Gå til innhold

SDHC-kort på 16 GB, 11539 MB ledig etter formattering


Anbefalte innlegg

Jeg vet at Windows gjerne rapporterer litt lavere størrelse enn diskprodusentene av ulike årsaker, men mitt 16GB SDHC-kort ender opp som bare 11539 MB etter at det hadde en mindre kræsj. Finnes det noen alternative måter å formatere kortet på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at Windows gjerne rapporterer litt lavere størrelse enn diskprodusentene av ulike årsaker, men mitt 16GB SDHC-kort ender opp som bare 11539 MB etter at det hadde en mindre kræsj. Finnes det noen alternative måter å formatere kortet på?

Det blir 11,26 GigaByte, og er mindre enn de 14,9 det skal være.

Men en formatering formaterer jo bare den partisjonen som måtte være på kortet...

Sjekk i diskbehandling på PC'en om det ligger noe unallocated space igjen på kortet.

 

Når jeg kjøper nye kort/disker, så sletter jeg det som måtte være av partisjoner, og lager ny, for å være på sikre siden :yes:

Lenke til kommentar

Disk Management rapporterer også bare ca 11 gb, og å formatere kortet i kameraet gjør ingen forskjell. :/ Har nå også prøvd med HP USB Disk Storage Format Tool og Panasonic SDFormatter. Finnes det ingen slags low level formatering for minnekort?

Lenke til kommentar

Om kortet har flere partisjoner (enkelt SDHC kort har en partisjon for software som følger med), slett alle partisjoner og opprett en ny for hele størrelsen som du igjen formaterer i kamera.

 

Edit:

Eventuelt er du den heldige vinner av et kort som selges som 16GB når det egentlig bare er 12GB (var diverse artikler om dette for 6-12 måneder siden).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...