Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter opp - Ingen bilde på skjerm!


Anbefalte innlegg

Selv en lite gnist, kan gi stor sjokk til komponenter og ødelegge flere av dem. Dette betyr ikke at de er nødvendigvis ødelagt, men sannsynligheten for ødelagt HK og RAM er der.

 

Jeg mener at det er stor sannsynlighet for at din PSU har skapt disse problemene, og leverandør/produsenten bør dekke din servise kostnader. Send en mail, og si at den dritten har ødelagt alt, og hør hva de forslår.

Sende en mail til ASUS og OCZ direkte eller skal jeg sende en mail til netshop, hvor jeg kjøpte produktene?

 

 

Selv en lite gnist, kan gi stor sjokk til komponenter og ødelegge flere av dem. Dette betyr ikke at de er nødvendigvis ødelagt, men sannsynligheten for ødelagt HK og RAM er der.

 

Jeg mener at det er stor sannsynlighet for at din PSU har skapt disse problemene, og leverandør/produsenten bør dekke din servise kostnader. Send en mail, og si at den dritten har ødelagt alt, og hør hva de forslår.

Sende en mail til ASUS og OCZ direkte eller skal jeg sende en mail til netshop, hvor jeg kjøpte produktene?

Igjen takk alle sammen for at dere er så behjelpelige :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv en lite gnist, kan gi stor sjokk til komponenter og ødelegge flere av dem. Dette betyr ikke at de er nødvendigvis ødelagt, men sannsynligheten for ødelagt HK og RAM er der.

 

Jeg mener at det er stor sannsynlighet for at din PSU har skapt disse problemene, og leverandør/produsenten bør dekke din servise kostnader. Send en mail, og si at den dritten har ødelagt alt, og hør hva de forslår.

Sende en mail til ASUS og OCZ direkte eller skal jeg sende en mail til netshop, hvor jeg kjøpte produktene?

Send en mail til Netshop, med link til denne tråden. Si den ødelagte PSU som ga en gnist, kan ha ødelagt HK og RAM også. Hør om de kan hjelpe deg med å låne deler for feilsøking, eller en gratis service/feilsøking.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Ble nysgjerrig på denne gnisten... Du bør forsikre om at avstandsstykkene hvor hovedkortet er skrudd fast i kabinettet er rett montert. Så vidt jeg kan huske skal det være 9 av dem. Om en sitter feil, kan det gi kortslutning og grille hovedkort..

Ja, jeg har hatt mistanke for kortslutning også. Rullende re-start og den gnisten, begge er typiske symptomer på kortslutning. Trå starteren bør se eter "ekstra" mutter under HK. Jeg ville ha tatt ut HK, og prøvd å starte den på benken.

 

De fleste nye PSU vil klare å beskytte en kortslutte HK uten å grille den, men sannsynligheten for ødelagt HK er der også.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Ble nysgjerrig på denne gnisten... Du bør forsikre om at avstandsstykkene hvor hovedkortet er skrudd fast i kabinettet er rett montert. Så vidt jeg kan huske skal det være 9 av dem. Om en sitter feil, kan det gi kortslutning og grille hovedkort..

Ja, jeg har hatt mistanke for kortslutning også. Rullende re-start og den gnisten, begge er typiske symptomer på kortslutning. Trå starteren bør se eter "ekstra" mutter under HK. Jeg ville ha tatt ut HK, og prøvd å starte den på benken.

 

De fleste nye PSU vil klare å beskytte en kortslutte HK uten å grille den, men sannsynligheten for ødelagt HK er der også.

Har plassert 9 avstandstykker hvor det er hull på hovedkortet, så dette er gjort helt rett, og det er ingen kortsluttning pga. det. Det er ingen ekstra muttere under hovedkortet. Kan prøve å starte det på en benk. Hva skal jeg koble til når jeg starter det uten kabinett?

 

 

Her har du MIN GUIDE trådstarter! :)

 

Martin

Takktakk, har lest gjennom denne før :)
Lenke til kommentar

Når jeg nå sendte en mail til netshop. Fikk jeg følgende svar:

 

Hei.

 

Da må du søke retur på de delene du tror er defekte. I dette tilfellet så blir det da hovedkort og rambrikker. Vi kan dessverre ikke sende ut deler for test.

Vi har heller ingen mulighet til å reise til vestlandet for å utføre test.

 

Mvh

 

Magnus

Netshop Retur/Support

 

 

Når jeg da overhodet ikke har peiling på hva som er gale, og sender inn både hovedkort og rambrikker, og begge disse fungerer. Må jeg da betale utgiftene selv for frakt og arbeid? Da vil jo dette også bli en god sum, som jeg ikke kan betale! :/

Lenke til kommentar
HMM.. De skall vel gjøre dette kostnads fritt!

 

Men blir det noen slags feil - melding / eller piping?

Satser da på det. Netshop mente personlig, at det mest sannsynlig var HK, men kunne også være ram eller CPU. Så nå har jeg sendt det inn.

 

Men nei, det kom ingen piping av noe slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...