Gjør det du vil ! Du har 40-60 år igjen av livet.

 

Så du må spørre deg selv , er du villig til å kaste vekk hele ungdomstiden , studentlivet , friheten og muligheten til å dra på ferie når du vil. Drikke deg full når du vil , dra på besøk til hvem du vil og når du vil.

Om det er et offer så har en seriøse prioriteringsproblmer.
Jeg har en tante nå som er 47 år . Hun fikk sine unger når hun var 18 og 21 år . Hun har sakt til meg at vist hun fikk valget igjen , ville hun aldri gjort det igjen. Fordi halve livet forsvant . Mange mennesker er for firkantet å ser ikke hvor mye av livet dem gir ifra seg med å få unge. Man kan ikke leve et normalt liv lenger.
Å herregud så unormalt det er å ha barn! Lurer forresten litt på hvordan dette med befolkningsvekst henger sammen...
Fordi barnet blir hovedfokuset og alt skal tilpasses etter unges behov. Dama vil ikke sette deg framst lenger , det blir ungen . Du blir nr.3 i forholdet bak dama og ungen.
Fail! Dere blir nummre to bak barnet/barnene. Ungen på delt første, dere på delt andre.
Er du klar for dette ? Vil du gi ifra deg alt , ofre alt og så gå inn i dette livet.
Hva er det en ofrer i bunn og grunn? Du har jo ikke klart å nevne hva en faktisk får. For å sitere ett menneske jeg sjelden respekterer "Du vet ikke hva de vil si å elske før du har fått barn". Stort sett har denne presonen servert vås fra ende til annen så lenge jeg kan huske. Men denne utallesen har vedkommende truffet eksepsjonelt skarpt med. Og det beste med å bli forelder i unge alder er som tidligere nevnt, du er fri fra ungene mens du er i din beste alder (rett over 40) og er stinn i penger til å reise jorden rundt.
Vist ikke dama ville tatt abort , og tatt hensyn til min del av saken. Så ville jeg forlatt henne .
Tøff du... "Hei! Jeg smeller en bolle i ovnen på deg og driter en lang faen i deg om du ikke gjør som JEG har sagt". Imponerende holdning!
Man må tenke på seg selv , fordi dette er dit liv , du skal leve livet og da skal ikke andre bestemme hva du skal gjøre.

Det siste står jo i skarp kontrast til hva du sa over her...

 

Lurer på hvor mange av de som maser om abort her har barn selv...

Lenke til kommentar

Så du mener at vi skal slippe konsekvensene av valgene vi tar?

 

Altså, hvis du tror at jeg er i mot abort, så tar du feil. Men jeg mener at å ta abort fordi du er for dum til å fatte det at barn er en konsekvens av sex (uansett hvor store sjansene er), er feil. Skal vi godta at folk tar abort fordi de ikke føler for å få barn, så burde vi også nekte de å få barn senere i livet også.

Lenke til kommentar
Så du mener at vi skal slippe konsekvensene av valgene vi tar?

 

Altså, hvis du tror at jeg er i mot abort, så tar du feil. Men jeg mener at å ta abort fordi du er for dum til å fatte det at barn er en konsekvens av sex (uansett hvor store sjansene er), er feil. Skal vi godta at folk tar abort fordi de ikke føler for å få barn, så burde vi også nekte de å få barn senere i livet også.

Hvis man ikke ønsker seg barn som 18-åring så er man aldri moden nok til å få barn? Selv ikke når man er klar for det? Jeg forstår ikke logikken.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg blir helt sjokkert over hvordan enkelte av dere svarer.

 

Så du må spørre deg selv , er du villig til å kaste vekk hele ungdomstiden , studentlivet , friheten og muligheten til å dra på ferie når du vil. Drikke deg full når du vil , dra på besøk til hvem du vil og når du vil.

 

Og hvem sier at man må gi opp alt når man får barn? Jeg har et barn, og jeg er student. Frihet har jeg, og mulighet til å dra på ferie har jeg og. Vi er da to om dette. Eneste er vel kanskje at vi planlegger ting litt mer på forhånd, ikke like spontane når det gjelder hendelser i livet. Jeg har ikke festa noe mindre nå etter at jeg fikk barn en før jeg fikk barn, ikke samboeren min heller. (men nå er ikke vi de som er ute hver helg)

 

Jeg har en tante nå som er 47 år . Hun fikk sine unger når hun var 18 og 21 år . Hun har sakt til meg at vist hun fikk valget igjen , ville hun aldri gjort det igjen. Fordi halve livet forsvant . Mange mennesker er for firkantet å ser ikke hvor mye av livet dem gir ifra seg med å få unge. Man kan ikke leve et normalt liv lenger.

 

Fordi barnet blir hovedfokuset og alt skal tilpasses etter unges behov. Dama vil ikke sette deg framst lenger , det blir ungen . Du blir nr.3 i forholdet bak dama og ungen.

Så alle de i verden som har barn lever ikke et normalt liv? Hva i all verden er det vi gjør da? Jeg er fremdeles samme person som før jeg fikk barn. Jeg har samme verdier og holdninger, men jeg har og tilegnet meg nye.

Men du har rett i at fokuset blir flyttet. Samboer er ikke nr 1 i mitt liv, det er barnet mitt, men det samme gjelder han. Barnet kommer først, ikke jeg. Men dette betyr jo ikke at man ikke tar hensyn til hverandre lengre.

 

Vist ikke dama ville tatt abort , og tatt hensyn til min del av saken. Så ville jeg forlatt henne .

 

Man må tenke på seg selv , fordi dette er dit liv , du skal leve livet og da skal ikke andre bestemme hva du skal gjøre.

Her er jeg enig hvertfall...ho skal ta hensyn til dine ønsker og. Akkurat som du må ta hensyn til hennes. På både godt og vondt er det jo hennes valg som blir det avgjørende siden embryoet er i hennes kropp. Men jeg er enig, tenk på hva du vil takle. Og ikke hør på alle som sier at livet ditt blir ødelagt. Ja, det blir forandret. Ja, det er tungt. Men mye kos og. Det er ikke sikkert at du vil takle å ha barn nå, og det er helt greit. Jeg har selv tatt abort som 19åring og aldri angret fordi jeg ikke var klar.

 

Prevensjonen kan også svikte. Med prevensjon er det ikke akkurat stor sjanse for graviditet, men sjansen er der.

 

Skal mye til, p-piller er så godt som 100% sikker, samme gjelder dong, med mindre man ikke klarer å kle den på seg riktig xD

 

Jeg ble gravid på p-piller, men jeg har og blitt gravid på p-stav som skal være enda sikrere. Så det har nok litt med hvor fruktbar jenta er, og man skal treffe på riktig tid og ha gode svømmere.

 

 

Men TS, det er mange ulemper med å ha barn, med det er og mange goder. Spørsmålet er jo når man er klar for det. Og jeg syns det høres ut som om du ikke er klar for det enda, og det er bra at du sier det. At dama di er redd for problemer senere med psyken skjønner jeg også, en abort er ikke bare bare. Men jeg vil foreslå at dere tar kontakt med Amathea, her kan dere få snakke ut med noen som har litt mer med dette å gjøre enn disse her inne som sier at du kan nesten slutte å leve om du får et barn nå.

 

Personlig hadde jeg nok tatt en abort i deres situasjon. Men det er jo ikke opp til meg å bestemme ;)

 

Masse lykke til, uansett hva det blir til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...