Gå til innhold

Iphone brukes mest til moro


Anbefalte innlegg

Mener dere iPhone? Eller er Iphone noe annet?

Dersom du ikke skjønner hva de mener, så anbefaler jeg deg å holde deg unna avanserte ting som å lese og skrive. Dette er ikke en nettavis der skrivemåten har noen som helst betydning, så lenge man skjønner hva som forfatteren mener. Det er nyheten som teller, ikke om man har en skrivefeil eller to.

 

Ser amobiL bruker "Iphone" konsekvent når de skriver om iPhone. En mobil-avis burde få til såpass rett, i det minste innimellom? De har ikke greid det siden 8. juni 2007 :D Og skrivemåte har ikke noe å si? Ord delings feil. Skrivemåte KAN skape misforståelser :)

 

"anbefaler jeg deg å holde deg unna avanserte ting som å lese og skrive"? Du kan øve deg litt på å skrive selv "så lenge man skjønner hva som forfatteren mener".

Endret av ufodev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken er enkel, når man bruker Iphone til jobb er det moro, når man bruker Iphone til privat bruk er det moro og når man skal ha det moro med Iphone er det ekstra moro...

Veldig veldig enig. Det er rett og slett ålreit å bruke iPhone, og har man brukt iPhone en stund føles det ganske dritt å bruke noe annet.

 

 

ufodev: Les og ta diskusjonen der:

http://www.hardware.no/artikler/naar_ipod_faar_stor_i/51389

Lenke til kommentar
Ikke så rart da at Iphone brukes mye til moro da den mangler en del viktig smarttelefonfunksjonalitet som de andre smarttelefonene tilbyr. :p

Saken er enkel, når man bruker Iphone til jobb er det moro, når man bruker Iphone til privat bruk er det moro og når man skal ha det moro med Iphone er det ekstra moro...

Men når man er ute etter faktisk å få gjort andre ting på jobb enn å ha det moro med telefonen sin er det forståelig at man velger noe annet enn en ren underholdningstelefon slik Iphone så langt har vært.

Riktignok har Iphone kommet seg i det siste på funksjons-siden, men den er dessverre fortsatt en murstein av en telefon.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Ikke så rart dette, da Iphone teknisk sett ikke er en skikkelig smarttelefon.

Vel, det er godt mulig at iPhone er smartere enn din telefon på mange områder ;) Men, du får jo mene akkurat hva du vil om den saken, og gjerne ha din helt spesielle, personllige definisjon av hva en smarttelefon er, som kun du kjenner innholdet av. Kan bare konstatere at det finnes ulike mer eller mindre kvalifiserte meninger om hva som definerer en smarttelefon, men at de fleste selvsagt regner iPhone som en smarttelefon - deriblant alle analytikere som driver og tallfester smarttelefon-markedet, og ikke minst Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone

 

Litt off-topic, men... er jeg den eneste som synes lyden under samtaler på Iphone høres billig/blikkboks ut?

Mye kan tyde på at det stort sett bare er deg, ja...kan bare gjette på hvor den tomklangen bare du hører kommer fra...

Lenke til kommentar
Men, du får jo mene akkurat hva du vil om den saken, og gjerne ha din helt spesielle, personllige definisjon av hva en smarttelefon er, som kun du kjenner innholdet av.

 

For meg er det flere kriterier som må oppfylles før man kan kalle en telefon for en smarttelefon. Iphone oppfyller de aller fleste, men bommer på en SVÆRT viktig ting.

En smarttelefon skal kunne kjøre flere ting samtidig, og da ikke bare ting som som leverandøren av telefonen gir ut.

Lenke til kommentar
Newton, blir det bedre hvis jeg logger inn på Wikipedia og endrer det som står der til at Iphone ikke er en smarttelefon? Det er mange meninger om Iphone er en smarttelefon eller ikke, dessuten er det kjent at samtalekvaliteten hos Iphone ikke er den beste.

Jeg tviler ikke ett sekund på at du er desperat nok til å gjøre noe slikt, du ser det visst som din oppgave å spre FUD om iPhone, så gjør for all del det der også. La oss så se hvor lenge din "definisjon" av hva en smarttelefon er blir stående (jeg kommer ikke til å løfte en finger for å endre den)...

Det er dessuten en kjent sak at iPhone 3G har utmerket samtalekvalitet.

"The iPhone 3G has excellent voice quality on 3G and very good quality on 2G GSM"

http://www.mobiletechreview.com/phones/iPhone-3G.htm

Lenke til kommentar

Spekulasjoner om hva da? Dårlig samtalekvalitet? Du får Google "iphone+dårlig samtalekvalitet" eller tilsvarende på norsk og engelsk, så skjønner du fort at det er kjent at Iphone ikke har den beste samtalekvaliteten.

