Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem fan trenger 20 forskjellige våpen i et spill, en pistol, en haggel, en granat og et maskingevær, mer trenger man ikke.

 

Variasjon, ja det trenges. Og GT er ikke bare for spillentusiaster. Forsøk å si til en Honda entusiast "Fan disse modellene er akkurat helt like jo" og du vil høre en liten avhandling om forskjellene.

 

GT er tydelig et spill for alle sider, både gamere og bilentusiaster (og begge i en kropp).

 

Jeg vet ikke hvor det er dere vil med dette, fremstille Forza som bedre, superior? At GT er et dårlig spill? At Sony heller skulle laget et spill som Forza? Jeg skjønner ikke helt hvor dere vil med dette.

 

Har jeg bruk for alle bilene? Ja, faktisk, stort. Kan tilbringe lange timer med shopping. Å gå fra butikk til butikk og se på det forskjellige bilene er bare herlig. Trenger en bil med 60 HK for å kjøre et spesielt løp, går jeg for Pontiach, Honda, Subaru, Nissan eller et annet merke, skal jeg velge asiatisk fabrikant, amerikansk, tysk. Jo mer variasjon og muligheter jo bedre sier jeg det er og det er det som gjør GT til et veldig bra spill, variasjonene.

 

Nei jeg spør igjen, hva er det dere vil frem til? At det er unødvendig med 600 biler? I henhold til hvilken utgangspunkt, at man bare trenger akkurat nok til å fylle en bane?

Lenke til kommentar
Hvem fan trenger 20 forskjellige våpen i et spill, en pistol, en haggel, en granat og et maskingevær, mer trenger man ikke.

 

Variasjon, ja det trenges. Og GT er ikke bare for spillentusiaster. Forsøk å si til en Honda entusiast "Fan disse modellene er akkurat helt like jo" og du vil høre en liten avhandling om forskjellene.

 

GT er tydelig et spill for alle sider, både gamere og bilentusiaster (og begge i en kropp).

 

Jeg vet ikke hvor det er dere vil med dette, fremstille Forza som bedre, superior? At GT er et dårlig spill? At Sony heller skulle laget et spill som Forza? Jeg skjønner ikke helt hvor dere vil med dette.

 

Har jeg bruk for alle bilene? Ja, faktisk, stort. Kan tilbringe lange timer med shopping. Å gå fra butikk til butikk og se på det forskjellige bilene er bare herlig. Trenger en bil med 60 HK for å kjøre et spesielt løp, går jeg for Pontiach, Honda, Subaru, Nissan eller et annet merke, skal jeg velge asiatisk fabrikant, amerikansk, tysk. Jo mer variasjon og muligheter jo bedre sier jeg det er og det er det som gjør GT til et veldig bra spill, variasjonene.

 

Nei jeg spør igjen, hva er det dere vil frem til? At det er unødvendig med 600 biler? I henhold til hvilken utgangspunkt, at man bare trenger akkurat nok til å fylle en bane?

 

Skjønner heller ikke en dritt av hva du mener, hvis du da ikke prøver å være ironisk eller noe i den dur med innledningen din (sammenligningen med skytespill).

 

Ikke prøver jeg og komme fram til noe heller, men hvis du tror at 600 biler og 96 baner ikke går på bekostning av NOE annet i et bilspill er du temmelig blåst. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det er så viktig å hele tida skryte av flest biler og flest baner, når det til syvende og sist bare er en brøkdel av det man benytter, for ikke kom å si at man virkelig har behov for 600 biler og 96 baner å velge mellom. De ressursene kunne helt sikkert vært brukt på andre ting for å optimalisere spillet eller gjøre det bedre på andre måter.

 

Jeg har aldri spilt GT, men jeg synes det er alt for mange biler selv i Forza 2, det er fyllt opp med skrotbiler som er sjangseløse hvis man skal hevde seg online (singleplayer og for den saks skyld), og de blir bare listefyll. Derfor ender man stort sett opp med et fåtall biler man bruker uansett, hvis man da ikke synes det er kulere å sette klistremerker og spoilere på bilene enn å faktisk kjøre.

Lenke til kommentar
kke prøver jeg og komme fram til noe heller, men hvis du tror at 600 biler og 96 baner ikke går på bekostning av NOE annet i et bilspill er du temmelig blåst.

 

Selvsagt har det gått på bekostning av noe. Tid! Vi har tross alt ventet i nesten 2 år allerede på at det skulle komme, og enda ett år (ca) blir det.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri spilt GT, men jeg synes det er alt for mange biler selv i Forza 2, det er fyllt opp med skrotbiler som er sjangseløse hvis man skal hevde seg online (singleplayer og for den saks skyld), og de blir bare listefyll. Derfor ender man stort sett opp med et fåtall biler man bruker uansett, hvis man da ikke synes det er kulere å sette klistremerker og spoilere på bilene enn å faktisk kjøre.

