Gå til innhold

Lav FPS i WoW med ny maskin.


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg har en del problemer med FPS en min i WoW, jeg resposter det jeg postet pa WoW EU forumet. Det er pa engelsk med forhapentlighvis er ikke det noe problem.

POST: http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...90319&sid=1

 

 

I recently upgraded my computer, and i whas expecting a considerably improvment in FPS with all games. And i have, with the exception of WoW where the improvment is minor.

 

My current system is the following:

CPU: Intel i7 920 Quad Core 2.67 GHz (overclocked to 2.9 GHz)

MB: Asus Rampage II Extreme

RAM: 3x Platinum Z3 XTC 2GB, CL7-7-7-20 (total of 6GB ram)

GPU: XFX GeForce GTX 260 896MB Core 216 (overclocked to equivalent of GF 260 GTX Black edition)

OS: Windows Vista Ultimate 64-Bit

 

WoW runs at 1680x1050 Resolution 60Hz with video quality set to maximum.

 

I expected to never dip below 60FPS with this system. Yet i seldom get above 40 and im usualy around 20-30 in dalaraan. I get around 40FPS in full screen mode and 30FPS in windowed, since i have dual screen my hope whas to run maximized window mode at full FPS. Something this machine should be able to do. The 2 Cores WoW is able to use never go above 40% and the GPU bearly increases in temperature, and do not even come close to how hot it usualy is in other more grapich intensive games. So i know that the problem is that WoW for some reason do not use as much computing power as it can. But i am puzzeld why this is.

 

I know it is some addon inteference, since i tested wow rigth after installing it without any addons and a clean WTF folder. And i got the same FPS as im getting now.(3.1 did not affect it either). I run the lastest GeForce driver with got released last month (182.50, 64-bit version naturaly) . And i have all windows update installed.

 

Other games run just fine, i getter better FPS in Crysis at max settings than i do in WoW.

 

My current FPS is not bad, and certenly better than my previus PC. But i should be getting much more, i have read of many people with PC much less powerfull that can run the game at far greater FPS. Can anyone help me find out why this is?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at ikkje internettforbindelsen din hindrer deg?

 

Jeg plagdes med lag når jeg kjørte wow me full shadowgrafics og V-Sync som er noe piss

 

så prøv og slå av vsync hvis du har det på

 

EDIT: Questhelper kan være en bug me lag, den fikk meg dc'ed 3 ganger på patchwerk

Endret av Beloric
Lenke til kommentar

Hmm, høres rart ut, jeg har Q9300 prossessor, Radeon 4870 1GB skjermkort og 4x 1gb Corsair Dominator PC8500 ram og kjører i 1920x1200 med alt på fullt med over 60fps omtrent hele tiden, utenom kansje dalaran, så du burde få høyere fps me den maskinen vil jeg tro

Lenke til kommentar

Internetforbindelse og latency har ingen direkte innvirkning på FPS.

 

Ser du har installert nyeste nvidia driver. Det er desverre slik at når deg gjelder drivere, så er ikke nødvendigvis ikke slik at ny=bedre.

Jeg kjører fortsatt en gammel nvidia driver(3-4 versjoner gammel), og har ingen problemer med den. Jeg kommer heller ikke til å oppdatere grafikkdriveren før jeg eventuellt får problemer med den jeg har.

Prøv å installere forrige driver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Tror jeg nå har klart å løse problemet, de to tingene som virkelig hjalp var å sette Shadow Quality ned fra maksimalt til de nest høyeste og å skru av V-Sync. Jeg får nå 40-50 FPS i dalaraan, og 60-80FPS i resten av northrend.

Lenke til kommentar

Kan ikke helt skjønne at dette med v-sync skal forbedre fps`en deres.

Med systemet som trådstarter har, skal han kunne ligge på 60 fps overalt, forutenom Dalaran og visse andre områder.

Jeg kjører alle spill med v-sync enablet, og ligger på 60 fps konstant i WoW.

Som dere ser i signatur, så har ikke jeg noe bedre skjermkort/CPU/RAM enn trådstarter.

 

Så dette med V-Sync.

V-Sync (Vertical synchronization) er synkronisering av FPS og refresh rate på skjermen.

En LCD skjerm har en maks refresh rate på 60 Hz. Dette betyr at selv om man disabler V-Sync, så vil ikke FPS over 60 virke synlig på øynene dine.

Enabler man V-Sync, så oppnår man maksimal refresh rate av skjermen, i de fleste tilfeller 60 FPS.

Skrur man av V-Sync kan man oppnå FPS langt over 100, men i "virkeligheten" er den "bare" 60.

 

Jeg har enablet V-Sync under skjermkortinstillingene i Windows. Ligger på 60 FPS i stort sett alle spill.

 

EDIT: Man kan som nevnt i denne tråden også enable/disable V-Sync under video options i WoW.

 

EDIT2: Skrur man av v-sync, kan man oppleve artifacts (forstyrrelser) på skjermen.

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Sitter på systemet oppgitt i signatur, og har også slitt veldig med lav fps i wow (20-30). Det jeg gjorde var å ENTEN kjøre windowed eller full screen (ikke maximized windowed), da får jeg mye bedre fps. Jævlig dumt at det er max windowed jeg vil kjøre da, så jeg får med oppgavelinja, menmen.. Slo også av vsync, hjalp VELDIG.

 

Syns det er utrolig rart, med tanke på at mine specs også burde kjøre dette spillet med optimal fps, også i max windowed mode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...