Gå til innhold

Ble kallt "Rude"


Anbefalte innlegg

Syns etter at jeg ble level 80 at veldig mange tanks/healers er frekke i pug heroics. At f. eks en av dem stikker om det blir en wipe, eller at en i gruppa har noe blått gear.

Trådstarter kunne sikkert formulert seg annerledes, men jeg syns ikke det var noen grunn til å bli kicket.

 

Enig. Ikke at jeg spiller WoW lenger, men sånn var det når jeg spillte også. Jeg kan takle arrogante folk til nød, hvis de har skills. Fordi jeg vet vi kommer til å bli fort ferdig. Arrogante folk som ikke har peiling på hva de gjør, men allikevel oppfører seg som om de er en slags høyerestående makt gir meg nok insentiv til å whispre gruppeleder og si "kick that lame ass motherfucker, please". Nå skal det også sies at enkelte har humor og attitude nok til å komme seg veldig mye bedre unna med å være arrogante rasshøl enn andre. Sånt kan faktisk øke min motivasjon i de sene nattetimer. Men, er de ikke med å trekke i riktig retning, og allikevel er dumme nok til å inbille seg at de er guds gave til mmos, så er det faenmeg rett ut.

 

Er nå for å gi folk en sjangse jeg, selv om de har crappy gear. Er oppførselen jeg blir mest irritert over, f.eks arroganse. Når en Rogue kommer til meg å forteller hvordan jeg skal tanke før man har gått inn i instansen (eksempel) blir jeg rimelig irritert. Heldigvis har jeg ikke opplevet slik oppførsel så veldig ofte.

 

Healet en heroic Azjol Nerub hvor tanken hadde 525 defense. Meget hyggelig kar faktisk (og på vennelisten min nå) men resten av gruppen var rimelig forbannet fordi tanken tok mye damage. Ikke at jeg skjønner hvorfor DPSere skal være sint for dette, brukte Beacon of Light hele veien gjennom så ingen døde (selv om jeg måtte bruke Holy Light vel ofte, men gjør ikke noe med 23k buffed mana), men men. Rimelig trivelig kar tanken. Hadde vistnok veldig lyst til å skifte over til tank men han var guildløs, opprinnelig DPS og hadde ikke det aller beste av gear (blått ispred litt grønt).

 

Finnes mange spillestiler der ute, klart, men jeg synes det er litt far fetched å være så striks på gearet i heroics. Live and have fun, die laughing. Spillet er utrolig morsomt om man demper seriøsitetsnivået et par hakk :)

 

Enig. Noen ganger er det faktisk underholdene å spille med newbs, fordi de gjør en gammel kjedelig instance til en utfording igjen. Hva er galt med en utfordring, så lenge det ikke er umulig? Det blir litt humørbasert, men likevel.

Jeg har humret ofte for meg selv når jeg har gått inn i newb pugs som f.eks. healer. Resten av gruppa gjør en innsats som går et sted mellom so-so og forferdelig, men jeg klarer å holde dem i live allikevel, så vidt... Og så kommer kommentaren jeg alltid forventer å se... "OMG, WE ROCK!!11".

 

Gir meg et lite flir hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det sånn. De fleste personer behandler WoW som et spill. De spiller det fordi det er gøy, og tallknusing og slikt er ikke morsomt for dem. Om en klasse har 5k mana eller 50k mana, har absolutt ingenting å si for dem.

 

Så, arroganse er tåpelig, med mindre det medfølges en god del humor og at det passer inn.

 

Personlig, kjører jeg på med leder og samarbeids-holdning, isteden for arrogant og bedreviter-holdning. Får så langt mer ut av en instanse når alt går på skinner.

Lenke til kommentar

Å anta, ja, men det er som sagt ikke alle som setter seg inn i en annens klasse mekanikk, det var det jeg mente. Prester, Shaman og Druider har begge mye mana, men kan være DPS isteden for healer. Dette er noe du ikke vet før du spørr.

 

Og folk har vanligvis andre ting å gjøre enn å stirre på mana/health til folk som joiner en PuG, med mindre de er lederen.

Lenke til kommentar

/rude

Ja, det er vel enkelte som kaller det tallknusing når man må regne med femsifrede tall.

Å skille mellom xxxxx mana og xxxx mana, er vel mer enn man kan forvente å måtte gjøre i et spill..

/rude off

 

Om det er klasser som har mye mana både som healer og dps.

Så kan du se etter hvilke buffs de har på seg. Og du kan også se på hvilke andre klasser som er i gruppen, og hva får du når du kombinerer alt dette?

 

 

Svaret på hvem som er healer/tank/dps i svært mange tilfeller.

 

 

 

Og hva annet kan man gjøre? Vente i dalaran på summon? "Dere" flyr i alle fall ikke til summoning stone eller putter gems og enchants i itemene deres.

 

:innocent:

Lenke til kommentar
/rude

Ja, det er vel enkelte som kaller det tallknusing når man må regne med femsifrede tall.

Å skille mellom xxxxx mana og xxxx mana, er vel mer enn man kan forvente å måtte gjøre i et spill..