 

På tide å teste da kanskje? Gran Turismo har alltid vært om kjørefølelsen, og ikke nødvendigvis konkurransen. Derfor liker nok de fleste at de finner akkurat den bilen de selv kanskje eier, en Honda Civic 94 mod eller noe annet skrot som du kaller det. Om man bare skal ha med de bilene som vil klare å hevde seg ville listen blitt en kjedelig oppramsing av superbiler, superrallybiler osv osv. Greit nok at man kanskje bare eide 30-40-50 biler når man nærmet seg 100% på GT4, men når jeg besøkte kompiser som også eide spillet så eide de ofte 30-40 biler som jeg ikke eide. Noen av de samme hadde vi selvfølgelig, men poenget er at vi har forskjellig smak og ønsker forskjellige biler. Og for å tilfredstille mest mulig fans, så må det være både dypde og bredde på billisten.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri spilt GT, men jeg synes det er alt for mange biler selv i Forza 2, det er fyllt opp med skrotbiler som er sjangseløse hvis man skal hevde seg online (singleplayer og for den saks skyld), og de blir bare listefyll. Derfor ender man stort sett opp med et fåtall biler man bruker uansett, hvis man da ikke synes det er kulere å sette klistremerker og spoilere på bilene enn å faktisk kjøre.

 

På tide å teste da kanskje? Gran Turismo har alltid vært om kjørefølelsen, og ikke nødvendigvis konkurransen. Derfor liker nok de fleste at de finner akkurat den bilen de selv kanskje eier, en Honda Civic 94 mod eller noe annet skrot som du kaller det. Om man bare skal ha med de bilene som vil klare å hevde seg ville listen blitt en kjedelig oppramsing av superbiler, superrallybiler osv osv. Greit nok at man kanskje bare eide 30-40-50 biler når man nærmet seg 100% på GT4, men når jeg besøkte kompiser som også eide spillet så eide de ofte 30-40 biler som jeg ikke eide. Noen av de samme hadde vi selvfølgelig, men poenget er at vi har forskjellig smak og ønsker forskjellige biler. Og for å tilfredstille mest mulig fans, så må det være både dypde og bredde på billisten.

 

Hvorfor skal jeg teste GT? Du har fått helt feil inntrykk hvis du tror jeg prøver å rakke ned på GT, jeg snakker på generelt grunnlag uansett spill, og er heller ikke spesielt fan av Forza.

 

Men jeg registrerer at en del er mer opptatt av å "eie" biler og kanskje drive med alt annet dilldall (lakkering og styling) enn akkurat det å kjøre for konkurransens skyld. Jeg spiller 99,9% online for kjempe mot andre og da interesserer de 590 andre bilene som er helt ubrukelig meg et visst sted. Men til gjengjeld irriterer ustabil framerate, bugs osv meg noe grenseløst når man betaler ganske mye penger for et spill som skal være "ferdigutviklet". Hadde ressursene blitt brukt til mer betatesting og finpolering av spillet i stedenfor å trykke mest mulig biler og baner inn i spillet hadde jeg vært fornøyd, men det finnes knapt nok et spill som slippes i dag uten bøttevis med oppdateringer i ettertid for å få det på et anstendig nivå.

Lenke til kommentar

Men nå skal da GT5 ha både god grafikk og stabil framerate. Så ser virkelig ikke problemet ved å få noen ekstra biler. Jeg kjøper 2 forskjellige bilspill. Arcade som Grid og simulator som GT5. Første bruker jeg for å ha det gøy, den andre er for den gode kjørefølelsen med dashboard view og G25.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg teste GT? Du har fått helt feil inntrykk hvis du tror jeg prøver å rakke ned på GT, jeg snakker på generelt grunnlag uansett spill, og er heller ikke spesielt fan av Forza.

 

Men jeg registrerer at en del er mer opptatt av å "eie" biler og kanskje drive med alt annet dilldall (lakkering og styling) enn akkurat det å kjøre for konkurransens skyld. Jeg spiller 99,9% online for kjempe mot andre og da interesserer de 590 andre bilene som er helt ubrukelig meg et visst sted. Men til gjengjeld irriterer ustabil framerate, bugs osv meg noe grenseløst når man betaler ganske mye penger for et spill som skal være "ferdigutviklet". Hadde ressursene blitt brukt til mer betatesting og finpolering av spillet i stedenfor å trykke mest mulig biler og baner inn i spillet hadde jeg vært fornøyd, men det finnes knapt nok et spill som slippes i dag uten bøttevis med oppdateringer i ettertid for å få det på et anstendig nivå.

 

Hva slags spill er det du snakker om, eller var det på generelt grunnlag?

