Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mange av dere kjører på piggfritt?


Vinterdekk - piggfritt eller pigg?  

83 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse?

    • Piggfritt
      47
    • Pigg
      35
    • Bruker "helårsdekk"
      1


Anbefalte innlegg

Nå har jeg aldri sagt du kjører dårlige dekk, men JEG ville ikke kjørt på de..

 

Det er du som påstår at jeg driver propaganda for Conti og Nokian, som er de to største konkurentene på vinterdekk til norden generelt sett..

 

Hva gjelder din påstand om at friksjonsdekk i dette tilfelle var bedre enn piggdekk, og i tillegg kaller fyren for en tulling, sier meg at du enten har en ekstra brems i form av pigger som kommer ned gjennom dørken din, eller at du bare skrøner..

 

Ja, der fikk du igjen med samme nesten samme mynt, men jeg kalte deg i hvertfall ingen løgner..

Er det noen som skrøner her, så må det være deg.

Jeg har aldri påstått att piggfritt er bedre på is enn piggdekk. men jeg sier att det hjelper ikke altid med piggdekk, når en ikke tar forhandsregler. En må ha ting i orden. Du forstår ikke dette tydligvis.

Og det å være størst produsent betyr ikke att en leverer det beste produktet.

Og slike som deg trur altid att best på is er altid best dekk. det er bare tull.

 

 

Du leser tydeligvis akkurat hva du vil du eller?

 

Du sa akkurat at dine piggfrie dekk var bedre fordi en "tulling" på piggdekk ikke klarte å bremse like bra med det resultatet at han "gikk i ræva" på deg..

Altså funker ikke piggene bedre på nullfriksjonsføre engang?

For JO, jeg vil si han hadde ting i orden som du sier han ikke hadde.

Driver du propaganda eller skal vi droppe det tullet der nå?

 

Jeg har hele veien sagt at jeg alltid har kjørt piggfritt på egne biler, og påstår IKKE at piggdekk er best på alle fører, nærmere tvert imot..

Men selv så skjønner jeg jo det at på nullfriksjonsføre så er det bedre med piggene ute, forutsatt at dekkene er kjørt riktig inn og at piggene ikke er nedslitt/mangelvare...

 

Skal du på død og liv trashe alle tråder som har med dekk å gjøre med at jeg bare driver propaganda og annet tull kan du heller opprette en egen tråd der du kan styre selv..

 

Jeg yttrer min mening, men da kaller du meg en løgner, jeg forsvarer pigger i et tilfelle som DU beskriver, men da er jo dine dekk bedre på et føre som på alle måter tilsier at "han bak" står bedre stillt, så jeg mener din versjon er en sannhet med modfikasjoner...

Du påstår også at jeg motsier meg selv med at jeg alltid kjører piggfritt men mener piggdekk er best på alle forhold..?

 

Jeg velger å bruke de dekkene JEG syns er best, koste hva det koste vil..

Etter å ha prøvd litt forskjellig når jeg jobba med dekk, så fant jeg ut at de dekkene som var produsert i europa, der produsentene har vært i norden for å utvikle dekker beregnet for gitte forhold med tanke på at det ikke lar seg gjenskape hvor som helst var det JEG syns var best.

De vinner/kommer høyt på lista over de beste dekkene i samme slengen, så da kan det ikke bare være meg..?

 

Kan ikke en nøytral moderator ta en fornuftig avgjørelse å slette det som ikke har noe her å gjøre?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at splitter nye piggdekk faktisk ikke yter det de kan, alle dekk uansett sommer eller vinter må kjøres inn for at de

skal yte optimalt, dette gjeller spessielt piggdekk siden du må kjøre en stund på dem før at piggene kommer skikkelig ut og at de skal sette seg. Når jeg kjøper nye piggdekk så legger jeg om når datoen/forholdene tillater det selv om vinteren enda er et stykke unna, for da har jeg fått kjørt inn dekkene til vinteren dukker opp.

Dessuten må en faktisk lese dekktestene for å finne det dekket som har de egenskapene en trenger, det er ikke gitt at NR1 i en gitt dekktest er det dekket som er rett for deg.

 

Ja, helt enig.

Problemet for bilisten som kjørte på meg, fikk info att han nå hadde verdensbeste dekk, og viste til test att dem var best på alle forhold og det var sommersføre uansett. Han satte på piggdekka nå, siden det var isete, og han skulle på fjellet, hvor det er snø allerede. (dette var selvsagt rett avgjørelse av han)

Men han passer ikke på fjærer og dempere på bilen sin, han fikk ikke råd til det. Siden han kjøpte så dyre dekk. Han fikke info via dekkselger, og på forum som dette, att en ikke sparer kroner på dekk.

