Gå til innhold

Kommentarer på Ahmadinejads tale


jj_

Anbefalte innlegg

Og jeg har ikke sagt noe om å utslette noen fra jordens overflate. Jeg sa at Israel burde fjernes fra kartet...

 

Det er akkuratt de samme som at staten Israel forsvinner fra jordens overflate. Skulle nesten tro du var så lur, at du lurer deg selv med pratet ditt.

 

Jeg står på mitt, å diskutere med folk som sier "fuck you" og "dra vekk fra kartet" til en nasjon. Det har ingenting for seg. Siden det sier absolutt alt om den personen.

 

Du lever tross alt i en sivilisert verden, selv om du har tilgang til internet. Så visst du i det hele tatt er interessert i at folk skal ta deg litt seriøst, så bør du fremstille dine synspunkter annerledes enn" FUCK YOU" og "se og kom dere vekk fra kartet".

 

Nå var du veldig heldig, at jeg svarte deg. Så gled deg over det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, bare å la det ligge. Tåler ikke kritikk vettu :p

 

Det er forskjell på kritikk, og ren spikket hatske utspill. Visst jeg hadde trykket oppi trynet ditt angående Norge "fuck you" og "jeg skal utslette dere fra jordensoverflate". Så har det ingenting med kritikk å gjøre, det er så hatske ord, at det er ingen grunnlag for å diskutere videre.

 

Så til din informasjon, så har jeg intet behov for å diskutere videre med slike personer angående det temaet. Visst du ikke klarer å respektere det, uten å vri av deg sarkastiske person angrep etter meg. Så er det ene og alene ditt problem.

 

Så får du bare skrike videre etter meg, sarkasme eller hva det måtte være, til din brystkasse er tom for luft.

 

Lykke til.

 

Det at Israel kunne blitt utslettet var ikke mine ord. Så helst ikke rett den mot meg.

 

Nå startet vel diskusjonen om Israel var rasistsk eller ikke.

Da lurer jeg på hvorfor du vrir deg unna spørsmålet?

 

Kaller du den her uttalsen for person angrep? "Tåler ikke kritikk vettu :p"

Da tror jeg ikke du vet hva person angrep innebærer :)

Endret av Nipps
Lenke til kommentar
Og jeg har ikke sagt noe om å utslette noen fra jordens overflate. Jeg sa at Israel burde fjernes fra kartet...

 

Det er akkuratt de samme som at staten Israel forsvinner fra jordens overflate. Skulle nesten tro du var så lur, at du lurer deg selv med pratet ditt.

 

Jeg står på mitt, å diskutere med folk som sier "fuck you" og "dra vekk fra kartet" til en nasjon. Det har ingenting for seg. Siden det sier absolutt alt om den personen.

 

Du lever tross alt i en sivilisert verden, selv om du har tilgang til internet. Så visst du i det hele tatt er interessert i at folk skal ta deg litt seriøst, så bør du fremstille dine synspunkter annerledes enn" FUCK YOU" og "se og kom dere vekk fra kartet".

 

Nå var du veldig heldig, at jeg svarte deg. Så gled deg over det.

 

Du er på ingen måte bedre i forhold til standarden på retorikken og rasjonell argumentasjon. Skal du bruke kritiske innvendinger i diskursen så må du først se på din egen argumentasjonsmetode, er den rasjonell, objektiv og sakelig. Hvis ikke så bør du avstå fra kritikken.

 

Først og fremst endrer du budskapet i tofagerls påstand ved å tilegne han mening som han ikke har. Han sier klart og tydelig at han ikke ønsker ”dra vekk fra kartet” den jødiske nasjonen men at han ønsker seg en en-stat løsning basert på staten Palestina der begge grupperinger kan leve sammen. På ingen måte er denne løsningen verre enn at Israel har råderett over området. Det blir til slutt opp til subjektive preferanser til et hvert individ i forhold til hvordan han/hun ser på saken. Det finnes krefter på begge sider av konflikten som kunne tenke seg en slik løsning, i like stor grad som det finnes krefter som ønsker en to-stat løsning og de som er fornøyd med status quo.

