Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

får frysninger av pusselyder, hvorfor?


Anbefalte innlegg

jeg får helt syke frysninger av å høre på sandpapir, tørr svamp mot tavle osv, noen som vet hvorfor? hvis jeg skal pusse noe begynner jeg å rise og må ha på headphones på full musikk for å i det hele tatt klare det, men selv synet av det og at jeg vet lyden er der gjør at jeg fryser. Noen som vet hvorfor dette skjer?

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Fikk frysninger bare jeg tenkte på hvordan det var å få frysninger her jeg nå. Forøvrig får jeg noe jævlig med frysninger bare jeg tar i bomull eller tenker på hvordan det føles. Sånn skikkelig knusktørr bomull. :S

Lenke til kommentar
Jeg takler f.eks. ikke lyden av isoporen når folk pakker ut redskaper som er beskyttet med isopor rundt. Jeg friker helt ut og lyden henger igjen i hjerne en god stund. Men vanlig pussing funker greit. o.o

 

Samme her, isoporlyden er den værste som finnes...

Sitter her med frysninger nå siden jeg tenker på det. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Physiologically, that phenomenon goes back to when we were cavemen and before. It's a physical response to being frightened, confronted or excited. Our hair follicles are stimulated to make our hair stand upright (goosebumps), to make our appearance look larger and therefore more formidable as an opponent (i.e. a dog or cat that is frightened). We humans don't have nearly the hair we once did (most of us), so all we see are bumps on our skin. It sounds like the reaction you're talking about is a powerful emotion or feeling from listening to a great song.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...