Gå til innhold

Aprilfest 2009 - k.n.b - Gaussian Blur


Anbefalte innlegg

Det er kanskje ikke så lett å umiddelbart se hva dette er, men det er bare skyggevirkninger mot en asfaltert oppkjøringsrampe i et parkeringshus. De svarte stripene er skygge fra stålbjelker, de grå feltene delvis skygge fra pleksiglassplater, og de hvite feltene direkte sollys fra spalter mellom pleksiglassplatene. Jeg skal innrømme at jeg har vridd perspektivet litt, det er slak motbakke med stripene på tvers av kjørebanen.

Du verden, det hadde jeg ikke trodd...så oppfinnsomt, trodde bare det var en stripete dørmatte eller noe i den dur jeg :innocent: :!:

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange takk for kommentarer, det var flere enn meg som likte fargekontrastene her tydeligvis.

 

Du har nok for øvrig rett i det at skiltene akkurat har dukket opp fra snøen Tom, og takk for kommentar om etterbehandling. Jeg jobbet faktisk litt for å bli fornøyd her, spesielt bakgrunnen var en smule vrang.

Lenke til kommentar

lessis: Det er for så vidt et poeng at det ikke skal være helt åpenbart. Sånn sett blir det litt semi-abstrakt. Men motivet er en utvendig, perforert, vindeltrapp i metall. De store hullene er fra trinnet nærmest kamera, men fokuset ligger på neste nivå på oversiden. Med en vid åpen 35mm f/1.4 i motlys med disse kontrastene, blir det mye kromatisk aberrasjon. I stedet for å vrake bildet, forsterket jeg i stedet fargefeilen. Takk for kommentar.

 

iamluka: Takker, kunne ikke la være når først tittelen dumpet ned i skallen.

 

RandiA: Moro du likte det, var egentlig litt spent på mottakelsen av denne. Hadde et mer figurativt alternativ (av et annet motiv) som jeg lot vike under tvil. Takk for kommentar.

 

pybalto: Takk for det. De blir tegneserieaktige på grunn av den effekten jeg bruker under Aprilfesten, spesielt når jeg drar på litt.

Lenke til kommentar

Mulig det kan fungere som diskokule, men det krever store diskotek for å montere vindeltrapper i stedet for den tradisjonelle kula. Takk for kommentar.

 

Til opplysning tar denne Aprilfesttråden nå påskeferie. Jeg regner ikke med tilgang til nett før mandag kveld. God Påske så lenge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...