 

Frameraten i GT5 blir sikkert 99,99% 60fps, Prologuen klarer nemlig dette helt fint. Selv om det i enkelt tilfeller kan bli framedrops.

Se selv her.

 

Gran Turismo spillene har vel også alltid hatt en høy grad av polish, og kan ikke huske å ha kommet over bugs i spillet. Og siden de tidligere spillene har vært på ps1 og ps2 har de aldri vært noen oppdateringer på det, og de har alle vært anstendige bilspill. Gran Turismo spillene har aldri hatt styling og lakkering. Du kan derimot velge de offisielle fargene de forskjellige bilmodellene kommer med når du kjøper bil. Men får håpe de tar med litt enkel styling i GT5, styling ala need for speed trenger vi ikke.

Lenke til kommentar
Hva slags spill er det du snakker om, eller var det på generelt grunnlag?

 

Frameraten i GT5 blir sikkert 99,99% 60fps, Prologuen klarer nemlig dette helt fint. Selv om det i enkelt tilfeller kan bli framedrops.

Se selv her.

 

Gran Turismo spillene har vel også alltid hatt en høy grad av polish, og kan ikke huske å ha kommet over bugs i spillet. Og siden de tidligere spillene har vært på ps1 og ps2 har de aldri vært noen oppdateringer på det, og de har alle vært anstendige bilspill. Gran Turismo spillene har aldri hatt styling og lakkering. Du kan derimot velge de offisielle fargene de forskjellige bilmodellene kommer med når du kjøper bil. Men får håpe de tar med litt enkel styling i GT5, styling ala need for speed trenger vi ikke.

 

Har vel presisert at det var på generelt grunnlag ja, men hvis du vil ha et eksempel så ta relativt nye Race Pro

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
MULTIPLAYER UPDATE

 

- Fixed bug causing the game to crash when 12 players have joined and left a multiplayer game

 

- Disallow connections to host if they are not waiting for players.

 

- Fixed the ”fast forward” / speed bug currently generating some unrealistic race times in leaderboards.

 

- Fixed problem with lap times being reported to the wrong leaderboard when moving on to the next track in multiplayer.

 

- Fixed problem of a player joining during session activation causing the client to get stuck in the loading screen.

 

- Fixed issue when creating a session with downloaded car and inviting a player that doesn’t have the car

 

- Fixed name of tracks on servers list when players do several sessions in a row

 

- Fixed incorrect race length value seen in game list screen

 

- Fixed transparent car that appears after un-pausing in multiplayer qualification

 

- Fixed the incorrect message that appears when attempting to access multiplayer without a gamer profile signed–in and if selecting Multiplayer with an offline gamer profile

 

- Set default host option of qualification to NO in multiplayer for players that have never hosted a game in Race Pro before

 

- New messages: Display some session info in-game so players can recognize where in the game they are

 

- New messages: Add a specific multiplayer loading tip showing 50% of loading time in player match only.

 

GENERAL UPDATE

 

- Fixed performance drop while driving over curb

 

- Improved deformation of cars

 

- Fixed hot seat start position problems

 

- Removed dangerous driving dialogues when entering loading screen

 

- Fixed crash when the player tries to enter the end pit driving backwards and wants to restart the race after the losing message

 

- Fixed some localization bugs

 

- Locked F3000 car #12 and unlocked the Corvette C5R since there is no contract for it in Career mode

 

- Fixed validation for replay files to allow replay files saved between year 2000 and 2099

 

- Fixed sound bug making Doppler effect of other cars sound corrupt in swing cam

 

- Fixed force feedback detection for wheels and slightly improved strength of force

 

- Adjusted the Seat Leon Extreme Tryout time

 

- Fixed sound bug making the rev sounds on some cars not transition smoothly (including Mini Cooper and BMW M3 GTR)

 

- Fixed sound bug with the force calculation of picking the correct collision sound

 

Og dette spillet sliter i tillegg med framerate og tearing. Ellers kan du google selv på spill som Racedriver Grid, Forza, Dirt eller hva det måtte være, alle har på ett eller annet tidspunkt fått updates og patches av ulike årsaker. Og nå snakker vi faktisk bare om bilspill (er like ille om ikke verre på skytespill). Mulig dette er spesielt for Xbox 360, uansett skuffende.

 

Og den linken du viser til gir vel ikke et entydig positivt bilde av GT5, det nevnes at det fortsatt finnes problemer, men at GT muligens er best i klassen.

 

Uansett tommelen opp for alle GT fans hvis spillet ikke kommer til å trenge updates og patches etter at det har blitt sluppet (da vil det i såfall tilhøre en ekslusiv klubb).