 

Som det andre har du fra ditt først innlegg opptrådt arrogant og usakelig i forhold til Ahmadinejad. Greit nok at du missliker personen, noe som alle her har forstått, men du bør vise mer sakelighet når du kritiserer en statlig leder fra et land som fremdeles nyter full legitimitet fra de fleste land i verden. Dette er noe som du ikke har gjort. Det du har gjort er å bruke billige retoriske triks slik som beskrivelse av Ahmadinejad som ” patetisk klovn”, ”dumskap”, ”ondskapsfulle klovnen” osv. Tatt dette i betraktning så kan du ikke forvente deg rasjonell diskurs preget av seriøse argumenter som skal bidra til bedre opplysningsfaktor.

 

Som det tredje unngår du å svare på grunnleggende spørsmål fra tofagerl angående hvordan du selv definerer Israels innenrikspolitikk, som rasistisk eller som ikke rasistisk. Spørsmålet er av stor betydning for debatten for vi er interessert om du opptrer dobbel-moralsk.

 

Som det fjerde, så lenge du fikk herje fritt med dine løse påstander om Ahmadinejad uten at noen kritiserte dine standpunkt så var du meget pratsom. Når første innlegget mot dine innvendinger kom så ønsket du å legge debatten død. Da må jeg stille spørsmålet i forhold til dine preferanser og hva du i utgangspunktet gjør her på forumet. Det er to typer forumsmedlemmer på dette forumet, de som ønsker å være aktivt involvert i diskursen og de som passivt søker etter mer kunnskap. Du er ingen av delene fordi du ønsker å være aktiv så lenge ingen kritiserer dine meninger. Fare for at noen her på forumet kommer til å være uenig med deg er meget stor, dermed bør du gjennomgå dine preferanser som forumsmedlem.

 

Som det femte unngår du et viktig rasjonelt argument som presiserer at Ahmadinejad avsto fra sine tidligere uttalelser om utslettelse av Israel og benekting av holocaust i sin nylige tale. Dette er meget relevant fordi det er antydning til mer dialog basert tilnærming. Da er det meget uheldig at enkelte land reiser seg og går før de har hørt hele innlegget. Det virker på meg som om de hadde bestemt seg på forhånd å boikotte presidenten uansett utfallet av hans tale. Slike handlinger tolker jeg som barnslig og irrasjonelle fordi de stenger for en eventuell tilnærming og moderasjon mellom parter.

 

Som punkt nr seks så er du veldig partisk når du fremhever at Iran ikke fortjener a-våpen mens Israel skal få lov å beholde sine. Hva gjør staten Israel mer berettiget til slike våpen enn Iran? Det hjelper veldig lite at Israel bruker demokratisk definisjon av sitt eget styresett når landet står for uttalige brudd på internasjonale regler og indreanliggende. Demokratisk styresett er ingen garanti mot missbruk av a-våpen, det er USA godt eksempel på. Det som er viktig i dette tilfellet er maktubalansen som staten Israel skaper i området. Jeg er personlig i mot Irans anskaffelse av a-våpen så fremst Israel kvitter seg med sine, noe som ikke kommer til å skje. Dermed er det helt på sin plass at Iran fortsetter med utviklingen av kjernekraft.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Mestparten du sier nå er bare propoganda.

 

 

Ja skulle ønske det hadde vert det.

 

Men alle vet dessverre at Iran henger folk i hytt og pine. Og det er store tall det snakkes om hvert år. Er det eneste regimet som henger mindreårige uten å blunke. Og det skjer åpenlyst for folk, på torget.

 

Ta en liten research så finner du fort ut av de. Og vi snakker om henging, uten at de egentlig har gjort noe gale. Som f.eks å gifte seg med en person som ikke familien hadde utvalgt. Ja mye skrullette grunner. Kysset feil mann? Ja det er også en grunn til å bli dømt til døden.

 

Jau Iran har sikkert mye fargerikt og idyllisk også, mangler sikkert ikke på det. Skulle gjerne vert en tur der å badet på stranden og fått stå pikk av det flotte persiske jentene der...

 

...bakdelen hadde vel vert at prestestyret hadde funnet frem øksen.