Og han greide ikke å være oppmerksom på det glatte føret, og derfor kjørte på meg, som måtte bremse for fotgjenger.

Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri sagt du kjører dårlige dekk, men JEG ville ikke kjørt på de..

 

Det er du som påstår at jeg driver propaganda for Conti og Nokian, som er de to største konkurentene på vinterdekk til norden generelt sett..

 

Hva gjelder din påstand om at friksjonsdekk i dette tilfelle var bedre enn piggdekk, og i tillegg kaller fyren for en tulling, sier meg at du enten har en ekstra brems i form av pigger som kommer ned gjennom dørken din, eller at du bare skrøner..

 

Ja, der fikk du igjen med samme nesten samme mynt, men jeg kalte deg i hvertfall ingen løgner..

Er det noen som skrøner her, så må det være deg.

Jeg har aldri påstått att piggfritt er bedre på is enn piggdekk. men jeg sier att det hjelper ikke altid med piggdekk, når en ikke tar forhandsregler. En må ha ting i orden. Du forstår ikke dette tydligvis.

Og det å være størst produsent betyr ikke att en leverer det beste produktet.

Og slike som deg trur altid att best på is er altid best dekk. det er bare tull.

 

 

Du leser tydeligvis akkurat hva du vil du eller?

 

Du sa akkurat at dine piggfrie dekk var bedre fordi en "tulling" på piggdekk ikke klarte å bremse like bra med det resultatet at han "gikk i ræva" på deg..

Altså funker ikke piggene bedre på nullfriksjonsføre engang?

For JO, jeg vil si han hadde ting i orden som du sier han ikke hadde.

Driver du propaganda eller skal vi droppe det tullet der nå?

 

Jeg har hele veien sagt at jeg alltid har kjørt piggfritt på egne biler, og påstår IKKE at piggdekk er best på alle fører, nærmere tvert imot..

Men selv så skjønner jeg jo det at på nullfriksjonsføre så er det bedre med piggene ute, forutsatt at dekkene er kjørt riktig inn og at piggene ikke er nedslitt/mangelvare...

 

Skal du på død og liv trashe alle tråder som har med dekk å gjøre med at jeg bare driver propaganda og annet tull kan du heller opprette en egen tråd der du kan styre selv..

 

Jeg yttrer min mening, men da kaller du meg en løgner, jeg forsvarer pigger i et tilfelle som DU beskriver, men da er jo dine dekk bedre på et føre som på alle måter tilsier at "han bak" står bedre stillt, så jeg mener din versjon er en sannhet med modfikasjoner...

Du påstår også at jeg motsier meg selv med at jeg alltid kjører piggfritt men mener piggdekk er best på alle forhold..?

 

Jeg velger å bruke de dekkene JEG syns er best, koste hva det koste vil..

Etter å ha prøvd litt forskjellig når jeg jobba med dekk, så fant jeg ut at de dekkene som var produsert i europa, der produsentene har vært i norden for å utvikle dekker beregnet for gitte forhold med tanke på at det ikke lar seg gjenskape hvor som helst var det JEG syns var best.

De vinner/kommer høyt på lista over de beste dekkene i samme slengen, så da kan det ikke bare være meg..?

 

Kan ikke en nøytral moderator ta en fornuftig avgjørelse å slette det som ikke har noe her å gjøre?

Takk :)

Jeg har ikke sagt att mine dekk er bedre enn han sine. jeg sa att han kjørte i ræva på bilen min, og jeg fortalte hva slags dekk han hadde.

Om moderator sletter innlegg, så bør det i tillfelle være dine, siden du legger til påstander hos andre, for att dine svar skal passe bedre.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vel ikke lagt til noen påstander, men det du sa var at du fint kunne bremse, det kunne ikke han..

Jeg skulle som de andre fram til at det er andre faktorer men det virka totalt irrelevant..

Det er klart man ikke kan bremse for en hindring man ikke ser, som f.eks ved å sitte å lese avisa for å sette det litt på spissen..

 

Du kalte også fyren for en tulling, mens i realiteten kanskje hadde dårlige dempere/fjærer/bremser eller andre ting..

Du kommer gang på gang med "prakteksempler som en med lik bil som skulle ha testvinnere mens du ville selge han noe annet, dette er kun påstander uten beviser, mens jeg viser til tester utført av bilistenes uavhengige forbund, NAF..

 

Du sa i stad at jeg mener piggdekk er best på alle fører, dette stemmer som jeg sa ikke.

 

Hvem legger til påstander hos andre for å få seg selv til å se bedre ut her?

Hvem driver propaganda for å få alle andre, inkludert NAF, til å virke som innkompetente tullinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...