Gå til innhold

[AoC]Hvilken klasse anbefales?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte nå med spillet, men lurer på åssen klasse jeg skal være.

Jeg synes det virker litt kult å heale, men er det flere healing klasser her, og er det mangel på dem?

Blir dem brukt ofte, hvordan er overlevelses evnen dems?

Kan dem gjøre skade, vinne 1mot1 på pvp server?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil være ren healer tror jeg pom er det beste valget. Om du derimot vil gjøre mye skade og samtidig heale deg selv er ToS veien og gå. BS er også ett godt valg om du liker å være melee fremfor caster, og samtidig liker å ha mange knapper å trykke på.

 

Alt i alt er alle de tre healerklassene gode valg og de er så og si alltid etterspurt i pve grupper/raids og pvp.

Lenke til kommentar

Dersom du har lyst på en enkel vei til 80, samt være den som topper parsingstats ved raid, så bør du rolle en ToS. Dersom du har lyst til å ha en litt større utfordring, så bør du prøve en assassin.

 

Jeg har levlet begge to og synes de er uhyre morsomme på hver sin måte.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle starte nå med spillet, men lurer på åssen klasse jeg skal være.

Jeg synes det virker litt kult å heale, men er det flere healing klasser her, og er det mangel på dem?

Blir dem brukt ofte, hvordan er overlevelses evnen dems?

Kan dem gjøre skade, vinne 1mot1 på pvp server?

 

Tempest of Set gjør vel forsåvidt alt du er ute etter her :) ...ikke fullt så bra på healing som Priest of Mitra, men funker alikevel greit i grupper og raid. Men har til gjengjeld langt mer dps enn PoM. Rå i pvp. Har spilt opp en tos til lvl 80 på noen få uker, og er hittil den enkleste klassen jeg har spilt hittil.

 

 

pantera

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Snart kommer neste patch , da er ikke tos op lengre (jaggu på tide)

 

Som healer ville jeg valgt Pom eller bs, bs er det veldig mye micro managment på, men en kjempe bra healer om man spiller den bra.

 

 

Hva er micro management?

 

Starter å spille aoc igjen jeg også tror jeg. Blir vel kanskje en BS på meg.

Lenke til kommentar
Snart kommer neste patch , da er ikke tos op lengre (jaggu på tide)

 

Som healer ville jeg valgt Pom eller bs, bs er det veldig mye micro managment på, men en kjempe bra healer om man spiller den bra.

 

 

Hva er micro management?

 

Starter å spille aoc igjen jeg også tror jeg. Blir vel kanskje en BS på meg.

 

Mange knapper med buffs/debuffs som må trykkes ofte for å gjøre det bra.

Lenke til kommentar
Snart kommer neste patch , da er ikke tos op lengre (jaggu på tide)

 

Som healer ville jeg valgt Pom eller bs, bs er det veldig mye micro managment på, men en kjempe bra healer om man spiller den bra.

 

 

Hva er micro management?

 

Starter å spille aoc igjen jeg også tror jeg. Blir vel kanskje en BS på meg.

 

Mange knapper med buffs/debuffs som må trykkes ofte for å gjøre det bra.

 

 

Hva foreslår du, for en som vil heale og gjøre dmg?

Lenke til kommentar

Enten ToS eller BS. Som sagt så innebærer BS en god del micro management for å bli god, mens en ToS har det en del enklere med tanke på at de ikke omfattes av combosystemet. Selv liker jeg melee best, så jeg valgte en BS som alt fremfor ToS og PoM.

 

Enkelt og greit: Liker du å trykke på mange knapper og være melee velger du BS, mens om du liker å være caster og ikke ha comboer velger du ToS.

Lenke til kommentar
Enten ToS eller BS. Som sagt så innebærer BS en god del micro management for å bli god, mens en ToS har det en del enklere med tanke på at de ikke omfattes av combosystemet. Selv liker jeg melee best, så jeg valgte en BS som alt fremfor ToS og PoM.

 

Enkelt og greit: Liker du å trykke på mange knapper og være melee velger du BS, mens om du liker å være caster og ikke ha comboer velger du ToS.

 

 

Da blir det BS da :p Var assassin med en gang aoc kom ut. Funket helt greit.

 

Dem bruker jo combosystemet? Og jeg er jo melee mann så da :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker 123 osv men også andre keybindings som feks shift+1,2,3 osv.. Du bør binde comboer og spells osv siden det tar for lang tid å trykke på alt manuellt ved hjelp av musen.

 

For å prate i globalchat skriver du /global

Lenke til kommentar
Jeg bruker 123 osv men også andre keybindings som feks shift+1,2,3 osv.. Du bør binde comboer og spells osv siden det tar for lang tid å trykke på alt manuellt ved hjelp av musen.

 

For å prate i globalchat skriver du /global

 

 

Men går det an å bruke musetaster til en spell? f.eks. thumb button osv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er fullt mulig å binde spells til museknapper jo. Bruker Roccat Kone som spillmus hvor jeg har gjort om 3 av musetastene til å være en tast på keyboardet, feks g og v. Så går jeg bare inn i controls og gjør om en av de tastene på shortcut-baren til G eller V og woopsan så kan du caste med musen ;) Bruker feks 2 av museknappene mine til healingspells.

Endret av Fapse
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...