Gå til innhold

Amd Barton vs T-bred.


Eriond

Anbefalte innlegg

Lurer veldig på om det er nokon som har peil på ytelsen til Xp2500+(Barton) opp mot Xp2400+(T-bred).

Er klar over hva forskjellen på de to kjernene er (L2 cache og fsb), MEN hvordan blir det med ytelsen i programmer som ikke bruker mye L2 Cache. klokkefrekvensen er jo høyere på Xp2400+.

Hvordan blir det ved encoding av mp3 og divx?

Finns det noko test av dette?

 

Er sugen på nytt hovedkort og Cpu, men er ikkje heilt sikker på kva eg skal kjøpe ennå. Har ikkje lyst til å gå ned i antall Mhz og da er vel Xp3000+ som er nærmest, men denne syns eg er litt dyr enda.

Grunnen til at eg vil skifte er for å kunne kjære fsb på 166+ og dermed få utnytta Ram'en min bedre.

Hovedkort vert vel eit eller anna med nforce2. Lurte litt på Epox 8Rda+. Nokon som har erfaring med dette kortet?. Kom jo godt ut i testen her på Hardware da... (Til alle som vil anbefale meg Abit Nf7-s, så er dette ikkje aktuelt då eg har dårleg erfaring med kortet. Både med versjon 1 og 2)

 

Nokon som har erfaring med overklokking av Xp3000?

Tenker da på overklokking under normale forhold, med vanlig kjøler osv.

 

Dersom eg kjøper meg ny Ram, er det då ein fordel å kjøpe 3200 Ddr og heller kjøre de synkront med fsb for å ha meir å gå på ved overklokking?

 

Håpar nokon tek seg bryet med svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo moro med noe nytt da. :p Selvfølgelig er det sløsing, Men eg syns det er moro å sløse på sånt. Prøver å halde meg oppdatert, samt at eg liker å teste forskjellige oppsett. Alle som dirver litt med data veit at det er dyrt å skifte ofte. Og kva ein brukar sine egne hardt tjente pengar på er eins eigne prioriteringar. Det er ikkje kor vidt dette er ein smart investering eller ikkje eg lurte på her, men forskjell i ytelse.

Lenke til kommentar

Du kan jo alltid gå ned i multiplier og opp i FSB på den cpu'en du har.

 

Jeg kjørte min 1200 MHz Athlon på 8*166. Det var for øvrig ikke helt stabilt, men uten overklokking går det fint.

 

Generell kommentar til ram-kjøp:

Jeg er voldsomt fornøyd med mine 2x256MB twinmos pc3200 cl 2.5 m/winbound. De koster ikke så mye, og selv om man ikke utnytter hastigheten fullt ut, får man stort utbytte av å kjøre brikkene på cl2 (og 2 2 5 på de andre instillingene, henholdsvis).

 

Jeg så for øvrig en test der disse kom bedre ut enn Corsair XMS3500, det var link fra forumet her et sted.

Lenke til kommentar
:yes:  

 

http://www.tomshardware.com/cpu/20030210/index.html

 

En detaljert test av Barton CPU mot Intel og Throubread (?) CPU . Skulle besvare alle spørsmålene dine !

 

Nå har vel THG en tendens til å komme til annerledes resultater enn stort sett alle andre publikasjoner når det kommer til AMD og Intel, så man bør ta konklusjonene (og faktisk også deres testresultater) deres med en liten klype salt.

Lenke til kommentar

Nå hadde eg faktisk lest testen her på Hardware fra før, men altså klart å oversjå at Xp2700+ var med her. Fekk bekrefta mistanken min her ved at Xp 2700 og Xp3000 hadde samme resultat ved mp3 dekoding. Dette er noko av det eg brukar pc'en min mest til, og då vil det ikkje svare seg for meg å kjøpe en Xp3000 nå. Skal vente til prisen går ned, men eg skal ha... :)

Veldig gode tester på HW syns eg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...