Gå til innhold

Kjøre i 100 km/t på motorvei.


Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Hva mener du RCP? Motorveiene rundt Oslo har 100 km/t. Motorveiene rundt Bergen har ikke 100 km/t. Du svarer ikke på spørsmålet og er tydeligvis ikke orientert om fartsgrensene på motorveiene i Norge. Det at du trekker inn tettbebygde strøk er helt irrelevant for spørsmålet, hva har dette med saken å gjøre?

 

 

Trådstarter spør hvor han kan kjøre i 100 lovlig. Så kommer det en med en frekk kommentar om trafikkreglene som iflg. han gjør det ulovlig å kjøre over 80 i Norge. Derfor WTF

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ups, sorry, det var visst en annen som sa det ja, du bare siterte ham. Beklager misforståelsen, jeg skal rette på innlegget.

 

Det er forøvrig 100-sone på følgende steder i Norge (fritt etter hukommelsen):

 

E6 fra Svinesund til ca 8 km sør for Vinterbro/Tusenfryd (ca 9 mil)

 

E6 fra Djupedalen (ca 12 km nord for Oslo Sentrum) til Jessheim/Gardermoen (ca 4 mil)

 

E18 fra Asker til Tønsberg, med ca 5 km avbrudd i Drammen pga veiarbeid (ca 9 mil)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er så kjekt med å kjøre fort rett fram. Greit, de 5 første minuttene på Autobahn i 180 km/t er facinerende, men etter det er det bare en vanlig biltur..

 

Nei, gi meg heller et stykke fersk asfalt med nøyaktig doserte og skarpe svinger, gjerne i kupert terreng. Ja, jeg likte meg på Nürburgring! :)

Lenke til kommentar

Det er jo litt fascinerende å kunne nå over store avstander på kort tid. Jeg, som er oppvokst med krøtterstier på Østlandet på 80-tallet, må innrømme at det er litt artig å kunne dekke de snaue 30 milene mellom Oslo og Göteborg på under 3 timer. Det som tidligere nesten krevde en dagsreise både frem og tilbake, er nå blitt mulig å gjøre som en dagstur, man rekker faktisk en hel 8-timers arbeidsdag i Göteborg, og likevel rekker man Nytt på Nytt dersom man står opp tidlig en fredag.

 

For ikke å snakke om Tyskland, hvor det faktisk er mulig å kjøre samme strekning på under to timer dersom man står opp tidlig. Da snakker vi effektivitet i hverdagen.

 

Men noe adrenalinrush eller motorsport-aktig opplevelse blir det jo ikke. Til det er vestlandsveier (og ikke minst smale, bratte alpeveier) perfekt.

 

Vi skal være glad for at vi bor i et svingete land! Det er morsommere, om enn ikke like effektivt for tungtrafikk og forretningsreisende.

Lenke til kommentar

Veiarbeidet i Drammen er ferdig, og det er i retning Tønsberg nå 100km/t hele veien, med unntak av over Drammensbroen. Andre veien blir det 80 gjennom den nye tunnellen (hvorfor vet jeg ikke).

 

100-sonen stopper igjen noe før Marchè/avkjøringen til Holmestrand. Om den fortsetter igjen vet jeg ikke. Jeg kjører aldri der egentlig. :p

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Høhø. Jeg bare MÅ merke meg at enkelte her har trøbbel med å lese..

Veitrafikklovens paragraf 6 er jo klinkende klar?

 

Dersom ikke annen fartsgrense er fastsatt ved offentlig trafikkskilt kan da ikke være så vanskelig å forstå? Da gjelder de reglene som er fastsatt der. Punktum. Det er ikke noe galt med å paste fra lovdata.no, det er norske lover, og de gjelder. Ikkeno å le av.

 

Sorry for off-topic :p

Lenke til kommentar

Hehe, tja til fredagspils all den tid jeg sitter langt til havs og det kjøres nulltoleranse på alkohol..

 

MEN det er mulig jeg var litt i halvsvima og kanskje litt uklar.. :p

Reagerte egentlig bare litt på de første 3-4 svarene i tråden her.

 

Tilgi meg om jeg fikk deg til å føle deg dum, fredrik ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...