Gå til innhold

Mafia-Legenden(Prosjekt i php)


Gjest medlem-160666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-160666
Driter staves driter, men 1, En, Ikke to, T.

 

Altså: Driter

 

men det burde stå før du lager bruker at det ikke er ferdig.

 

gidder ikke å si hvor tragisk det er , da 98 % av alle postene sier det.

 

 

Så ikke bry deg da? folk som poster med kommentarer har "NO-LIFE" dem hakker på andre for dem vet ikke hvordan man kommuniserer -.-'

Lenke til kommentar

Er det kun åpent for betatestere?

 

Registrerte meg, fikk mail, klarer ikke logge inn.

Kommer ikke feil brukernavn eller passord melding.

 

"Spillet er for 1000. gang IKKE ferdig enda!"

 

Jeg syns ikke den meldingen er særlig attraktiv for nye spillere.

Selv har jeg ikke lest alle innlegg i tråden, og har derfor ikke sett at spillet ikke er ferdig 999 ganger tidligere.

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar

Med tanke på at trådstarteren er 14 år gammel så kan man kanskje ikke vente noe annet? Spillet er ikke bare uferdig, det blir aldri ferdig. En ting er og kunne php, det er noe helt annet og planlegge samt feilsøke et stort spill som dette. Ja, det er stort vist du ikke har noen form for peiling på hva du bedriver. Du kan bare google deg så langt....

 

Edit: Korrigerte alderen.

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

Vel, for og komme med noe posetivt her, så kan jeg jo si at det er veldig mye og lære av og lage et sånt spill, så alle som har negative kommentarer. Vær så snill, gutten er 14 år gammel slik jeg har forstått det. Jeg kunne såvidt HTML i den alderen. Og det gjør meg glad og se at andre har denne interessen nå til dags..

 

Jeg må dog spørre hvordan dere har tenkt og takle det om siden får feks 100 brukere ? Skal dere kjøre på større servere, hvem skal isåfall betale for dette? Hvordan er BE bygd opp, blir det brukt memcache og oop? eller kjører dere 20 spørringer pr side og tror det går bra mens dere inkluderer et hav av kode?

Lenke til kommentar
Litt OT, men har OOP merkbart bedre ytelse, ved f. eks 100 brukere samtidig?

 

 

NEI!

 

OOP har ingenting med ytelse å gjøre - kun organisering for programmereren.

 

Det sagt - OOP gir oversikt, og således kan det være lettere å få til bedre ytelse.

 

 

I php er det mye å gjøre for å forbedre ytelsen, men å foretrekke prosedyrell programmering fremfor OOP, eller motsatt, er ikke en av dem.

Lenke til kommentar
Litt OT, men har OOP merkbart bedre ytelse, ved f. eks 100 brukere samtidig?

Nei, OOP har en målbar (svært liten) høyere overhead enn rene funksjoner. Sannsynligvis bruker det også mer minne enn funksjoner, og dermed er det en viss fare for at det heller ikke vil være noen særlig forskjell ved høyere last.

Lenke til kommentar

Forskjellen er såpass liten at den kan ignoreres med mindre man skal kjøre det på en steingammel 386 eller noe i den rettningen. Altså i praksis er det toppen 10µs (0,01ms eller 0,00001s) pr. kall mot klassen på en ganske ok maskin.

 

Red.: ... og ja, poenget med OOP er bare på et rent strukturelt plan. I forhold til ytelse har det ingenting å si i praksis.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...