Gå til innhold

Nith småprat 2009 / 2010


kennethi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Heisann! Gratulerer med plass hos NITH, har selv kommet inn på Spilldesign linjen deres, men mulig jeg går for interaktivt desig til slutt. Gleder meg stort uansett!

 

Forstår det slik at du studerer/har studert ved NITH Arve? Hvis du benyttet deg av Lånekassa, noe jeg regner med at du måtte. Hva får man i måneden? Ser nå at jeg må mest sannsynlig ha en liten jobb ved siden av for å klare meg økonomisk. (Har dessverre ikke vært såå flink til å spare):p

 

- Kristoffer

Lenke til kommentar

Jeg får noe over 6200 utbetalt i måneden. (dette er medregnet reisestipend) i tillegg til dette får du lån til skolepenger av lånekassen (litt over 50 000 pr skoleår (NB)) så du må nok regne med å bruke 2-3000 av det første stipendet (som er større enn de andre månedene) til å betale noe av studieavgiften da dette lånet ikke dekker absolutt hele studieavgiften.

 

Har du kommet inn allerede nå, Søk lån og stipend allerede nå så er det klar til henting ved skolestart!

 

Ser frem til å treffe dere til høsten :)

Lenke til kommentar
Jeg vet at UiO sine IT studenter har lett for å få kontakt med IT bedrifter i hovedstaden. Hvordan er det med Nith, føles det som om det er interesse fra bedriftene om å få folk som deltidsansatte eller sommerjobber osv?

 

Går i tredje klasse programmering og mange i klassen hadde allerede for godt en måned siden jobb å gå til, til tross for den såkalte finanskrisen.

Lenke til kommentar

Nei... det skal bare gå et par dager fra de mottar all nødvendig dokumentasjon til du får svar på søknaden. Så hvis det har gått veldig lang tid fra du sendte det inn så vil jeg anbefale deg å ta en telefon til skolen og spørre om de har fått alle papirene dine.

 

Merk at du får svaret pr. brevpost så det går nok et par dager vekk der også.

Endret av gather
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da var også hybelen i boks, slippe med skrekken sånn at sommern kan nytes :) Kvitrafn har du kommet inn? isåfall burde du se etter bolig tidlig!

 

Bor allerede i nærheten. Så slipper å tenke på det. Men ser faktisk svart ut. Får vel helle være fadderen min neste år du da. Er fortsatt 23år bare da, så har all tid i verden. Selv om det er vondt å sitte et år med ferdig bachelor og egentlig ville jobbe med noe helt annet :p

Lenke til kommentar
Er det en ting jeg lider av her i verden så er det telefonskrekk når det gjelder sånne saker:P Men ja burde vel ta en telefon ned dit på mandag siden jeg ikke fikk noe idag heller.

 

Det er det værste :) Mail fungerer veldig bra, NITH er rask med responsen! Fortsatt mye tid igjen, så ikke gi opp enda ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det en ting jeg lider av her i verden så er det telefonskrekk når det gjelder sånne saker:P Men ja burde vel ta en telefon ned dit på mandag siden jeg ikke fikk noe idag heller.

 

Det er det værste :) Mail fungerer veldig bra, NITH er rask med responsen! Fortsatt mye tid igjen, så ikke gi opp enda ;)

 

Viser seg da at posten har klart å rote bort kopien av vitnemålet jeg sendte ned for over en måned siden, så de har ikke fått gått igjennom søknaden min enda. Rart de ikke har gitt noe tilbakemelding på sånt, at de ikke har har hørt noe mer fra meg liksom. Syntes det var litt dårlig.

 

Og de svarer kjapt, men det virker som de ikke svarer på det jeg spør om i mailen da. 2-3 siste mailene jeg har sendt har de bare gjentatt det samme, som i bunn og grunn er essensen av det jeg spør om. Men det virker som de ignorerer de lavere prioriterte spørsmålene og kommenterer ikke engang at det ikke er noe de kan svare på.

 

For all del, Posten sin skyld alt dette tullet for meg. Men føler meg heller ikke ekstremt godt behandlet av "kundeservice" på opptakskontoret :p

 

Men ja, satser på ordnings nå. Samme brevet blir vel ikke borte to ganger på to månder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann folkens ved NITH. Har noen spørmål:

1. Dersom jeg går linja Bachelor i programmering med java, vil dette kunne gi meg gode muligheter til å få jobb ved slutt?

2. Eller bør jeg heller gå linja bachelor i spillprogrammering med c++?

 

Tenker da mest på å bli en system-utvikler, men kan godt tenke meg å jobbe med mobiltelefon løsninger og lignende

Lenke til kommentar

Om du utvikler deg til å bli god i programmering vil det nok ikke ha så mye å si hvem linje du tar uansett. En som er en kløpper i et språk kan veldig fort lære seg et nytt ett. Så selv om du har mye Java, så kan du greit velge å skrive f.eks hovedprosjekt i C++ for å få det på CVen også.

 

Men det skal sies at C++ er vel et enklere språk å ha utgangspunkt i når du skal lære nye, da Java har vel en del egne greier man kanskje ikke finner igjen i andre språk.

Lenke til kommentar

Starter på NITH til høsten jeg også!

Regner med at det blir en hyggelig opplevelse - det er iallefall inntrykket jeg har fått etter litt research.

Der det gjelder jobb etter fullført studium er det vel rimelig likt som de fleste studier; er man god og engasjert får man lett jobb. Slik pleier det iallefall å være.

 

Jeg starter i utgangspunktet på E-business, i all hovedsak på grunn av manglende mattefag på media.

Så jeg blir med i gjengen om å ta opp matte, så starter jeg vel på programmeringslinja vil jeg tro til andre semester.

 

Et lite spørsmål: Har dere noen bærebare PC-kjøp tips?

Har sett litt på Acer Timeline serien, mest fordi den er latterlig tynn og lett - og jeg må drasse den med meg en time- halvannen hver dag for å komme meg til skolen. Hvor kraftig PC trenger man egentlig? Eller holder det fint med en enkel PC? Hva pleier å bli brukt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...