Gå til innhold

BK: To nattbilder fra Hvervenbukta


Anbefalte innlegg

Jeg og IceFox var på en liten shoot ved Hvervenbukta igår.

 

Her er to av mine bilder fra turen. Hva synes dere?

 

Det jeg har å påpeke selv er at det er noe støy på bildene, selv om de er tatt med laveste ISO, samt at silhuetten er litt taggete. Redigeringsforslag og tips til forbedringer mottas med stor takk.

 

post-56362-1240142291_thumb.jpg

 

D80

100 ISO

18-70 @ 18 @ f/4

302s

 

 

 

post-56362-1240142300_thumb.jpg

 

D80 (selvutløser)

100 ISO

16mm fisheye @ f/8

30s

 

Mvh

 

Francis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første er pent. Det andre er både pent og sterkt. Det kan nok starte ganske mange ulike historier, avhengig av betrakteren. Liker komposisjonen i begge, men det første mangler det "noe" som får historiene til å ta av. (Og det kommer fra en som nesten aldri antyder noen historie... jaja, jeg har tenkt tanken å forsøke da.) Og så er jeg litt ambvivalent på stjernespor, men det er meg. Jeg ser ingen støy i disse. Flotte bilder begge to, min favoritt er det siste. Veldig bra!

Lenke til kommentar

Disse bildene ligger en liga over det jeg kan presentere, for å si de sånn!

Meget klare bilder, og som allerede nevnt, vanvittige dtaljer.

Det første likte jeg først veldig, så ble jeg obs på stjernehalene og da falt det noen hakk ned. Men alikevel et utrolig bilde med et herlig lys og himmel og hav! :D

 

Det andre er min favoritt, nydelig komposisjon, og for noen farger!!!

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Dette var nydelige bilder.

Det som forundrer meg er dybdeskarpheten i det første på f4,du har ikke blingsa? :p

Spiller ingen rolle,det er bra,det eneste jeg ville forandret,var at jeg ville kuttet litt i bunnen,for å fremheve resten bedre,også kanskje en litt større utgave,tror den fint tåler 1000 pixler på lengste.

Bilde 2 : Great work!,for å si det på nynorsk.(Ikkeno kutt her)

Ser ingen støy,men det er lyst hos meg,skal se bedre etter ikveld.

Stjernespor?Tja.Forandrer ingenting for meg.

Du tar mange bra bilder,og jeg syns du har lykkes igjen. :thumbs:

Lenke til kommentar
Wowsers, to bilder du kan være stolt av.

 

Like siluetten, sterk positur og plassering. Vanvittige farger og detaljer.

 

Nydelig ;)

 

Takk - hyggelig at du liker det!

 

 

Det første er pent. Det andre er både pent og sterkt. Det kan nok starte ganske mange ulike historier, avhengig av betrakteren. Liker komposisjonen i begge, men det første mangler det "noe" som får historiene til å ta av. (Og det kommer fra en som nesten aldri antyder noen historie... jaja, jeg har tenkt tanken å forsøke da.) Og så er jeg litt ambvivalent på stjernespor, men det er meg. Jeg ser ingen støy i disse. Flotte bilder begge to, min favoritt er det siste. Veldig bra!

 

Takk for kommentar!

 

 

Disse bildene ligger en liga over det jeg kan presentere, for å si de sånn!

Meget klare bilder, og som allerede nevnt, vanvittige dtaljer.

Det første likte jeg først veldig, så ble jeg obs på stjernehalene og da falt det noen hakk ned. Men alikevel et utrolig bilde med et herlig lys og himmel og hav! :D

 

Det andre er min favoritt, nydelig komposisjon, og for noen farger!!!

 

Takk for kommentar! Jeg prøvde bevisst å oppnå tydelige stjernespor på bilde #1, da jeg ikke har tatt slike bilder før, og tidligere har latt meg fascinere av andres bilder med stjernespor. Stjernesporene ble kanskje litt for små, slik at de hverken er fugl eller fisk. Neste gang jeg er ute i mørket med stativ kan jeg prøve å fådem enda tydeligere :).

 

Det er absolutt ikke vanskelig å ta slike bilder - man trenger kun kamera, stativ, snorutløser, fint lys og location :).

 

 

Spesielt det andre ble veldig bra - fin positur, en trekant som stiger oppover. Ser for meg at det er i begynnelsen/slutten av en film som panner videre oppover i uendeligheten..

 

Og som de andre har kommentert - for noen farger! :D

 

Flotte bilder - ta flere sånne turer med IceFox! :)

 

Takk for kommentar! Det blir nok ikke siste tur, så jeg vil tro det kommer en fortsettelse en gang.

 

 

Veldig pent, flott lys på begge bildene.

Ser at du har prøvd å få alt midtstilt på det siste, i og for seg greit, men det blir litt for mye av denne mørke forgrunnen for min del. Det var pirk, for bevares det var noen fantastiske flotte bilder :)

 

Takk for kommentar! Lyset så ikke så spennende ut når jeg kikket ut av stuevinduet, men når vi kom oss på location var det kjempefint!

 

 

Dette var nydelige bilder.

Det som forundrer meg er dybdeskarpheten i det første på f4,du har ikke blingsa? :p

Spiller ingen rolle,det er bra,det eneste jeg ville forandret,var at jeg ville kuttet litt i bunnen,for å fremheve resten bedre,også kanskje en litt større utgave,tror den fint tåler 1000 pixler på lengste.

Bilde 2 : Great work!,for å si det på nynorsk.(Ikkeno kutt her)

Ser ingen støy,men det er lyst hos meg,skal se bedre etter ikveld.

Stjernespor?Tja.Forandrer ingenting for meg.

Du tar mange bra bilder,og jeg syns du har lykkes igjen. :thumbs:

 

Takk for kommentar! Det stemmer med at bildet er tatt på f/4. Jeg kan godt teste å croppe noe vekk fra bunnen og legge det ut i noe høyere oppløsning.

 

Mvh

 

Francis

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvilken versjon jeg liker best.

 

Mvh

 

Francis

 

Nei,for å være ærlig klarte ikke jeg å bestemme meg heller,men det er så mye fint lys,så det gjør ikke noe om det ble litt mer.

Tror nok begge hadde blitt godkjent på veggen. :D

PS.Fant ikke noe støy nå heller. :ph34r:

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar

Begge var ganske så superlekre, Francis. Men silhuetten på det andre bildet ble kanskje litt vel midtplassert. Versjon 2 av det første bildet ga litt ambivalens. Du fjernet for så vidt noe i bunnen som kanskje ikke bidro så mye, men samtidig havnet horisonten veldig midt i bildet. Men lyset var supert da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...