Gå til innhold

Telefon/TV feil (Canal Digital)


Anbefalte innlegg

Hei! Er ny her, så visste ikke helt hvor jeg skulle putte denne tråden, så om den må flyttes på så, slå dere løs. Hehe..

 

Vi har akkurat flyttet og overtatt internetten til de som bodde her. De har internett/telefon og tv gjennom canal digital.

 

Til sammen tre bokser har jeg foran meg, en belkin trådløs router, en boks hvor det igrunn bare står canal digital og en hvor det står broadband. Til og begynne med funket ikke den trådløse internetten, min, så når jeg prøvde og fikse dette, klarte jeg og få dratt ut modem kabelen. Internetten er nå fikset, men får kun opptattsignal når jeg skal ringe noen på hjemmetelefonen. Ganske sikker på at det skjedde når den ledningen ble tatt ut, og siden jeg har null peil på dette, restartet jeg alle boksene, og nå datt nettopp tv'en ut. Får beskjed om at jeg ikke har noen abonnements rettigheter. Noen som har noe peiling? Eller har jeg tuklet til alt her nå? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Canal Digital internett boksen skal igjennom tv uttaket!

Og telefonen går i egen telefon uttak :)

 

Ja, alt var ferdig koblet når vi kom hit. Hun som bodde her før brukte det. Og vi har brukt den i flere dager nå, men i det jeg skulle fikse internetten idag, fikk jeg dratt ut en ledning, men jeg plugget den i igjen, og etter det har telefon bare gitt meg opptattsignal...

Lenke til kommentar

Litt forvirrende tråd... Kan prøve å hjelpe deg med internett hvertfall.

Koble nettverkskabelen fra modemet i WAN (internettporten på router).

Deretter resetter du modemet og routeren ved å stikke en pennespiss inn bak ved boksenes strømtilkobling. Du holder reset inne til lampene foran blinker eller slukker.

 

Etter noen minutter skal lampene foran på modemet blinke og internettforbindelsen til routeren skal være OK. Tilkobling til router skal enten skje via en av LAN-portene eller trådløst. Du bør logge deg inn på routeren og sette kryptering på trådløsnettet når det er oppe og går.

 

Telefon bør virke hvis den er plugget i modemet (har ikke CD selv, men antar det er modem & telefoni i samme boks).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...