 

Og det hadde sikkert ikke hjulpet noe mer på min situasjon, at den samme koselige preste politiet i Teran hadde prøvd å lete meg opp for å henge meg, siden jeg forpester hele Iran med at jeg har israelsk stempel i mitt norske pass. Da hadde nok badevakten i Teran dratt meg blodig opp av havet, for å piske den lille kritt hvite Ola Nordmann kroppen min.

 

Nei, jeg tror kanskje jeg utsetter den min idylliske ferietur til Iran. Heldigvis er det andre land i verden også, en kan reise til. For min del iallefall.

 

Håper de henger deg, sånne personer som deg. Hvorfor overdriver du ?

Man blir hengt: Hvis man dreper en. Man bli straffa hvis man er utro, drikker alkhol eller andre ting. Det er heller ikke så mye som kalles for tvangsekteskap, kanskje i det fattigste stedene i Iran. Blanda du iran og pakistan nå?

Eller blander du mellom arangert og tvangsekteskap?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Og jeg har ikke sagt noe om å utslette noen fra jordens overflate. Jeg sa at Israel burde fjernes fra kartet...

 

Det er akkuratt de samme som at staten Israel forsvinner fra jordens overflate. Skulle nesten tro du var så lur, at du lurer deg selv med pratet ditt.

 

Jeg står på mitt, å diskutere med folk som sier "fuck you" og "dra vekk fra kartet" til en nasjon. Det har ingenting for seg. Siden det sier absolutt alt om den personen.

 

Du lever tross alt i en sivilisert verden, selv om du har tilgang til internet. Så visst du i det hele tatt er interessert i at folk skal ta deg litt seriøst, så bør du fremstille dine synspunkter annerledes enn" FUCK YOU" og "se og kom dere vekk fra kartet".

 

Nå var du veldig heldig, at jeg svarte deg. Så gled deg over det.

 

Enten er du en norsk jøde, eller er du bare gal i hodet? At du støtter Israel, men at du har tanker som inge andre forstår.

 

Nå gjør du en fjær til fem høns her. Ut fra det lille jeg har sett oversatt av Ahmadinejads tale var det ingenting der om hverken jøder eller å utslette Israel.

 

Fuck staten Israel. Personlig mener jeg de _bør_ vekk fra kartet

 

Ahmadineiads taler om å utslette jødene i hytt og pine, så jeg gjorde heller fem høns til en fjær og ikke omvendt.

 

Akkuratt hvilken innpakking han hadde av det hele, i sin siste tale, er lite relativt. Da den ondskapsfulle klovnen mener det samme uansett hvordan han presenterer galskapen sin.

Det er temmelig relevant(!) når topic er kommentarer på Ahmadinejads tale denne uken!

 

Selvsagt er Ahmadinejad en rasist, men det spiller liten rolle i denne konteksten, som er kommentarer om Israels rasisme. I denne talen ga han mye mening.

Hvis han hadde begynt å rable om jødekonspirasjoner og radikal endring av kart ved hjelp av atombomber, hadde jeg gitt deg rett i at uttalelsene ville vært temmelig ville, men han snakket ikke om det. Hvis han hadde holdt et times foredrag om hvordan man skal lære en kamel geometri, hadde jeg gitt deg rett i at uttalelsen hadde lite å gjøre på en konferanse om rasisme, men det var ikke det han snakket om heller, så la oss la være å diskutere det han ikke sa, og konsentrere oss om det han faktisk sa.

 

Og de klovnegreiene dine skjønte jeg så lite av at jeg ikke helt vet hva jeg skal si. Jeg mistenker dog at din leggetid har passert med god margin.

 

Edit: Ooh, viktig spørsmål på tampen: er du enig i at Israels innenrikspolitikk er rasistisk? Hvorfor/hvorfor ikke?

Edit2: Jeg ser at IDF har endret sitt opprinnelige innlegg temmelig grovt. Jeg gidder ikke endre mitt, siden jeg ser på det som dårlig etikette.

 

Hvorfor er Ahmadinejad rasist? Han sa at staten til Israel er rasiste, og det er jo de. Han har heller ikke imot Jøder, men mot staten. Israel kaster jo alle arberne ute, hva er det?

Lenke til kommentar
Hvorfor er Ahmadinejad rasist? Han sa at staten til Israel er rasiste, og det er jo de. Han har heller ikke imot Jøder, men mot staten. Israel kaster jo alle arberne ute, hva er det?