 

Var myntet på Steffen Moss.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Men, du får jo mene akkurat hva du vil om den saken, og gjerne ha din helt spesielle, personllige definisjon av hva en smarttelefon er, som kun du kjenner innholdet av.

 

For meg er det flere kriterier som må oppfylles før man kan kalle en telefon for en smarttelefon. Iphone oppfyller de aller fleste, men bommer på en SVÆRT viktig ting.

En smarttelefon skal kunne kjøre flere ting samtidig, og da ikke bare ting som som leverandøren av telefonen gir ut.

Igjen, det er _din_ personlige definisjon, og du vet like godt som meg at mange prosesser som kjører i bakgrunnen har minst like mange minus-sider som pluss-sider. Inntil noen finner opp mobilbatteri med 3-4 ganger bedre kapasitet så synes jeg begrensningene Apple har valgt å legge på multitasking i iPhone stort sett er fornuftige. Litt synd at Apple har brukt litt lang tid på å oppskalere sin universelle "push-notification" tjeneste for iPhone, men når den kommer neste måned forsvinner de aller fleste innsigelser mot disse begrensningene, samtidig som batterikapasiteten ikke sløses bort på mange mail/IM-applikasjoner som ligger konstant i bakgrunnen og spiser kapasitet.

Lenke til kommentar

Hvorfor får du mangler ved Iphone til å bli positive, Newton? Multitasking er da helt frivillig, og skikkelige smarttelefoner med støtte for dette varer vel så lenge som Iphone om ikke mye lenger.

 

Du har ikke tenkt på datatrafikken og strømmen som suges av å overføre data over mobilnettet ved push-bruken da? Dessuten er det vitterlig mye lettere med vanlig multitasking.

Lenke til kommentar
Spekulasjoner om hva da? Dårlig samtalekvalitet? Du får Google "iphone+dårlig samtalekvalitet" eller tilsvarende på norsk og engelsk, så skjønner du fort at det er kjent at Iphone ikke har den beste samtalekvaliteten.

Tja, jeg regner med at de fleste treffene er fra diverse forumnisser og småtroll som aldri har eid en iPhone 3G, slike som har hørt at noen har sagt at noen mener å ha hørt at en fyr i USA opplevde dårlig samtalekvalitet på sin iPhone rett etter at den var lansert og AT&T ikke hadde fått skikk på 3G-nettet sitt enda... (puh!)

Har du brukt iPhone 3G lenge, sa du?

 

PS. Jeg får forresten svært mange treff hvis jeg googler på "Jonas+idiot"... selvsagt uten at jeg skal senke meg ned på ditt argumentasjonsnivå og konkludere med at det er en "kjent" sak, men bare for å vise at den slags henvisninger ikke holder... :p

Lenke til kommentar
Spekulasjoner om hva da? Dårlig samtalekvalitet? Du får Google "iphone+dårlig samtalekvalitet" eller tilsvarende på norsk og engelsk, så skjønner du fort at det er kjent at Iphone ikke har den beste samtalekvaliteten.

 

Var myntet på Steffen Moss.

 

Jeg Googlet "iphone+dårlig samtalekvalitet" og fant en del artikler som handler om iPhone 3Gs dårlige samtalekvalitet. Men tingen her er at dette gjaldt de første iPhone 3Gene som kom ut, siden det er kjent at de slet med dårlig dekning. Dette er gammelt nytt som er rettet på fra Apples side.

Lenke til kommentar
Igjen, det er _din_ personlige definisjon, og du vet like godt som meg at mange prosesser som kjører i bakgrunnen har minst like mange minus-sider som pluss-sider.

 

Dette var da en vanlig definisjon på smarttelefoner inntil Iphone kom.

Det er bra at ActiveSync klienten til Iphone forbedres, men ActiveSync er ikke godt nok for seriøse bedrifter. Til dette trengs et skikkelig device management produkt. Inntil Apple selv kommer med et slikt produkt, er man avhengig av 3.parts produkter som kan kjøre i bakgrunnen. Har man 3 konkurrerende produkter, der 1 av produktene ikke har mulighet til dette, velger man selvsagt et av de 2 andre.

Lenke til kommentar
Newton, du får slutte å "regne med" og heller gjøre et søk. :thumbup:

Noe jeg også gjorde, selvsagt, og så en del "treff" som samsvarer godt med det jeg beskrev tidligere...men skrev "regner med" fordi jeg ikke gidder lese igjennom alle "treffene" med mer eller mindre relevant innhold, bare fordi du ikke er i stand til å dokumentere dine egne påstander... :p

Lenke til kommentar
Hvorfor får du mangler ved Iphone til å bli positive, Newton? Multitasking er da helt frivillig, og skikkelige smarttelefoner med støtte for dette varer vel så lenge som Iphone om ikke mye lenger.

