Gå til innhold

[PS3] FeskeFette FC - FIFA 10 CLUB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke mulig å fordele skills points selv? Se at du skal være midtstopper, men så har du 80 i ball skills/finishing etc, kan man ta points fra de å fylle opp på marking/tackle?

 

EDIT: Fant det ut faktisk, er jo bare å skifte posisjon...

Endret av Sattern
Lenke til kommentar
Tapte dere bare etter jeg stakk :ermm: Jævla tapere :p

Neida ;) Skal prøve få til et par kamper i kveld? De som spilte i går pluss Sattern.

 

 

Hvis mange kommer på msn og skal spille i kveld kan vi diskutere taktikk, formasjon og hvilke som spiller hvor ;)

 

 

EDIT: Nå er klubbreglene oppdatert! Sender det til deg senere 2b1 ;)

 

Generelle klubbregler:

- Hver enkelt spiller har en fast primær posisjon! Man har også 2 sekundærposisjoner.

- Hvis noen går lei av å spille en posisjon kan man bytte, så lenge man blir enig med de andre i klubben. Ikke bytt posisjonen til proen din uten å ha sagt ifra!

- Kravet for at man beholder plassen i laget er at man spiller noenlunde aktivt. Minst et par kamper i uken. Hvis man ikke er aktiv i tråden på 3 uker blir man kastet ut.

- Hvis man ikke kan være med, så si ifra. Har man gyldig grunn (ferie, hyttetur, prøver osv.), blir man selvfølgelig ikke kastet ut.

- Ikke rakk ned på hverandre fordi noen gjør det dårlig. Gi hverandre råd og tips.

- Kaptein finner en motstanderklubb.

- Vi kommuniserer over MSN før, under og etter kampen.

- Før vi skal spille samles vi i Dressing Room før vi stikker til Match Room 1

 

 

Spillsituasjoner:

- Ikke gå ego, og tenk på at du spiller i ett lag!

- Ikke prøv å drible eller finte, med mindre det kun er 1 spiller og/eller vi leder med 3 mål.

- Ikke hold inne løpeknappen hele tiden (R2) da man bare vil slite ut spilleren sin.

- Selv om man ikke har ballen, så hold følge med hvor du løper. Bruk radaren!

- Hold deg mest mulig til posisjonen din. Er man midtstopper ligger man igjen, er man spiss ligger man på topp.

- Tenk ut neste trekk før du får ballen, så man er klar til å sentre hvis man har mange motspillere rundt seg.

 

Forsvar:

- Når man takler en som kommer imot skal man ikke spurte, og det kan være lurt å bruke L2.

- En spiller går på av gangen, de andre følger motstanderens spillere og løper i sikring bak førsteforsvarer.

- Ikke gjør unødvendige taklinger, med mindre man stopper en viktig overgang uten å få kort. Er motspiller feilvendt, aldri bruk firkant.

- Klarer når du må. Gjerne for ofte, enn for lite. Husk å bruke O og ikke firkant.

- Kaptein må ikke gå ut med keeper for ofte, da det er veldig lett å lobbe over. Dobbelt-tap trekant for å be keeperen om å holde seg på streken.

 

Midtbane:

- Frispark på egen banehalvdel og rundt midten skal slås så langt opp som mulig til en av spissene, eller fort til nærmeste ledige spiller.

- Vi prøver å spille oss igjennom på midten med gjennombrudds- og kjappe passninger.

 

Angrep:

- Er man pressa og har mange motspillere rundt seg, spill en enkel støtte pasning og stikk på nytt løp.

- Når man kommer alene mot keeper så er det ofte lurt å ta ett lite steg mot siden før man skyter. Da går ikke skuddet rett i keeper.

- Lobb hvis keeper kommer i møte.

- Prøv å slå frispark, cornere, innkast osv. på en ledig medspiller eller der det er mange medspillere.

- Det er greit å legge innlegg, men ikke gjør det for ofte da det ikke alltid er lett å vinne hodedueller. Slå en 45 i stedet hvis man har muligheten.

- Frispark fra 16-20 m er skuddhold. En av de enkleste måtene å score på er å sikte mot siden av målet/krysset, holde venstrespaken rett opp, og ½ til 2/3 med kraft. Da dupper ballen ned i krysset.

 

 

Lær deg å lese! Jeg skrev jo at vi vant siste kampen 2-1 :thumbup: Da spilte vi faktisk ganske bra i tillegg :D

 

Jeg kan være med i dag/hele kveld/natt, skal spise middag om en halvtime eller noe, så blir det Fifa :)

 

Legger til msn din, Sindre.

 

Og; Tror ikke jeg har PSN til noen av dere, min er forøvrig "satal0207".

Jeg adda deg for noen dager(en uke(?)) siden :)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Det blir alltids noen kamper i uka, men flest i helga ;)

Får Uncharted 2 i posten uka her så det blir mye det, men skal få pressa inn noen kamper med klubben også :p

Det gjør jeg også, så det er mulig det blir litt færre kamper på meg denne uka ;)

 

Jeg har høstferie, så det blir en Uncharted 2 på meg også:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...