Gå til innhold

Klesvaner, gode og dårlige :)


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har noen ganske spesifiserte, og det som jeg ser på som litt sære, klesvaner.

Det gjelder i klesskapet, skittentøyet og i vasken.

 

For eksempel, hver gang jeg har en hau med klær på vaskerommet hjemme, som mamma har brettet, så bretter jeg dem på nytt og legger dem i skapet, i skapet ligger t-shirtsene i hauger etter farge, og genserne henger etter farge, mørke til venstre også lysere og lysere mot høyre.

 

Har dere noen slike vaner ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vel noen vaner jeg og...

 

Jeg bretter alle buksene mine nøye, les nøye.

Og legger dem i bunker sortert etter farge. Bukser jeg sjeldet bruker ligger i en egen bunke.

Tskjorter og gensere må henges opp og sorteres etter farge.

Belter må rulles og legges i skapet.

 

 

Klær må ALLTID vrenges når de vaskes, og aldri puttes i tørketrommel.

Klær skal ALDRI vaskes så lenge de ikke lukter forferdelig eller er kjempe skittene.

Plaggene skal vaskes på 30grader, så lenge det er mulig.

Er det en svak lukt legger jeg plagget i fryseren, og er det en liten flekk håndvasker jeg den.

 

Kommer ikke på noen fler enn de der for øyeblikket.

Endret av snaffle
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvorfor alt skal gjøres norsk !

Nei det skjønte jeg. Grunnen for at du skal snakke norsk er fordi du er norsk, og bor i Norge. Her snakker vi norsk.

 

Engelske ord som vi adopterer trenger ikke bli erstattet med et norsk ord som vi har funnet opp fordi vi ikke liker at det norske språket dør ut.

Det har seg slik at de fleste engelske ordene sånne som deg "adopterer", allerede har tilsvarende norske varianter. Det er bare dårlig språkkunskap som er grunnen til at du ikke gidder å lære deg dem.

 

Jeg synes det bare er ekstremt flaut når en som vil diskutere, og da bruke språket som verktøy, må ty til engelske ord. Det er ekstremt frastøtende, og ødelegger interessen min for å i det hele tatt ha diskusjonen.

 

Når det er et perfekt fungerende ord på engelsk, hvorfor skal vi erstatte det med et norsk et ( som må oppfinnes og jobbes inn ). Greit jeg er norsk og i norge prater vi norsk. Men likevel, når vi har noe som fungerer hvorfor erstatte det med noe nesten helt likt som bare er bygd opp (stavet) anderledes ?

 

Det er sjelden at vi har et norsk ord for noe som er helt ulikt det engelske, spanske, latinske eller tyske ordet for den samme tingen. Ergo har vi adoptert det og forandret det. Tenk hvis alle hadde pratet engelsk, da hadde ikke vi hatt denne diskusjonen, komuniseringen ville gått mye mykere (se! jeg brukte det norske ordet for - smoother) og globaliseringen og foreningen av verden ville vært enklere.

 

Å angripe mine språkferdigheter er barnslig, du vet ingenting om hvorvidt jeg er god i norsk eller ikke. Bare for diskusjonens skyld, jeg har 5+ i norsk, muntlig, skriftlig og 5 i sidemål.

 

Flott, snaffle !

Interessante og lure vaner du har :D

 

 

Burn!

 

On topic: Kanskje du bretter klærne igjen siden du ikke er fornøyd med måten moren din gjør det på, eventuelt at du bretter de på en annen type måte? Og ha sortert klærne i farger osv. i skapet er vel bare greit og gjør det letter å sette sammen plagg?

Lenke til kommentar
Jeg har vel noen vaner jeg og...

 

Jeg bretter alle buksene mine nøye, les nøye.

Og legger dem i bunker sortert etter farge. Bukser jeg sjeldet bruker ligger i en egen bunke.

Tskjorter og gensere må henges opp og sorteres etter farge.

Belter må rulles og legges i skapet.

 

 

Klær må ALLTID vrenges når de vaskes, og aldri puttes i tørketrommel.

Klær skal ALDRI vaskes så lenge de ikke lukter forferdelig eller er kjempe skittene.

Plaggene skal vaskes på 30grader, så lenge det er mulig.

Er det en svak lukt legger jeg plagget i fryseren, og er det en liten flekk håndvasker jeg den.

 

Kommer ikke på noen fler enn de der for øyeblikket.

 

 

Sykt ekkelt !!!!!! Klærne skal vaskes etter de er brukt en gang ! Ekle jente

Lenke til kommentar
Sykt ekkelt !!!!!! Klærne skal vaskes etter de er brukt en gang ! Ekle jente

 

Det er en gutt, og dette stemmer:

 

Klær må ALLTID vrenges når de vaskes, og aldri puttes i tørketrommel.

Plaggene skal vaskes på 30grader, så lenge det er mulig.

Er det en svak lukt legger jeg plagget i fryseren, og er det en liten flekk håndvasker jeg den.

Det handler om at vasking sliter mye på klærne, og så lenge det ikke er flekker/lukter er det ingen grunn til å vaske de. Nå snakker jeg ikke om t-skjorter, sokker og undertøy, men om gensere og bukser.

 

 

Velkommen til forumet.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Helt enig med det du skriver, jeg gjør akkurat det samme. Ergo mine klær er like kule nu til tross de begynner å bli mer enn halvår gammelt. Før pleide jeg å vaske dem ofte, resultat ble jo at de ble fort slitne. Ergo jeg måtte kjøpe klær oftere enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Før søsteren min flyttet ut (par år siden) lå alt av klær slengt utover et par rom og noen skap, men nå henger alt bortsett fra jeans og undertøy sortert etter "stiltype" og så farge.

Belter henger på egen holder, og slipsene ligger rullet sammen på en hylle sammen med capser.

 

Samme vaskemønster som "snaffle", men også endel på rens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...