Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Et sted å lære seg motor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis jeg leser dette og kanskje noen flere linker hvis det kommer flere linker i tråden, så burde jeg kunne "litt"? : ) Har liksom ikke så mye å skru på for å undersøke hellers er du... Da tror jeg mamma blir fort irritert hvis hun kommer hjem og bilen hennes er i deler xD

EDIT: Siden man lærer bra av å undersøke også... Men je tror jeg skal lese :)

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Utrolig hvor lite man egentlig lærer av teori. Det kan være en fin veiledning men du kan det absolutt ikke før du har gjort det. Skaff den enten en billig moped eller bil. Hvis du kjøper en billig bil kan du også skaffe deg en Haynes-manual som veiledning. Da skal du se at du klarer å fikse enkelte ting etter kort tid ;)

Lenke til kommentar

du kjenner ikke tilfeligvis noen som har peiling på dette? er mye lettere om noen viser deg.

 

Men er det et sted man kan lese hva som må til for å få en motor til å gå (av deler

da må du feilsøke å finne ut hva som er ødelaggt så få tak i nye deler.

 

vis du får deg en moped som ikke sviver kan du gå på mopedportalen.com så kan de hjelpe deg ganske mye og fortelle deg hva du må gjøre. så lærer du tingene hva de heter etter vært.

Lenke til kommentar

Tror trådstarter hinter til en enkel beskrivelse av en typisk bilmotor man kan finne under panseret til Ola. Dessverre er det slik at det ikke finnes så mange standarder for hvor ting er plassert under et panser, da bilprodusentene gjerne har sine egne fikse løsninger på hvor de vil plassere ting. Jeg har selv ikke noe særlig kunnskap om bilmotorer, men får du tak i en liste med deler til bilmotor kan du enkelt lære deg til å kjenne igjen disse når du ser dem i virkeligheten. Deretter kan du se på hva hver enkelt ting har som oppgave, og hva prinsippet med komponenten er. Men som sagt er nok det beste å ha noe å skru på, og å plundre med den samme tingen i flere timer er det man virkelig lærer noe av. Her snakker jeg av erfaring etter flere timers skruing på en kjempe gammel moped faren min eier :p. Gøy og lærerikt. Håper dette var litt til hjelp!

Endret av Centuss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...