/rude off

 

Å se hvem som har mest mana er ikke tallknusing, men jeg nevnte tallknusing i det sammenheng at det er vanligvis litt mer interesserte spillere som bryr seg om sånt.

 

Om det er klasser som har mye mana både som healer og dps.

Så kan du se etter hvilke buffs de har på seg. Og du kan også se på hvilke andre klasser som er i gruppen, og hva får du når du kombinerer alt dette?

 

Selvsagt er det mulig å se forskjell, men så er spørsmålet. Hvorfor? Hvorfor er det så fælt at man spørr et enkelt spørsmål, isteden for å drive å studere og undersøke? Nå som vi har dualspecs, kan jo en tank plutselig bli healer, og omvendt også. Vet om flere Retribution-paladins som har Holy som offspec. Hvordan vet du om de er healere uten å spørre?

 

Og hva annet kan man gjøre? Vente i dalaran på summon? "Dere" flyr i alle fall ikke til summoning stone eller putter gems og enchants i itemene deres.

 

:innocent:

Queste? Leke i AH? Sjekke instanser for hva som dropper, etc?

Og hva er det med det derre "dere"-kommentaren, et svakt forsøk på å latterliggjøre folk som ikke putter 100% inn i spillet?

Lenke til kommentar

Min oppfatning er at folk møter opp i den speccen som de skal spille. En healer kommer med healing spec osv..

 

Nei, det er ingenting i veien med å spørre, men i de tilfeller der hvem som er hva er opplagt, så kan man bruke øya.

 

Nei, det er ikke et forsøk på å latterliggjøre noen, men tror du forstod baktonen i ordleggingen. Folk får spille slik de vil. Inkludert meg, og i min verden er det en "oss" og "dere". Hvor "dere" får spille på egenhånd.

 

Brutalt..

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ikkje alltid like lett å se om en Druid er resto eller balance, ved å kun se på mana, om han er ikkje er i form, men på palla trenger man ikkje Iq for å skjønne om det er en healer det er snakk om.

 

Og " jeg er mage med 18k mana antas jeg som healer da" kan du bare spare folk for. Vet ikkje om du var i ironisk eller noe der

Lenke til kommentar
Min oppfatning er at folk møter opp i den speccen som de skal spille. En healer kommer med healing spec osv..

 

Nei, det er ingenting i veien med å spørre, men i de tilfeller der hvem som er hva er opplagt, så kan man bruke øya.

 

Nei, det er ikke et forsøk på å latterliggjøre noen, men tror du forstod baktonen i ordleggingen. Folk får spille slik de vil. Inkludert meg, og i min verden er det en "oss" og "dere". Hvor "dere" får spille på egenhånd.

 

Brutalt..

 

Synes ikke det er spesiellt brutalt. Spillet er lagt opp slik. Spørsmålet blir dog hva som er vitsen med å gjøre et stort nummer ut av det, og om ikke det å lage unødvendig drama egentlig til slutt rammer deg selv (og resten av gruppa). Tross alt er det også du som har valgt å spille med en gjeng randoms i dette tilfellet.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Tar folk så på vei over at man spør hvem som healer/ tanker? I dag har de fleste dualspec, og det er vel få grupper uten en av hybridklassene. En elemental shaman kan jo strengt tatt ha mer mana enn en resto? Jeg vil mye heller ha en gruppe som spør om ting og faktisk snakker enn folk som ikke sier noe. Sistnevnte er for meg en indikator på utrolig kjedelige folk. Ikke noe gjør meg mer fornøyd enn en gruppe man kan dra en spøk i, eller aller best, en gruppe man kan wipe i - og noen kommer fram og sier "visste ikke nova'n var farlig, neo annet jeg bør vite om han her?". Tar det deg virkelig så lang tid å forklare bossen..?

 

Min oppfatning, og det har den vært siden BC endgame er et kaldt og kjipt gamersamfunn. Det finnes for få som koser seg med spillet tror jeg. Trade, raiding, pvp... Å legge til et "Great doing business with you!" etter du har enchanta noe for en kar er vel ikke all verdens ressurskrevende? Kanskje får du til og med et "Ty, have a good day" tilbake, eller bedre, han adder deg og vil gjøre handel med deg senere.

 

Lighten up!

 

Ang. trådstarter er "du en slik" for meg, "bruk øya" blir litt sterkt for noe du kunne sagt "I am (:" på... :)

Lenke til kommentar
Tar folk så på vei over at man spør hvem som healer/ tanker? I dag har de fleste dualspec, og det er vel få grupper uten en av hybridklassene. En elemental shaman kan jo strengt tatt ha mer mana enn en resto? Jeg vil mye heller ha en gruppe som spør om ting og faktisk snakker enn folk som ikke sier noe. Sistnevnte er for meg en indikator på utrolig kjedelige folk. Ikke noe gjør meg mer fornøyd enn en gruppe man kan dra en spøk i, eller aller best, en gruppe man kan wipe i - og noen kommer fram og sier "visste ikke nova'n var farlig, neo annet jeg bør vite om han her?". Tar det deg virkelig så lang tid å forklare bossen..?

