Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

setter inn cd for å innstallere web-kamera. CD blir ikke lest


Anbefalte innlegg

Har kjøpt web-kamera og setter cd maskinen. Den skal egentlig starte av seg selv, men det skjer ikke.

Trykker start- datamaskine - og dvd RW stasjon (F:)- åpne - poper opp et vindy med teksten "sett inn plate - sett inn en plate stasjon F"

 

Hva er galt?

Virker ikke dvd-stasjonen?

 

Har satt inn en vanlig cd og får det samme beskjeden med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelp:

 

1. Byttet RW Stasjonen (F:) i feile koblinger i datamaskinen.

 

2. CD-ene du har prøvd har vært ødelagt.

 

3. Dvd RW Stasjonen (F:) kan ha byttet til feil åpning av Stasjon og vil da ikke bli spilt av riktig Stasjon. (Da må du forandre Innstilingene for Stasjoner)

 

4. Dvd stasjonen kan være ødelagt.

 

Lykke Til.

Håper dette kan hjelpe deg ;)

 

Har kjøpt web-kamera og setter cd maskinen. Den skal egentlig starte av seg selv, men det skjer ikke.

Trykker start- datamaskine - og dvd RW stasjon (F:)- åpne - poper opp et vindy med teksten "sett inn plate - sett inn en plate stasjon F"

 

Hva er galt?

Virker ikke dvd-stasjonen?

 

Har satt inn en vanlig cd og får det samme beskjeden med den.

Endret av Maxillium
Lenke til kommentar
Hjelp:

 

1. Byttet RW Stasjonen (F:) i feile koblinger i datamaskinen.

 

2. CD-ene du har prøvd har vært ødelagt.

 

3. Dvd RW Stasjonen (F:) kan ha byttet til feil åpning av Stasjon og vil da ikke bli spilt av riktig Stasjon. (Da må du forandre Innstilingene for Stasjoner)

 

4. Dvd stasjonen kan være ødelagt.

 

Lykke Til.

Håper dette kan hjelpe deg ;)

 

Oj, dette ligger kanskje laangt over mitt nivå, men prøver -

 

1. hvordan finer jeg ut om det er feil koblinger i datamaskinen?

 

2. cd virker på en annen maskin, så det er denne maskinen her..

 

3. hvordan ser jeg om innstillingene for stasjonen er feil?

og hvordan forandrer jeg dette?

 

4. Stasjonen kan være ødelagt. Kan vel levere den inn og få satt inn en ny stasjone?

Vet du evt hva det koster?

Lenke til kommentar

1. For å finne feil koblet til så må du enten lese i en bok der det står hva som skal kobles med hva og sånt eller så kan du bestille noen som vet hvordan du gjør det.

Har du mange Stasjoner i datamaskinen din så sitter nok problemet i det.

 

2. ok.

 

3. For å se om innstilingene er feil så må du inn på innstillingene på datamaskinen/Kontrollpanel eller så får du spør om hjelp til en person som vet hvordan du skal gjør det.

 

4. Det spørs, noen ganger så egne det seg å kjøpe en ny pc faktisk, men tror ikke stasjoner er så dyre akkurat, rundt 300 - 800 kr ,-

 

Spør om hva som er galt, der du har kjøpt datamaskinen din.

Lykke til :thumbup:

 

Hjelp:

 

1. Byttet RW Stasjonen (F:) i feile koblinger i datamaskinen.

 

2. CD-ene du har prøvd har vært ødelagt.

 

3. Dvd RW Stasjonen (F:) kan ha byttet til feil åpning av Stasjon og vil da ikke bli spilt av riktig Stasjon. (Da må du forandre Innstilingene for Stasjoner)

 

4. Dvd stasjonen kan være ødelagt.

 

Lykke Til.

Håper dette kan hjelpe deg ;)

 

Oj, dette ligger kanskje laangt over mitt nivå, men prøver -

 

1. hvordan finer jeg ut om det er feil koblinger i datamaskinen?

 

2. cd virker på en annen maskin, så det er denne maskinen her..

 

3. hvordan ser jeg om innstillingene for stasjonen er feil?

og hvordan forandrer jeg dette?

 

4. Stasjonen kan være ødelagt. Kan vel levere den inn og få satt inn en ny stasjone?

Vet du evt hva det koster?

 

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem en gang. Nesten hvertfall. Jeg skulle innstallere noe på en maskin hvor jeg for tiden ikke hadde optisk drev. Løsningen ble å lage et image av cd-en via en annen maskin og overføre via msn. Så mountet jeg image med deamon tools. Dette funker selvsagt bare om det er dvd-drevet ditt det er noe galt med. Ikke om det er noe galt med cd-en.

Forøvrig kan man ofte laste ned drivere og programvare fra produsentens hjemmeside.

Lenke til kommentar

En løsning på å få installert driverne til webkamera er å laste de ned fra produsentenes hjemme side ;) .

 

Nytt dvd drev koster fra 150 kroner + frakts. Se her for et godt utvalg fra forskjellige nettbutikker, anbefaler en som bruker SATA kontakter da de er raskere + tar mindre plass: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Jeg vil si at det ikke er vanskelig, men så er det ganske mange år siden jeg gjorde det for første gang da. :p

 

Føler du deg overhodet ikke klar for å prøve så finnes det USB-dvdbrennere. Koster litt mer. 5-600 eller noe tenker jeg, men da slipper du hvertfall å skru opp pcen.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at det ikke er vanskelig, men så er det ganske mange år siden jeg gjorde det for første gang da. :p

 

Føler du deg overhodet ikke klar for å prøve så finnes det USB-dvdbrennere. Koster litt mer. 5-600 eller noe tenker jeg, men da slipper du hvertfall å skru opp pcen.

 

det er vel den enkleste løsningen for meg !

Kan den brukes som dvd brenner også?

 

alternativet er nok å levere pc inn og få det gjort av noen fagkyndige. Men en her skrev at noen ganger kan det egne seg å kjøpe ny pc.. Mener man det - seriøst???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...