Gå til innhold

Touchmobil eller taster neste gang?


Anbefalte innlegg

Jeg har en LG KU990. Dette er en touchmobil. Jeg synes den er vanskelig å skrive fort på. Jeg bruker som regel T9, men bommer veldig ofte på tastene. Dette er fryktelig irriterende. Har kalibrert den flere ganger, men blir ingen forskjell.

 

Problemet skyldes nok mye at man ikke "kjenner" hvor tastene er.

 

Så det jeg lurer på, er det andre med samme erfaring eller er dette et problem som jeg har eller er det en svakhet med KU990?

 

Så langt ligger det an til at neste mobil må ha ordentlige taster i tillegg til evt. touch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå en w960i og skal nå ha ny telefon. Jeg skal IKKE ha touch for å si det sånn. Nå er sikkert dagens touchtelefoner bedre enn min gamle SE, men min erfaring er at det er kun apple som får det til ordentlig..

 

Mulig jeg er skeptisk, men jeg liker nå taster jeg.. Særlig når min w960 til stadighet hang seg på touchen, slik at man ikke fikk gjort noenting..

Lenke til kommentar
Jeg har en LG KU990. Dette er en touchmobil. Jeg synes den er vanskelig å skrive fort på. Jeg bruker som regel T9, men bommer veldig ofte på tastene. Dette er fryktelig irriterende. Har kalibrert den flere ganger, men blir ingen forskjell.

 

Problemet skyldes nok mye at man ikke "kjenner" hvor tastene er.

 

Så det jeg lurer på, er det andre med samme erfaring eller er dette et problem som jeg har eller er det en svakhet med KU990?

 

Så langt ligger det an til at neste mobil må ha ordentlige taster i tillegg til evt. touch.

 

Jeg har prøvd alt av touch på markedet og jeg er ikke i tvil, JEG må ha taster! Enten det er alfanummerisk eller qwerty. Derfor kommer jeg til å skaffe meg en sort E71 (igjen) denne gangen. Avskriver ikke touch, men av det som er på markedet nå vil jeg ikke vurdere det.

 

Ser selvsagt ikke bort i fra at andre liker touch bedre, men det er deres sak. ;)

Lenke til kommentar

Har min første touch telefon nå, en Nokia 5800

Savner ikke tastene overhodet. Bruker som regel det alfanummeriske tastaturet når jeg skriver, og lar bare fingerene gli over skjermen og dermed kommer skrivehastigheten av seg selv. Så kan på ingen måte si jeg savner tastene iallefall..

Lenke til kommentar

Jeg har og Nokia 5800, og jeg er overrasket over hvor greit det går å skrive på den. Tidligere hadde jeg en N73 (som ikke akkurat er kjent for gode taster), og det går raskere og med mindre feiltasting på den nye telefonen min. Bruker og alfanumerisk tastatur. Qwerty blir for knotete for min smak.

Lenke til kommentar
Kjøp f.eks. Nokia N97 eller Samsung Ultra Touch, så får dere i pose og sekk hva gjelder taster og touch.

 

Jeg ser jo fordelene med touch, men skal man bruke touch er man i allefall nødt til å se på skjermen når man skriver. Det trenger man ikke å gjøre når man har taster. Kjenner da om man "treffer".

 

Så, ja for min del blir det Ole Brumm hvis det finnes en god løsning neste gang. :-)

Lenke til kommentar

Jeg kommer også fra KU990-verden, og kommer ikke til å gå for touch med neste telefon. Jeg var "freslt" i starten, men etter lengre tid så har jeg merket at det er flere ganger man savner tastene. Slikt er vel individuelt, men jeg ser heller for meg en mobil med stor skjerm og taster nå :)

Lenke til kommentar

E71 er grisedeilig å skrive med, aldri skrevet meldinger så fort før så til mitt bruk er den bra + at telefonen er uhyre rask. Har også en 5800 liggende, veldig enkelt å skrive meldinger med alfanumerisk( jeg bruker ordbok da), du kan også få qwerty da. Generelt er responsen i skjermen på 5800 god. Anbefaler deg å ta en tur i nærmeste butikk å få prøvd telefonene. Skap deg en egen mening om hva som er bra og evt. dårlig.

 

Mvh. Herc

Lenke til kommentar

Jeg har også Nokia 5800, og det er den første touch-telefonen min. Var spent på hvordan det var å skrive meldinger med den, siden den jeg hadde før Nokia 6233 har de beste tastene jeg noen gang har kjent på en mobil, og jeg sender en haug meldinger. Kunne nesten ikke tro det, men med alfanummerisk tastatur og ordbok, skriver jeg like fort som jeg gjorde på 6233, og har ikke savnet de gode tastene på den et øyeblikk. Har også prøvd querty tastaturet, og det er også meget bra. At man kan variere litt er jo fett, men bruker mest alfanummerisk. Har også sendt noen meldinger skrevet med håndskrift, noe som er meget bra i 5800 så sant du har kalibrert håndskriften skikkelig på forhånd. :thumbup:

 

5800 er sså deilig å skrive med at jeg har skrevet lange eposter med den selv om jeg satt like ved laptoppen. Det er så deilig å trykke i veg på den at jeg nesten ikke klarer å legge den fra meg. Dersom skriving og taster er viktig, tror jeg neppe man blir skuffet over 5800's løsninger der. Knallbra. :!:

Lenke til kommentar

Jeg også har testet ut det meste av Touchtelefoner på markedet, og har funnet ut at fysiske taster er garantert det beste!

Solgte min HTC Touch HD nå, og har skaffet meg en E71 igjen (hadde en før HTC Touch HD). Beste qwerty mobilen jeg har hatt, og telefonen er utrolig rask.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...