 

Off-topic: Hvor har du fått det fra at Israel kaster ut alle araberne?

 

Arab citizens comprise almost 20% of the population of Israel. The majority identify themselves as Palestinian by nationality and Israeli by citizenship.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Hvorfor er Ahmadinejad rasist? Han sa at staten til Israel er rasiste, og det er jo de. Han har heller ikke imot Jøder, men mot staten. Israel kaster jo alle arberne ute, hva er det?

 

Off-topic: Hvor har du fått det fra at Israel kaster ut alle araberne?

 

Arab citizens comprise almost 20% of the population of Israel. The majority identify themselves as Palestinian by nationality and Israeli by citizenship.

 

Les nåtidens nyheter

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Det var snakk om at Liebermann hadde foreslått noe slikt, men det er vel ikke akkurat noe nytt. Det er en enorm forskjell på å foreslå noe og å handle ut fra det forslaget.

 

De kaster dem ikke ut, men noen mener de bør det. To forskjellige ting. :)

 

Det samme kan vi si om presidenten til Iran om "uttsletingen": Han snakke om det, men har ikke gjort det. Men en liten feil, han har aldri nevnt det før. Bare den vestlige mediene som vil bare lage store overskrifter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Jada, det hadde selvfølgelig vært noe helt annet hvis han faktisk hadde prøvd å utføre det.

 

Det har derimot ingenting med saken å gjøre, men jeg fikk inntrykket av at du anerkjente mitt synspunkt. Du kan ikke si at de kaster ut alle arabere når de ikke gjør det. :)

 

Men du skjønner hva jeg egentlig mener vel? Dere sier Iran allerede eller komme til å lage en atombombe, når de sel har nektet det FLERE ganger. Men når de har snakke om å kaste alle arabere ut, er det greit å, fordi de bare snakker om det.

Lenke til kommentar
Jada, det hadde selvfølgelig vært noe helt annet hvis han faktisk hadde prøvd å utføre det.

 

Det har derimot ingenting med saken å gjøre, men jeg fikk inntrykket av at du anerkjente mitt synspunkt. Du kan ikke si at de kaster ut alle arabere når de ikke gjør det. :)

 

Men du skjønner hva jeg egentlig mener vel? Dere sier Iran allerede eller komme til å lage en atombombe, når de sel har nektet det FLERE ganger. Men når de har snakke om å kaste alle arabere ut, er det greit å, fordi de bare snakker om det.

 

 

Gratulerer, du har avdekket hykleriet i Israel/palestina konflikten

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Jada, det hadde selvfølgelig vært noe helt annet hvis han faktisk hadde prøvd å utføre det.

 

Det har derimot ingenting med saken å gjøre, men jeg fikk inntrykket av at du anerkjente mitt synspunkt. Du kan ikke si at de kaster ut alle arabere når de ikke gjør det. :)

 

Men du skjønner hva jeg egentlig mener vel? Dere sier Iran allerede eller komme til å lage en atombombe, når de sel har nektet det FLERE ganger. Men når de har snakke om å kaste alle arabere ut, er det greit å, fordi de bare snakker om det.

 

 

Gratulerer, du har avdekket hykleriet i Israel/palestina konflikten

 

Hykleriet ja.............

Lenke til kommentar

Besides those displaced by war, others have emigrated overseas for various reasons such as work opportunity, education,[9][10] religious persecution[11] and persecution from Israeli authorities. In the decade following the 1967 war, for example, an average of 21,000 Palestinians per year were forced out of Israeli-controlled areas.[12] The pattern of Palestinian flight continued during the 1970s, 1980s, and 1990s.[12] In 2002, for example, 13 militants were deported by Israeli authorities following the Siege of the Church of the Nativity in Bethlehem.

 

Israel kaster jo alle arberne ute, hva er det?

 

Ingen tvil om at Israel har opptrådt kritikkverdig når de har kastet ut forskjellige palestinere (jeg kan derimot ikke finne noen kilde på dette ettersom wikipedia sin kilde ikke fungerte. Vet derfor ikke hvorfor de ble kastet ut), men det er et hav av forskjell til den originale uttalelsen. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...