Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter opp - Ingen bilde på skjerm!


Anbefalte innlegg

Selv har jeg ett GTX 260 med 2 stk DVI porter. På den ene porten får jeg ikke skjermsignal, men om jeg prøver den andre porten så fungerer det.

 

Hvis du kjøpte ett skjermkort så skal det jo følge med en DVI kabel? Iallefall en VGA til DVI om jeg ikke tar helt feil. Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, beklager var ikke meningen å stjele tråden din ;)

Men det var bare hvis det hadde noen sammenheng mellom problemene våre.

nei ikke samme problem. lag ny egen tråd.

 

uansett.

har du annet skjermkort du kan teste med?

Jeg sendte skjermkortet tilbake til netshop, fordi jeg trodde dette var defekt, men det var PSU'en som var defekt. Og da fikk jeg samme kortet i retur, så det fungerer nok helt fint. Men kan sikkert teste med brodern sitt kort når jeg kommer hjem.

 

 

Selv har jeg ett GTX 260 med 2 stk DVI porter. På den ene porten får jeg ikke skjermsignal, men om jeg prøver den andre porten så fungerer det.

 

Hvis du kjøpte ett skjermkort så skal det jo følge med en DVI kabel? Iallefall en VGA til DVI om jeg ikke tar helt feil. Uansett, lykke til!

Nei, fulgte ikke med noen DVI kabel. Tror jeg har prøvd begge utgangene, men er ikke helt sikker når jeg tenker meg om. Takk igjen! :)
Lenke til kommentar
PSUen var defekt? har du løst problemet altså?
Beklager rotet. Men PSU'en var defekt før. Men nå har jeg fått den nye, og med den nye PSUen som har jeg dette problemet. Med den gamle defekte misten, så fikk jeg ikke dratt igang systemet sånn som nå. Men takk :)
Lenke til kommentar
ok, jeg setter min finger på HKet jeg as, høres ut som et typisk HK problem.
Hmm.. Kan godt være det. Men syntes det er litt rart da, når jeg hører harddisken jobbe og DVD brenneren fungerer.. (går ut og inn når jeg trykker på knappen) Blir vel kanskje demontering på meg da eller? :/
Lenke til kommentar
Sikker på at du har satt i de små ledningen fra kabinett til HK (hd led, pwr led) osv
Ja, det har jeg også dobbelsjekket. Og de sitter som de skal. Hva gjør disse i praksis? :)

Gjør og gjør, de gjør at f.eks power og reset knappene virker, hdd lys på kabinettet. Vet at pc ikke alltid starter hvis du setter disse feil.

 

Ellers pleier jeg å sjekke følgene (hvis du har tilgang til en annen pc som virker)

 

Skjermkort:

*Prøv begge dvi portene, eller bruke vga til dvi overgang.

*Ikke bilde, prøv dette skjermkort i en annen pc.

*Har du et gammelt pci skjermkort, så er det perfekt å bruke for å sjekke om PCI-Express slot er defekt (har hjulpet med mange ganger det gamle TNT2 kortet mitt)

 

 

Ram:

*Bruk kun 1 brikke

 

PSU:

*Koble til den andre psu, (kun 4 skruer som må løsnes hvis ikke ledning er lang nok til HK.

 

Skjerm:

*Prøv å koble til en annen skjerm.

*Prøv din skjerm på en annen pc/laptop.

 

Hvis det ikke er liv til nå, pleier det å være HK som er rip!

PS: sikker på at cpu er satt riktig på, en kjenning av meg hadde brukt makt og prsset cpu kjøler ned på cpu som stod feil vei.

Lenke til kommentar
Hmm. Jeg er på skolen, nå. Men jeg skal se om jeg finner en såkalt høytaler til hovedkortet får å få dette pipet. Jeg tviler vel heller på at det er feilkobling. Men litt tilbake, da trodde jeg jo at HK var gåent, grunnet intense blikk fra kortet. Men ga seg nå når jeg fikk ny PSU. Også nedi den ene utstikkeren som HK skal festes i var det svidd. Men ingen tegn til noe svidd på hovedkortet. (som om noe hadde kortsluttet) Prøvde å boote PC'en opp når harddisk ikke var koblet til. Da startet den på første forsøk. Har ikke prøvd noe annet. Men jeg skal feilsøke når jeg kommer hjem i 3 tiden!

Edit: Har også vært en svak unormal lukt fra Noctua NH-UP12 CPU viften min. Kanskje det kan være CPU'en ikke er i orden?

Takker så mye for all hjelp folkens! Kom gjerne med flere mulige innspill på ting som jeg kan ha glemt/gjort feil!

Hei

 

Jeg har hatt det samme hovedkortet og hadde de samme "symptomene": Vifter og det hele startet, men maskinen postet ikke. Det fungerte i begynnelsen for min del å sette inn kun en av minnebrikkene i den ene av minnesporene. Forsøkte jeg å sette den i en av de andre, ville den ikke poste. Til slutt fungerte ikke det heller. Etter mye styr fant jeg ut at dette var et nokså vanlig problem på Asus P6T /Deluxe/v.1/v.2

Se litt gjennom postene på asus-forumet, så kjenner du deg kanskje igjen:

http://vip.asus.com/forum/topic.aspx?board...SLanguage=en-us

Med tanke på at dette er et kjent problem for nettopp denne serien med hovedkort, holder jeg en knapp på at det er her feilen ligger og at reklamasjon og retur er løsningen. Om du har tilgang på maskinvare er det jo greit å taste cpu og ram på et annet HK først.

