Gå til innhold

Lost 5x11: "Whatever Happened, Happened"(USA)


Anbefalte innlegg

72353726.jpg

 

Sendedato: 1st April 2009

"Whatever Happened, Happened" was written by Carlton Cuse & Damon Lindelof and directed by Bobby Roth.

 

Her skal det bare diskuteres episoden "Whatever Happened, Happened". Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd. Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jack har jo operert Ben før, og jeg likte godt at han sa nei denne gangen. Situasjonen er annerledes nå, og Jack har helt sikkert en grunn for å ikke hjelpe til. Kanskje han rett og slett vil se hva som skjer dersom unge Ben dør.

Uansett blir det spennende å se hvordan det går med unge Ben.

Lenke til kommentar

Mens dere venter kan dere gruble litt på denne;

- i episoden Lafleur(så den nå nettopp), så kommer Sawyer hjem med en blomst og Juliet har laget middag osv, veldig dharma kos. Men noe jeg la merke til var at det var en "Swan" logo på flasken, når vi fikk vite i sist episode at den ikke er bygget enda? Radzinsky holdte jo på å lage en modell ut av skissene.

Lenke til kommentar

Endelig litt eldre Ben-storyline igjen. Og vi har endelig fått sett The Tempel.

 

Veldig middelmådig episode vi bare trengte for å avslutte hva som skjedde med Ben og for å bringe inn Alpert igjen.

 

Shit, neste episode blir garantert awsoooome

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å like en episode godt når den brukte unøvendig mye tid på noen ting, hele den Aaron ble kidnappet "metadon-Claire" var gangske unødvendig når vi har hatt lignende før. Juliet og Jack-delen i dusjen også kunne de spart seg. I tilegg nok engang dårlig bruk av Horace Goodspeed, rett og slett den viktigste karaktern i Dharma.

 

Også i tilegg den tredje episoden uten Faraday, og den sjette uten Desmond.

Lenke til kommentar

Likte episoden. Godt å få en avklaring på hva som skjedde med Aaron og hvorfor Kate bestemte seg for å bli med, nå er det vel bare Desmond vi ikke vet hvorfor ble med og hvordan Ben fikk de sårene, eller glemmer jeg noe? Jeg regner vel ikke med at vi får se noe mer til Richard Alpert før noen av hovedpersonene faktisk møter på han, men han er fortsatt den mest spennende personen. Får frysninger hver gang han er med i en scene.

 

Likte også slutten, perfect cliffhanger. Har blitt litt lei av at Locke alltid sier "Hello, [Navn]" når han møter på dem, så var fint at han dro med det om the Island of the living. Det kommer til å bli syykt neste episode.

Lenke til kommentar
Likte episoden. Godt å få en avklaring på hva som skjedde med Aaron og hvorfor Kate bestemte seg for å bli med, nå er det vel bare Desmond vi ikke vet hvorfor ble med og hvordan Ben fikk de sårene, eller glemmer jeg noe? Jeg regner vel ikke med at vi får se noe mer til Richard Alpert før noen av hovedpersonene faktisk møter på han, men han er fortsatt den mest spennende personen. Får frysninger hver gang han er med i en scene.

 

Øhmm...vi har aldri sett at Desmond eller fått vite at Desmond ble med tilbake øya. Han gjør det også neppe, er jo trossalt han som sa seg ferdig med øya. Hurley derimot, det er et spørsmål om hvorfor han ble med og hvem som sa det til han. I tilegg ja, det er det spørsmålet om hva som skjedde med Ben, vi får vel nesten garantert svar på det neste uke ettersom cliffhangern var et stort hint til det. Hvis man tenker litt så får neppe Jack, Kate, Locke, Sayid, Sawyer og Sun/Jin en sentrert episode neste gang. Så da gjenstår Miles, Desmond, Faraday og Ben av hovedkarakterne. Ben har spørsmål vi trenger svar på hurtigst noe på grunn av arrene, og på grunn av cliffhangern på en måte virker å pushe Michael Emerson-Ben litt inn igjen framover. I tilegg har ikke Ben hatt en sentrert episode denne sesongen

 

Hvorfor skal vi ikke se Alpert mer? Er gangske sikker han blir litt med i de kommende episodene, siden vi må se lille Ben returnere til Dharmaville, han gjør jo trossalt det vil jeg hvertfall tro. Selv om han aldri blir seg selv igjen, hadde det gøy å se lille Ben gå rundt å sabotere for Dharma muligens. I tilegg er jo skuespillern en av de gjesteskuespillere som har skrevet kontrakt om å spille i minst et uvisst antall episoder hver sesong til serien er ferdig.

Lenke til kommentar

STAKKARS ROGER:(

 

Og jeg skjønner ikke. Hvis Miles skyter Hurley i hodet. Da vil jo Hurley død! Men han kan ikke dø! Det er et paradoks.

Bra episode btw. Fikk cleara opp mye dritt, så nå er masse kjedelige spørsmål ute av verden. Nå kan egentlig Kate bare dø!

Lenke til kommentar
STAKKARS ROGER:(

 

Og jeg skjønner ikke. Hvis Miles skyter Hurley i hodet. Da vil jo Hurley død! Men han kan ikke dø! Det er et paradoks.

 

Du har misforstått, Jack, Kate, Juliet og co kan dø, for de er i nåtid, mens ben, og resten av dharma er i fortid, og det som skjer har skjedd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...