Gå til innhold

Høyaktuelle Radeon HD 4770


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4770 i crossfire ser ut til å bli en fin oppgradering for min del :)

 

har ikke sjekket tester enda, men spørs om ikke 4890 blir ett bedre valg

 

Etter testene jeg har lest på 4890, så bråker dette en god del :(

vel det kan diskuteres, alle kort bråker, untatt de uten vifte ;)

min 4870 bråker litt når jeg spiller crysis, men når jeg spiller andre spill bråker den mye mindre, og i windows er den muse stille

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det mellom slike lekkasjer og når kortet er ute på markedet? Når kan vi regne med at det ligger i nettbutikkenes hyler?

Det er forventet lansert 4. mai. Skjermkort bruker å dukke opp i nettbutikkene rimelig raskt etterpå. Har du flaks får du bestilt det på lanseringsdagen og har det i hende noen dager senere. Har du uflaks så tar det flere uker før det kommer i nettbutikkene. Tilgjengeligheten er veldig avhengig av etterspørselen. Blir det knallpopulært kan det bli vanskelig å få tak i, i månedsvis.

 

Men angående strategiske tidspunkter å kjøpe skjermkort på så kan det være lurt å vente til etter sommeren. Spar godsakene til en regntung høstkveld i stedet for å kaste bort sommeren på å sitte inne og spille i varmen, mens PCen pøser ut ennå mer varme.

Lenke til kommentar
4770 i crossfire ser ut til å bli en fin oppgradering for min del :)

 

har ikke sjekket tester enda, men spørs om ikke 4890 blir ett bedre valg

 

Etter testene jeg har lest på 4890, så bråker dette en god del :(

 

For min del er det irelevant fordi jeg kjører aldri med orginal kjøling, verken på cpu eller gpu. (orginalt er aldri bra nok)

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det mellom slike lekkasjer og når kortet er ute på markedet? Når kan vi regne med at det ligger i nettbutikkenes hyler?

Det er forventet lansert 4. mai. Skjermkort bruker å dukke opp i nettbutikkene rimelig raskt etterpå. Har du flaks får du bestilt det på lanseringsdagen og har det i hende noen dager senere. Har du uflaks så tar det flere uker før det kommer i nettbutikkene. Tilgjengeligheten er veldig avhengig av etterspørselen. Blir det knallpopulært kan det bli vanskelig å få tak i, i månedsvis.

 

Men angående strategiske tidspunkter å kjøpe skjermkort på så kan det være lurt å vente til etter sommeren. Spar godsakene til en regntung høstkveld i stedet for å kaste bort sommeren på å sitte inne og spille i varmen, mens PCen pøser ut ennå mer varme.

 

Takk for svar. En litt ivrig på å kjøpe nytt utstyr ja. Ville i såfall kun bli brukt til regnversdager nå i sommer :cool: Venter jeg til høsten, vil vel kortet kanskje ha gått ned litt i pris. Vi får se, kortet er i all fall svært interessant i forhold til det jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men ytelsen er ikke like bra som 4850?

 

Hva med 4830?

 

legger seg ca i melom der, men anntar at det etter sommeren tilsvarer et 4850 da vi snakker ferske drivere og ati er flink og pusse drivere sånn etterhvert :)

 

Har lite greie på skjermkort, men takket være en anbefaling her på forument samt å ha lest denne tråden som gir uttrykk for at skjermkortet HD4770 virker meget spennende - bestilte jeg meg ett fra komplett..

 

Nå er det bare å vente i spenning. DEt tar kanskje ikke gta IV på maks, men det gir nok en bedring i forhold til mitt Nvidia Geforce 86GTS..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...