Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke modeller har 3x3 punkts seler i baksetet?


Troxx

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny (bruktbil) og roter meg gjennom finn.no annonser, og finner sikkert flere aktuelle biler, men siden jeg har 2 barn som sikkert vil ha med seg en venninne eller 2 i bilen vil jeg ha (minst) 3 stk 3-punkts bilbelter i baksetet. (løsningen: magebelte "i midten" er ikke aktuelt.)

 

Hvilke modeller har dette? Kun aktuelt med stasjonsvogn eller større bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fiat Multipla (som egentlig er en helt genial familiebil) har 3 stk 3-punktsbelter i de 3 separate framstolene, og 3 stk 3-punktsbelter i de 3 separate bakstolene, inkludert isofix. Det er ikke mange biler med bare 2 seterader som har god plass til 3 barnestoler eller 3 voksne side om side. Og som samtidig har et ekstra bredt og ganske stort bagasjerom i tillegg.

Lenke til kommentar
3-punkts belte i midten bak er vanlig i de fleste nyere bruktbiler, i hvert fall fra 2000-tallet og utover. Hvilken prisklasse snakker vi om?

40-60k, mod:2000+

Opel Astra, Citroen Xsara, Peugot 30#, +div..

 

Sjekker dem ca med disse:

http://www.dinside.no/520578/7-aar-rangert-etter-kjorelengde

http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt

Opel Astra-G (fra 1998) har 3x3-punkt bak.

Lenke til kommentar

Det er altså veldig usikkert hvilke modeller som har..

 

Hva med å ettermontere en sele?

3-punkts-universal-sele selges hos bilextra for 1100 og sikkert billigere andre steder, men poenget er å få dette til?

 

For min del er kun stasjonsvogn aktuelt, hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar

På midten av 90-tallet var det ikke mange som hadde tre-punkts i midten bak. Av de som hadde, var det stort sett kun store sedaner, altså ikke kombibiler eller stasjonsvogner. Unntaket er Volvo, for de har vært tidlig ute. Og Saab, som vel stort sett er kombibiler, hadde en forsterket bjelke fra ca 96-97, slik at de kunne feste beltet. Men etter 97-98 har det vært helt vanlig, om ikke på de minste bilene. Etter 2000 mener jeg stort sett alle har hatt det.

 

Hvis jeg hadde vært deg, og satset på en bil fra før 2000, ville jeg bestemt meg for en liten håndfull biler å se mer på. Så ville jeg sjekket om akkurat disse har slike belter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...