Gå til innhold

Skal vi starte en ny Israel/Palestina-tråd med ny poll?


Anbefalte innlegg

Men om Israel faktisk hadde trukket seg ut av Vestbredden og Øst-Jerusalem og latt palestinerne kontrollere Gazastripen fullt og helt ville likevel ikke konflikten med Syria vært over fordi Syria vil ha tilbake Golanhøydene.

Og om Israel trakk seg ut av kun Golanhøydene og forholdet mellom Syria og Israel ble normalisert ville det likevel ikke vært slutten på konflikten mellom Israel og palestinerne, men på konflikten mellom Israel og Syria.

Så kan man nevne at Iran ikke er medlem av Den arabiske liga og derfor ikke er en del av tilbudet fra ligaen om full anerkjennelse av Israel dersom Israel trekker seg tilbake fra de områdene de okkuperte under Seksdagerskrigen.

Så har man også Hizbollah som du nevnte.

 

Derfor synes jeg at "Generell diskusjon rundt Midtøstenkonflikten" eller "Genrell diskusjon rundt situasjonen i Midtøsten" ville være en bedre tittel enn en som kun nevner Israel - Palestina.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sett så vil jeg si at denne typen svært populære emner godt kan ha litt utskiftning i trådene med litt regelmessighet, feks en gang i måneden eller lignende. Da stenger man den gamle tråden (og pollen), starter en ny og oppdatert tråd med ny poll og man kan da linke til de tidligere trådene for samme emnet.

 

Dette kan gjøres med flere emner som f.eks Israel/Palestina, narkotikalegalisering, ulovlig fildeling, homofiles rettigheter, etc. Hvilke tråder som skal oppdateres jevnlig må behandles med skjønn av moderatorene og om et emne mister interessen er det bare å stoppe lagingen av nye tråder inntil emnet eventuelt tar seg opp igjen. Dette trengs ikke å begrenses til spesielle typer emner, men kan gjøres med alle slags emner som er populære over tid.

 

Jeg synes dog at det må være plass til forskjellige tråder som omhandler mer spesifikke deler av forskjelle emner også. Det kan bli slitsomt hvis f.eks en slik tråd om narkotikalegalisering skal omhandle absolutt alt som har med det å gjøre. Så det blir opp til moderatorene å lage et oppsett hvor det er generelt nok til å dekke de vanligste temaene mens det alikavel holdes spesifikt nok til at andre tråder om emner som relaterer til narkotikalegalisering men har et mer spesifikt tema innenfor det har sin livsrett.

 

Kanskje jeg ble litt bablete, men bare å be meg om å forklare litt bedre om det ble uforståelig :p

Lenke til kommentar

Da blir trådens nye navn "Generell diskusjon rundt situasjonen i Midtøsten". Jeg velger å respektere Glimtis ønske siden han er den eneste som har uttalt seg i sakens anledning. :)

 

Siden det ikke virker som om det er stemning for noe spørsmål om en eventuell egen domstol for konflikten lar jeg det spørsmålet ligge.

 

Videre åpner starter jeg den nye tråden med dertil fersk og fin avstemning klokken 1700 i dag.

 

Håper dette faller i smak, jeg kommer til å følge denne tråden fremover til 1700 for å eventuelt få med meg andre innspill.

 

:)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Har du avklart med tom waits for alice at du tar deg av saken? Og legger du inn mitt opprinnellige åpningsinnlegg slik Dotten gjorde i den forrige tråden siden den er en etterfølger til den opprinneligge tråden jeg startet?

 

PS: I tillegg til de nye avstemningene så husk å ta med de nåværende alternativene om hvem man sympatiserer mest med.

 

Og som et siste innspill. Hadde det vært en ide med en avstemning om hvorvidt man støtter opprettelsen av Israel i utgangspunktet? Noe slik som:

 

Støtter du opprettelsen av Staten Israel?

 

Ja

Nei

Ingen formening/vet ikke

 

Eller noen som tror at en diskusjon rundt opprettelsen av Israel fort kunne innvitert til antisemittiske og rasistiske utsagn?

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Det kan i alle fall være et spørsmål i undersøkelsen.

 

Min håndtering av tråden er klarert med TWFA, forøvrig kommer den nye tråden til å favne videre rent temamessig i tillegg til å inkludere ny undersøkelse, dermed føler jeg det er på sin plass med et nytt åpningsinnlegg. Dette er formulert nøytralt.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...