Lenke til kommentar
Jeg har aldri spilt GT, men jeg synes det er alt for mange biler selv i Forza 2, det er fyllt opp med skrotbiler som er sjangseløse hvis man skal hevde seg online (singleplayer og for den saks skyld), og de blir bare listefyll. Derfor ender man stort sett opp med et fåtall biler man bruker uansett, hvis man da ikke synes det er kulere å sette klistremerker og spoilere på bilene enn å faktisk kjøre.

 

På tide å teste da kanskje? Gran Turismo har alltid vært om kjørefølelsen, og ikke nødvendigvis konkurransen. Derfor liker nok de fleste at de finner akkurat den bilen de selv kanskje eier, en Honda Civic 94 mod eller noe annet skrot som du kaller det. Om man bare skal ha med de bilene som vil klare å hevde seg ville listen blitt en kjedelig oppramsing av superbiler, superrallybiler osv osv. Greit nok at man kanskje bare eide 30-40-50 biler når man nærmet seg 100% på GT4, men når jeg besøkte kompiser som også eide spillet så eide de ofte 30-40 biler som jeg ikke eide. Noen av de samme hadde vi selvfølgelig, men poenget er at vi har forskjellig smak og ønsker forskjellige biler. Og for å tilfredstille mest mulig fans, så må det være både dypde og bredde på billisten.

 

 

Les hva jeg skriver da! Det er GREIT at Civic er med i spillet men det er IDIOTI å ha med fem identiske Civics.

Lenke til kommentar

Er det idioti? De gir brukerne fler valg uten å bruke noe nevneverdig av ressurser på det. Samtidig får de en bulletpoint som konkurrenten muligens ikke har.

 

At du ikke skjønner omfanget av ting betyr ikke at det er idioti. Det kan være mer som ligger bak. Dette kan ha med lisensavtalen mellom Polyphony og Honda og gjøre.

Lenke til kommentar
Det er jo feilaktig markedsføring, man tror jo at man får 600 forskjellige biler. Det stemmer ikke og er dårlig gjort ovenfor fansen.

 

Sony sier at spillet har 600 biler, de sier aldri at det er 600 forskjellige biler, hva du tolker får være noe annet men det får og være dine feil og.

 

Dårlig gjort ovenfor fansen, jeg er en fan av GT (meget stor fan) og har aldri føldt meg snytt og lurt, ikke av noen av spillene. Slutt å tro at du snakker for fansen av GT serien, du er så langt på vidda som det lar seg gjøre og representerer ikke fansen av GT for fem flate øre.

 

Skjønner heller ikke en dritt av hva du mener, hvis du da ikke prøver å være ironisk eller noe i den dur med innledningen din (sammenligningen med skytespill).

 

Ikke prøver jeg og komme fram til noe heller, men hvis du tror at 600 biler og 96 baner ikke går på bekostning av NOE annet i et bilspill er du temmelig blåst. Det jeg ikke skjønner er hvorfor det er så viktig å hele tida skryte av flest biler og flest baner, når det til syvende og sist bare er en brøkdel av det man benytter, for ikke kom å si at man virkelig har behov for 600 biler og 96 baner å velge mellom. De ressursene kunne helt sikkert vært brukt på andre ting for å optimalisere spillet eller gjøre det bedre på andre måter.

 

Jeg har aldri spilt GT, men jeg synes det er alt for mange biler selv i Forza 2, det er fyllt opp med skrotbiler som er sjangseløse hvis man skal hevde seg online (singleplayer og for den saks skyld), og de blir bare listefyll. Derfor ender man stort sett opp med et fåtall biler man bruker uansett, hvis man da ikke synes det er kulere å sette klistremerker og spoilere på bilene enn å faktisk kjøre.

 

Forsøk GT lille venn før du utler deg. Antall biler går ikke på bekostning av noen verdens ting, nei ikke engang skademodell fordi Sony har ikke vært interesert i å betale det bilprodusentene vil ha. Etter å ha tilbragt 10 timer i spillet, gjort utalje sertifikat kjøringer og et gitt antall oppdrag har jeg bare kommet 20% inn mot fullført av spillet.

 

Men du sier selv at du aldri har prøvd GT og akkurat der ødelegger du for fremditig diskusjoner. Det er totalt idioti å sette seg ned å diskutere GT når du ikke engang har prøvd det. At du sier at de kunne kuttet på bilene og heller optimalisere spillet på andre måter vitner om en person som ikke har snøring på hva han snakker om. Hvorfor utale seg om spill du ikke engang har prøvd?

 

Tror nok du må sette deg litt mer inn i hva GT faktisk er og hva spillet innholder. Det er mye, veldig mye, i spillet og det er veld verd å prøve.

 

Nei lille venn, du er å vader på veldig tynn is, at du ikke har prøvd GT engang gjør dine argumenter ganske verdiløse og dine synspunkter er basert på bilder, lister og videoer på nette. Med andre ord, ingen grunnlag what so ever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...