Gå til innhold

Hvordan kan jeg skaffe mye gold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! :)

Jeg har lenge lurt på hvordan folk skaffer seg fort gold, men har aldri funnet ut av det.

Selv har jeg hatt et lite problem med å skaffe penger, siden jeg er så flink til å kjøpe ting til mine lower-lvl characters *cheers*

men ikke tro jeg bruker _MYE_ penger på dem da, det er liksom bare litt og sånt .. ;p

Men tilbake til saken, er det noen som vet om noen veldig bra måter å skaffe gold på ?

er level 80 (mage) , ble det nesten akkurat, har 3 epics da. :)

noen AoE steder som jeg kan farme på eller noe?

Ville tatt imot alle tips, takker på forhånd. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvilke yrker har du?

Trur det kjappeste er å gjøre dailyquest.

Etter en uke kan de alle questene utenatt og du kan gjøre de kjappt og effektivt.

Endret av War
Skrevet

I wanillewow mekker jeg 16000gull på thorium widgets(?) på darkmoon faire eller hva det heter. Samt selge speedpots forran BG portalene.

Det var mye gull på den tiden til å være lvl 51.

I TBC gjorde jeg dailyquest på opp til 6 lvl 70 pr dag.

Det ble grusomt med penger, donerte 63000g til guildet ca 4 ganger i året, epic flying på alle karakterene og kjøpte normal og epic flying til 17 andre.

Der var dailyquest reddningen.

I Wotlk er også dailyquest reddningen, men her vendorer også gråe ting for masse penger. Etter et quest kan man vendore for 30g der man fikk 3g før.

Trur ikke noen aoefarming vil gi deg mer penger pr tid.

Skrevet
Hvilke yrker har du?

Trur det kjappeste er å gjøre dailyquest.

Etter en uke kan de alle questene utenatt og du kan gjøre de kjappt og effektivt.

Jeg har 450 skinning, og 140 mining eller noe ... Ja og jeg er mage, ikke diss. :p

lagde magen for veldig lenge siden se, og da var jeg litt noob, også skifta jeg ikke proffesions, for jeg brydde meg mest om lvl'ing, siden alle fortalte meg "spillet starter i lvl 70 (80) Gå og lvl opp! :p"

så jeg fløy jo av gårde, rett til 70, uten å tenke på proffesions.

Og fra 70 til 80 ble jeg også opphengt i lvl'inga, så jeg glemte det helt bort der og, jeg mener, hvorfor løpe rundt i barrens å skinne når man kan løpe rundt i northrend å queste? :p

Skrevet
Personlig liker jeg ah, gitt litt opp i det siste tho, gikk med 40k på inscription forrige uke osv :<

*sikler* Åssen .. Åssen i huleste greier du det da? :)

Har hørt at folk kjøper opp ting, og selger det dyrere,

Men fikk aldri dreisen på det .. endte med at jeg tapte

gold .. :p

Skrevet
Selv har jeg hatt et lite problem med å skaffe penger, siden jeg er så flink til å kjøpe ting til mine lower-lvl characters *cheers*

men ikke tro jeg bruker _MYE_ penger på dem da, det er liksom bare litt og sånt .. ;p

Begynn der du.

Første regel er å ikke bruke noe mer enn til det absolutt nødvendige, som i ditt tilfelle ikke burde være annet enn repairs. Jo mer du bruker, jo mer må du tjene for å gå i pluss. Tjener du allerede bra så er såklart ikke overnevnte et issue, men du sier jo at du sliter litt på den fronten.

Dernest, hva slags professions har du? Det ligger mer gryn å hente i dem enn i rein grinding.

Skrevet
450 skinning, 140 mining:P

Neste steg: Levle mining. Kan sikkert være kjedelig, men skal garantere deg at omtrent alt du miner på vei opp blir solgt. Selg som ore, og ikke som bars. Dette blir brukt av mange andre professions og selger bra.

Gjør dette innimellom dailies i første omgang og se hvor du havner opp hen da.

Skrevet

Ta å fiks mining opp til 450. Gå til Sholazar Basin og mine Saronite + Eternals, Rubys, Titanium etc.. Har du noen gode venner, ta å lån gold til epic flying. (lånte selv 2k gold (med en liten rente :p)) Går mye fortere da.

Blir fort 400g på 1.5 time det, hvis du har plassen ganske alene.

Ellers så kan du jo gjøre dailies, anbefaler Argent Tournament dailies.

Skrevet

du kan også lvle opp death knight :p fra lvl 55 til 80 tjener du masse!

en annen ting du kan gjøre. det er å gjøre loremaster of northrend. altså. gjør masse quests! tjener kanskje 4k g på quests:O

outland 3k

--

som nevnt over, så er mining genialt! fjern alt i baggene dine og farm opp fult! tar deg kanskje noen timer! men tjener grovt på det :)

Skrevet

en annen ting du kan gjøre. det er å gjøre loremaster of northrend. altså. gjør masse quests! tjener kanskje 4k g på quests:O

outland 3k

--

som nevnt over, så er mining genialt! fjern alt i baggene dine og farm opp fult! tar deg kanskje noen timer! men tjener grovt på det :)

Jeg har kjøpt en 32 slots bag til mining, som jeg bruker :p

Skrevet

outland 3k

--

Driver å lvl'er en death knight, men tenkte bare på at jeg må ha cold weather flying, og flying skill og alt, som blir til sammen 1600g ? Vil jeg i det hele tatt gå i pluss da? :p

Loremaster, hva er det for noe? er det å gjøre ferdig mange quests i et "kontinent"? :p

Skrevet

Ser at AH er tom for thorium siste 18 mnd og at 60000 BS prøver å skaffe det for å lvl som setter prosene til 43g+ for mithtil og thorium.

Samme på andre servere? Min mineingalt kan tjene flere tusen gull på å mine uten for brd osv.

Skrevet

25 dailyquests * 13g (minimum) = 325 g per dag. Legg på skrot man får som man kan selge til vendor utgjør ca 350 g.

Men det er jo inscription som drar inn penga. Tørr ikke å tenke på hvor mye de som stod på litt tjente etter dual-spec patchen.

Samtidig har man all mulig kjøtt fra dyr/fisker som man kan selge på ah til kokker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...