Snicker Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hei folkens, Jeg prøver å gjøre slik at folk som ikke har tilgang til diverse programmer ikke får iconene på start menyen/skrivebordet. Har dermed laget at bare de med den riktige applikasjons gruppen til det programmet får kjørt/visst iconet. Men iconet kommer fortsatt, bare at det er blankt å kan ikke kjøres. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette så det ikke vises når de ikke er medlem. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Tja, du kan jo gjøre det manuelt ved å sortere i XP C:\documents and settings\<brukernavn>\desktop (skrivebord) C:\documents and settings\<brukernavn>\startmenu (start-meny) Vista C:\users\<brukernavn>\desktop (start-meny) C:\users\<brukernavn>\startmenu (start-meny) Må også fjernes fra c:\users\All Users / C:\documents and settings\All Users Samt å redigere NTFS-rettighetene i C:\programfiler så dem ikke kommer rundt Endret 3. april 2009 av Demantios Lenke til kommentar
Snicker Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Tja, du kan jo gjøre det manuelt ved å sortere i XP C:\documents and settings\<brukernavn>\desktop (skrivebord) C:\documents and settings\<brukernavn>\startmenu (start-meny) Vista C:\users\<brukernavn>\desktop (start-meny) C:\users\<brukernavn>\startmenu (start-meny) Må også fjernes fra c:\users\All Users / C:\documents and settings\All Users Samt å redigere NTFS-rettighetene i C:\programfiler så dem ikke kommer rundt Hei Demantios, Tusen takk for svar. Tenkte jo egentlig på denne metoden. Men håpet på en lettere. Ved å ha alle programmene i All users så jeg kun trenger å gi tilgang til gruppen for applikasjonen så skulle resten være i orden. Hvis ikke må jeg gi tilgang til gruppen også kopiere alle iconer til brukeren så han får startet applikasjonen. Som jo er en veldig tungvindt måte. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 sjekk hvilke tilganger som brukeren har i logon-scriptet, og kopier snarveier fra ett eller annet til start-menyen ut fra tilgangene og slett de ved neste pålogging. en anbefalling er å legge snarvei til samtlige programmer på pc`n på f.eks c:\snarveier og kun ha det som er installert. kopieringen i oppstarten vil da feile på de programmene som ikke er installert og ikke komme i startmenyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå