Gå til innhold

Vurderer og bytte bank, forslag?


x-team

Anbefalte innlegg

Har Sparebanken Nord Norge nå, men syntes nettbanken deres er så ustabil, kan være nede titt og ofte når det passer meg minst..

 

Så tenker derfor og bytte bank der jeg skal ha 1stk sparekonto og 1stk brukskonto.

 

Hva bruker dere og er dere fornøyd?

Noen som har erfaringer med:

 

Postbanken

DnB Nord

Nordea

Fokus Bank

 

Takker for svar og forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ganske så greit når det er så mye arbeid og bytte

 

Det er da virkelig ikke så mye arbeid?? Det at kunder er late og ikke gidder å bytte er det som gjør at DnBNor kan flå oss på den måten de gjør.

 

Til trådstarter: Opprett en konto i Skandiabanken eller en av de andre rene nettbankene og se om du trives med den. Det er ingenting i veien for å ha den i tillegg til andre bankforbindelser, og den koster ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg er kunde i flere banker. DnBNOR, Skandiabanken og yABank. DnBNOR fordi de har et kontor jeg kan gå til, og de behandler meg relativt bra. Skandiabanken har jeg vært kunde hos siden de startet, og de har ikke gebyrer på pengeuttak i utenlandske minibanker. yAbank har jeg kun som sparekonto siden de for tiden har gunstige renter.

 

Ettersom renter og betingelser forandrer seg flytter jeg penger mellom de forskjellige bankene.

Lenke til kommentar
Har Sparebanken Nord Norge nå, men syntes nettbanken deres er så ustabil, kan være nede titt og ofte når det passer meg minst..

 

Så tenker derfor og bytte bank der jeg skal ha 1stk sparekonto og 1stk brukskonto.

Og mister du bankkortet ditt så er eneste muligheten hvis du er ute å reiser å ringe og håpe at vedkommende som er din kundekonsulent igjenkjenner deg på stemmen din, hvis ikke så får du ikke overført penger. Tap av sparebank1 gjør at kode-leseren blir totalt ubrukelig og ingen nettbank og telefonbank med overføring av giro.

 

Byttet til DNB-Nor her nettopp og har intet å utsette på de enda.

Lenke til kommentar
Ya-bank er et godt forslag. Jeg synes i tillegg de har rask og god service over tlf og mail.

 

Enig, god service.

 

Også Fokus Bank synes jeg har bra service. Dessuten så slipper du det talemaskintullet når du ringer til dem. Du kommer rett til en saksbehandler. Dårlig rente på brukskonto, men du får gratiskort og gratis bruk.

 

Sjekk ut på www.finansportalen.no også, de har en kalkultor som du kan bruke i bergeningene dine.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...