Gå til innhold

Kan jeg bruke dette treningsprogrammet?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 16 år og ca. 85kg tung. Skal ha Egentrening på skolen nå og fant ut det var en god unnskyldning på å kansje lage et bedre program enn det jeg har holdt på med nå. (Holdt på seriøst i 1 mnd)

 

Er jeg helt idiot eller kan jeg faktisk bruke dette programmet:

 

 

 

Tirsdag

5x5 Squat

5x5 Benkpress

Rygghev 3x10 + 5kg

Militærpress 5x5

Dips 3x5

Calf Raise 15x5

Upright Row 10x5

 

Torsdag

5x5 Squat

Flyes 5x5

Arnold Press 5x5

Sit-ups 20x5

Shrug 15x5

5x5 Franskpress

 

 

 

Lørdag

5x5 Squat

5x5 Benkpress

Rygghev 3x10 + 5kg

Militærpress 5x5

Dips 3x5

Calf Raise 15x5

Upright Row 10x5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stronglifts 5x5 er ganske likt det du setter opp på flere områder, jeg ville helller valgt det :) Flyes og shrugs er 2 øvelser som kan være trøblete for endel ift skader i skulder, skulderbue og nakke som jeg bruker ikke å anbefale de. Sit-ups og upright rows er 2 øvelser som er henholdsvis harde mot korsryggen og skuldrene, samt at treningseffekta på begge er ganske lav så jeg ville valgt noe bedre istedet.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha egentrening og må lage et eget program kan du tenke litt funksjonelt på øvelser og sette opp et program ut fra det

 

Du bør ha med

 

En horisontal pressøvelse (feks benkpress)

En vertikal presseøvlese (feks militærpress)

En horisontal draøvelse (feks roing)

En vertikal draøvelse (feks chins)

En for forside lår (feks frontbøy)

En for bakside lår (feks strake markløft)

Lenke til kommentar

Gode pålegg er som du selv sier salami, skinke og leverpostei, da disse inneholder protein. Leverpostei er også rik på jern. Men ikke spis så alt for mye av noen av disse om du er redd for mettet fett, da alle disse er animalske produkter.

 

Egg er helt genialt, som Ingar sier, det er vel det beste. Makrell i tomat er også veldig bra, om du ikke liker det er det synd. Ta tran ;) Kan forresten anbefale grovhakket filét i tomat, fremfor den vanlige. Denne boksen er litt blå på det gule. Synes den er mye bedre. Mer oransje på fargen enn rød.

 

Ellers er peanøttsmør helt genialt. Det er nesten bare fett, og umettet fett også. Masse kcal ;) Alltid velg peanøttsmør over andre lignende produkter som nugatti osv, det er bare raske karbohydrater som ikke gir noe annet enn høyt blodsukker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...