 

Min oppfatning, og det har den vært siden BC endgame er et kaldt og kjipt gamersamfunn. Det finnes for få som koser seg med spillet tror jeg. Trade, raiding, pvp... Å legge til et "Great doing business with you!" etter du har enchanta noe for en kar er vel ikke all verdens ressurskrevende? Kanskje får du til og med et "Ty, have a good day" tilbake, eller bedre, han adder deg og vil gjøre handel med deg senere.

 

Lighten up!

 

Ang. trådstarter er "du en slik" for meg, "bruk øya" blir litt sterkt for noe du kunne sagt "I am (:" på... :)

 

Jeg er generellt en hyggelig person i spillet, takker pent om jeg trader med noen. Stikker ikke fra en gruppe om det skulle bli en wipe osv. Men har sett meg litt lei av at enkelte spør om ting jeg synes er innlysende enkelt å se selv. Synes det går an å stille mere intelligente spørsmål. Og hvis jeg da er i rette humøret så klarer jeg ikke å dy meg fra å kommentere det. Når jeg kommenterer slike ting så gir jeg også en forklaring til den som spurte slik at han ved en senere anledning muligens har lært noe. Og i dette tilfellet var det å påpeke at jeg hadde over 19K mana og at prot og retri ligger under 6K mana.

Lenke til kommentar
Tar folk så på vei over at man spør hvem som healer/ tanker? I dag har de fleste dualspec, og det er vel få grupper uten en av hybridklassene. En elemental shaman kan jo strengt tatt ha mer mana enn en resto? Jeg vil mye heller ha en gruppe som spør om ting og faktisk snakker enn folk som ikke sier noe. Sistnevnte er for meg en indikator på utrolig kjedelige folk. Ikke noe gjør meg mer fornøyd enn en gruppe man kan dra en spøk i, eller aller best, en gruppe man kan wipe i - og noen kommer fram og sier "visste ikke nova'n var farlig, neo annet jeg bør vite om han her?". Tar det deg virkelig så lang tid å forklare bossen..?

 

Min oppfatning, og det har den vært siden BC endgame er et kaldt og kjipt gamersamfunn. Det finnes for få som koser seg med spillet tror jeg. Trade, raiding, pvp... Å legge til et "Great doing business with you!" etter du har enchanta noe for en kar er vel ikke all verdens ressurskrevende? Kanskje får du til og med et "Ty, have a good day" tilbake, eller bedre, han adder deg og vil gjøre handel med deg senere.

 

Lighten up!

 

Ang. trådstarter er "du en slik" for meg, "bruk øya" blir litt sterkt for noe du kunne sagt "I am (:" på... :)

Vel noen av oss er litt motsatt og koser oss med spillet når ting blir gjort kjapt og effektivt og man slipper all den tiden man bruker på og forklare boss tacts 20 ganger (fordi ingen skjønner de første gangen såklart -.-) Så det at du tror få koser seg med spillet er bare tull. De aller aller fleste koser seg med det de gjør. Tviler på at folk raider 5 ganger i uka fordi de syns det er så jævlig kjedelig.
Lenke til kommentar

Må si meg enig med en del av folket her som sier at trådstarter oppførte seg som en "elitiest". Selv spør jeg ofte hvem som tanker og hvem som healer (hvis jeg ikke healer). Grunnen til dette er fordi det er så sinnsykt mange som er duel spec (bl.a. meg som har warrior som dps or tanker og en shaman som dpser og healer) Hvordan kan du se da på hp/mana hvilken rolle en person har hvis personen respeccer og hiver på gearet når du er i instancen?

 

Uansett så må jeg innrømme at jeg selv er en av de "elitiestene" som ikke orker å spille med folk som ligger på 1000 i dps. Jeg får bare rett og slett vondt i magen når folk koser seg med å være middelmådige. For meg så koser jeg meg når jeg yter mitt beste, når jeg kan yte mest ut av klassen min.

 

Men som andre sier her så leaver jeg ikke gruppa hvis tanken er grei. I all hovedsak så trenger jeg bare en tank for å cleare enn instance :p (tar litt hardt i, men du forstår sikkert tegninga)

 

Uansett, @trådstarter. Hvis jeg var deg ville jeg tenkt meg litt om neste gang du spør slike spørsmål og setter slike standarder til random folk du aldri har møtt før. Du kan ikke anta at alle tenker som deg.

 

Drylar@Kul Tiras signing off

Lenke til kommentar
Man trenger da ikke addon for å se hvor mye mana folk har.

 

Delete interface, wtf og wdb og cache folderen din.

Så framt du ikkje oppsøker det står det ikkje kor mykje mana personen har.

Og visst han ikkje var klar over at du kunne gjera dette for å sjå mana poolen til personen, så ja.

 

Og dessuten er det då litt greit med kosepreik før instancen to break the ice so to say? Eller foretrekker du å kjøre instancen uten noko som helst preik i chat? If so, pardon me.

Endret av E7ite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...