Lenke til kommentar
Sikker på at du har satt i de små ledningen fra kabinett til HK (hd led, pwr led) osv
Ja, det har jeg også dobbelsjekket. Og de sitter som de skal. Hva gjør disse i praksis? :)

Gjør og gjør, de gjør at f.eks power og reset knappene virker, hdd lys på kabinettet. Vet at pc ikke alltid starter hvis du setter disse feil.

 

Ellers pleier jeg å sjekke følgene (hvis du har tilgang til en annen pc som virker)

 

Skjermkort:

*Prøv begge dvi portene, eller bruke vga til dvi overgang.

*Ikke bilde, prøv dette skjermkort i en annen pc.

*Har du et gammelt pci skjermkort, så er det perfekt å bruke for å sjekke om PCI-Express slot er defekt (har hjulpet med mange ganger det gamle TNT2 kortet mitt)

 

 

Ram:

*Bruk kun 1 brikke

 

PSU:

*Koble til den andre psu, (kun 4 skruer som må løsnes hvis ikke ledning er lang nok til HK.

 

Skjerm:

*Prøv å koble til en annen skjerm.

*Prøv din skjerm på en annen pc/laptop.

 

Hvis det ikke er liv til nå, pleier det å være HK som er rip!

PS: sikker på at cpu er satt riktig på, en kjenning av meg hadde brukt makt og prsset cpu kjøler ned på cpu som stod feil vei.

Ja, jeg har koblet de ledsa rett. Har ikke mulighet til å koble dette skjermkortet i annen PC da PSU i annen PC er for svak.

Har et skjermkort jeg kan bruke, men det er ikke veldig gammelt. Hvorfor skal det være gammelt? Er et 7600GT kort, som jeg IKKE kan ødelegge. Jeg studerte nøye hvordan jeg skulle montere CPU når jeg gjorde dette. Har prøvd flere skjermer på min PC, uten hell. Og min skjerm fungerer også.

Lenke til kommentar
Hvis pc har virket før med den "gamle" psu, kan den ha ødelagt noen av komponentene dessverre.
PCen, har ikke direkte virket. Vifter og alt spant opp, men tror ikke den virket. Var da en halvveis defekt PSU, og 3 dager seinere når jeg prøvde med 7600GT skjermkortet så skjedde det ABSOLUTT ingenting, og det kom gnist under den ene MIST 1000W kabelen, og røyken sto. Så da skjønte jeg at den hadde tatt kvelden.
Lenke til kommentar
Hvis pc har virket før med den "gamle" psu, kan den ha ødelagt noen av komponentene dessverre.
PCen, har ikke direkte virket. Vifter og alt spant opp, men tror ikke den virket. Var da en halvveis defekt PSU, og 3 dager seinere når jeg prøvde med 7600GT skjermkortet så skjedde det ABSOLUTT ingenting, og det kom gnist under den ene MIST 1000W kabelen, og røyken sto. Så da skjønte jeg at den hadde tatt kvelden.

Den gnisten som sto fra PSU, kan like godt ha ødelegge flere komponenter, bla. HK og RAM. Du bør feilsøke både HK og RAM, men du trenger ekstra utstyr for dette.

 

Selv om viftene går og HDD spinner, men det betyr ikke at HK er iorden.

Lenke til kommentar
Hvis pc har virket før med den "gamle" psu, kan den ha ødelagt noen av komponentene dessverre.
PCen, har ikke direkte virket. Vifter og alt spant opp, men tror ikke den virket. Var da en halvveis defekt PSU, og 3 dager seinere når jeg prøvde med 7600GT skjermkortet så skjedde det ABSOLUTT ingenting, og det kom gnist under den ene MIST 1000W kabelen, og røyken sto. Så da skjønte jeg at den hadde tatt kvelden.

Den gnisten som sto fra PSU, kan like godt ha ødelegge flere komponenter, bla. HK og RAM. Du bør feilsøke både HK og RAM, men du trenger ekstra utstyr for dette.

 

Selv om viftene går og HDD spinner, men det betyr ikke at HK er iorden.

Den gnisten som kom, kom kun under plastikken, så når jeg så dette tok jeg jo selvfølgelig av og, det røykte litt videre etter jeg tok av. Men det var ikke så alvorlig gnist som jeg kanskje fremstilte iste. Har ingen andre kamerater eller noe i den duren som har i7 system. Vurderer å sende tilbake hver enkelt komponent nå, for jeg blir bare så ekstremt sur/nedpå/gretten pga. dette. Evnt. kan jeg ta den på service slik den er nå. Men det koster jo flesk så.. :(

 

 

Sjekk vedlagt bilde
Takk Gunder. Dette skal jeg prøve, har sett dette selv på HK, men det er 3 sånne forskjellige "plastbiter" som jeg kan flytte et hakk til høyre, men bare den nedereste som "teller?" ?
Lenke til kommentar

Selv en lite gnist, kan gi stor sjokk til komponenter og ødelegge flere av dem. Dette betyr ikke at de er nødvendigvis ødelagt, men sannsynligheten for ødelagt HK og RAM er der.

 

Jeg mener at det er stor sannsynlighet for at din PSU har skapt disse problemene, og leverandør/produsenten bør dekke din servise kostnader. Send en mail, og si at den dritten har ødelagt alt, og hør hva de forslår.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...