Mangler? Det er et bevisst valg fra Apples side, for å unngå å gå i samme fella som mange andre smarttelefoner mht. ukontrollerte bakgrunnsprosesser som tømmer telefonen strøm. Jeg ser det positive i at man finner mer intelligente metoder for å løse problemstillinger som f.eks batteritid kontra et antall nettbaserte tjenester som skal være tilgjengelige til enhver tid, der en sentralisert "push-notification" mekanisme vil være en bedre løsning enn å ha mange bakgrunnsprosesser kjørende konstant.

 

Men du mener altså at en tilfeldig "skikkelig" smarttelefon har standby-tid på over en uke med diverse IM-klienter, mailprogram og mere til som surrer konstant i bakgrunnen? :D

 

Du har ikke tenkt på datatrafikken og strømmen som suges av å overføre data over mobilnettet ved push-bruken da? Dessuten er det vitterlig mye lettere med vanlig multitasking.

Og dette vet du noe om eller har tenkt på? Tviler jeg på. Vet du i det hele tatt hvordan Apples "push-notification" tjeneste fungerer, eller hvor lite datatrafikk den genererer?

Lenke til kommentar
Men, du får jo mene akkurat hva du vil om den saken, og gjerne ha din helt spesielle, personllige definisjon av hva en smarttelefon er, som kun du kjenner innholdet av.

 

For meg er det flere kriterier som må oppfylles før man kan kalle en telefon for en smarttelefon. Iphone oppfyller de aller fleste, men bommer på en SVÆRT viktig ting.

En smarttelefon skal kunne kjøre flere ting samtidig, og da ikke bare ting som som leverandøren av telefonen gir ut.

Igjen, det er _din_ personlige definisjon, og du vet like godt som meg at mange prosesser som kjører i bakgrunnen har minst like mange minus-sider som pluss-sider. Inntil noen finner opp mobilbatteri med 3-4 ganger bedre kapasitet så synes jeg begrensningene Apple har valgt å legge på multitasking i iPhone stort sett er fornuftige. Litt synd at Apple har brukt litt lang tid på å oppskalere sin universelle "push-notification" tjeneste for iPhone, men når den kommer neste måned forsvinner de aller fleste innsigelser mot disse begrensningene, samtidig som batterikapasiteten ikke sløses bort på mange mail/IM-applikasjoner som ligger konstant i bakgrunnen og spiser kapasitet.

Morsom du. Tror du virkelig at å ha et program liggende i bakgrunnen på telefonen bruker MER batterikapasitet enn å ha en konstant datatilkobling med 3G-nettet for å vente på inkommende oppdateringer? Seriøst?

Lenke til kommentar
Igjen, det er _din_ personlige definisjon, og du vet like godt som meg at mange prosesser som kjører i bakgrunnen har minst like mange minus-sider som pluss-sider.

 

Dette var da en vanlig definisjon på smarttelefoner inntil Iphone kom.

Definisjoner på smarttelefoner endrer seg hele tiden, og er naturlig nok ikke den samme nå som da "smarttelefonen" Nokia 9000 Communicator kom på markedet. Og nei, jeg tror ikke at uhemmet tilgang til multitasking har vært en forutsetning for å kunne kalle en telefon for en smarttelefon før iPhone heller.

 

 

Det er bra at ActiveSync klienten til Iphone forbedres, men ActiveSync er ikke godt nok for seriøse bedrifter. Til dette trengs et skikkelig device management produkt. Inntil Apple selv kommer med et slikt produkt, er man avhengig av 3.parts produkter som kan kjøre i bakgrunnen. Har man 3 konkurrerende produkter, der 1 av produktene ikke har mulighet til dette, velger man selvsagt et av de 2 andre.

iPhones "push-notification" Service er ikke en ActiveSync klient. Det er et rammeverk som lar alle applikasjoner bruke en sentralisert, serverbasert tjeneste - én universell kanal som sørger for å pushe både mail, IM-tjenester og gudene vet hva ut til telefonene, med minimal ressursbruk, omtrent uavhengig av hvor mange samtidige tjenester man er "online" med.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Push_Notification_Service

 

Device management er noe helt annet, og det finnes løsninger fra Apple på dette, som bl.a omfatter sentralisert konfigurering og fjernsletting av data fra en mistet/stjålet telefon:

"Apple isn’t just adopting Exchange. It’s also providing enterpriseoriented features in Software Update 2.0, including VPN support (specifically only Cisco IPsec VPN), certificates and identities (twofactor authentication), enterprise-class Wi-Fi (WPA 2 Enterprise, 802.1x), enforceable security policies (such as mandating the use of PINs on the iPhone), centralized device configuration, and remote wipe (so that a stolen or lost iPhone can be erased to remove any personal or corporate data on the device)."

http://windowsitpro.com/article/articleid/...e-features.html

http://www.apple.com/iphone/enterprise/integration.html

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...