Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nasjonal sikkerhetsmyndighet overvåker meg


Anbefalte innlegg

hei,

 

jeg har et forum relatert til datasikkerhet. Noe som kanskje er litt over grensa på hva som er lovlig.

Vi har forskjellige virus/trojan/bot koder på siden vår.

I det siste har en maskin med IP'en 91.206.34.1 besøkt siden vår veldig mye.

 

Det er ikke ofte vi får norske brukere der. Forumet er engelsk og hostet i nederland. Jeg er dens eier og er norsk.

 

91.206.34.1

http://whois.domaintools.com/cert.no

https://www.nsm.stat.no/Arbeidsomrader/Inte...kerhet-NorCERT/

 

så er de innom for å analysere tingene vi har på siden eller noe annet??

brukeren har vært innom "Gh0st RAT" /"Gh0stNet" emnet som vi har på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke dette kvalifiserer til 'overvåkning' gitt. Så lenge forumet er åpent må du regne med at *alle* kan finne på å lese sidene der, inkludert 'myndighetene'. ;)

 

 

 

Hva er forresten problemet? Redd for at noen skal sparke inn døra di klokka 4 om morran og dra deg med til arresten?

Lenke til kommentar

Sånn som du har lagt det fram virker det mer som du overvåker dem enn motsatt. :p

 

 

Har du noe å være redd for da? Ikke at jeg vet noe om hvordan NSM jobber men jeg antar at de har kompetanse nok til å lese åpne hackerforum uten at forum-admins merker at de har vært der. At du har merket dem betyr vel bare at det ikke var viktig for dem å skjule seg, eller hvis du skal være litt paranoid så kanskje de vil 'sende en beskjed'... :D

Lenke til kommentar

NSM er jo en ting - PST en helt annen. Og de to etatene sammarbeider tett. Forsvaret om rikets sikkerhet, PST for å "forebygge og etterforske sabotasje, politisk motivert vold og tvang, samt lovbrudd mot statens sikkerhet og selvstendighet." Jammen glad jeg ikke er deg! De vet hvem du er og hvor du bor...

 

Notat om hemmelig ransakning, det ser ut til at politiet har hjemmel til dette hos deg:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/NO....html?id=385416

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
Hva er forresten problemet? Redd for at noen skal sparke inn døra di klokka 4 om morran og dra deg med til arresten?

 

nei, men ble bare redd da det plutselig stod nasjonal sikkerhetsmyndighet.

 

NSM er ikke så mye å være redd for, masse greie folk der :p

de holder nok bare ett lite øye med hva som skjer der, for å holde seg oppdatert og for å se på utviklingen.

NSM har peiling på det dem driver med, hvis de ikke ville at du skulle vist at dem var der, så hadde du ikke vist det, de overlater aldri noe til tilfeldighetene når det gjelder sikkerhet og sporing, NSM er nok de beste på datasikkerhet og lignende i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...