Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bygge et sosialt nettverk fra bunnen av?


Anbefalte innlegg

Støtter den. Sol uten at noen merker det..heheh

 

mente at han kan begynne sakte og la rødfargen roe seg eller evt. late som han er på ferie.

 

Bruk voks i håret, få deg no freshe klær.

Ser du bra ut kommer oppmerksomheten til deg!

 

Skjønte det, men syns det var litt morsomt fordiom. Blant annet fordi jeg har gjort samme trikset selv :whistle:

Er forresten enig med resten du skriver

 

 

Haha hvordan gikk det da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke helt om utseendet er det første man bør rette på for å få noe å gjøre i helgene. Det er klart, du kan gi et bedre førsteinntrykk, men så er det mer enn førsteinntrykk som skal til for å bygge et sosialt nettverk.

 

Det er i det du åpner munnen du kan få venner. Finn noen med samme interesser som deg, så har dere alltids noe å snakke om.

 

Organiserte fritidsaktiviteter er også alltid et sikkert kort. Jeg tilbringer store deler av fritiden sammen med folk jeg aldri ville ha truffet gjennom skole.

Lenke til kommentar

Vi tok jo da utgangspunkt i at det ble litt lettere om utseendet var litt mer i fokus, siden kortene gjerne står i din egen favør litt lettere.. :p

 

Videre tenkte jeg ikke på organisert idrett, men du har helt rett, det blir en klar vinner - men jeg vil tro han enten allerede går på noe eller ikke vil begynne siden han ikke har nevnt det her?

 

Han spesifiserte forresten fest o.l... !

Lenke til kommentar

Når du først er der ute på jakt etter noen, ikke ha "være villig til å gjøre alt holdningen". Her kan du gå på en virkelig smell, enten i form at du bli utnytta, eller worst case du havner på narkotiske stoffer.

 

Ingen er viktige nok til at du skal ødlegge livet ditt osv osv. Nå høres jo ikke du akkurat ut som en som vil gjøre noe slikt, men følte bare det måtte sies.

 

Joda er vist blitt voksen her.

Lenke til kommentar

Begynn å ta vare på deg selv: ha god hygiene, ta voks i håret, gå med klær du synes selv du ser bra ut i. Gå ut sånn du ønsker du skal se ut, og trives med deg selv. Om du får deg noen jentevenner etterhvert så skader det absolutt ikke å spørre dem om de synes buksa di eller skoene dine ser bra ut på deg, men om de for øyeblikket er fraværende så får du stole på deg selv. Husk, du skal stæsje deg slik at DU føler du ser bra ut, ikke kle deg etter hvordan du tror andre vil at du skal se ut!

 

Begynn å ta kontakt med mennesker. Øv deg på å snakke med dem, uten å tenke så grundig over hva du skal si til dem. Tren i alle situasjoner, med klassekamerater, kassadama, randomen på busstoppet osv. Vis verden hvilken herlig fyr du er! Ikke analyser det du skal si til noen før du sier det.

 

Snakk både med gutter og jenter, og ikke la deg knekke over at du ikke synes du alltid får det til, men heller ta lærdom av det. Mennesker som har noenlunde sammme interesser er letter å snakke og sosialisere seg med, så du har jo et kjemegodt utgangspunkt med orienteringen. Vis dem hvem du er og hvor kul du er å henge med.

 

Begynn å aktiviser deg på nye områder av livet ditt, f.eks: begynne å trene, være med i en organisasjon, klubb eller whatever. Da vil du treffe nye mennesker som ikke har noen forhåndskunnskap om deg og det vil bli lettere å stifte bekjentskap.

 

Hvordan du skal vise at du er en kul fyr? Tro på det selv. Vit at du er det. Den du tror du er, reflekteres gjennom hva du gjør og sier ubevisst.

 

Igjen, ikke la deg knekke av nedturer, men stå på og sett deg ofte små mål slik at de i lengden vil føre deg helt til topps! :thumbup:

Lenke til kommentar
Husk, du skal stæsje deg slik at DU føler du ser bra ut, ikke kle deg etter hvordan du tror andre vil at du skal se ut!

Her er jeg helt uenig. Det har da ikke noe å si hva han synes? Det er ikke han som skal synes at han er kul. Det er de andre. Derfor: Kle deg slik som dem, men med litt særegenhet. Hvis f.eks de har rød hettegenser, oppoversveis og mørk olabukse, så har du blå hettegenser, oppoversveis og lysere olabukse ;)

 

Igjen, ikke la deg knekke av nedturer, men stå på og sett deg ofte små mål slik at de i lengden vil føre deg helt til topps! :thumbup:

Helt enig. Er selv i en liten forandringsfase, og må si at det er mange nedturer. Veldig mange. Det eneste som funker er å gi faen og fortsette. Ikke gi deg før DU er fornøyd. Kjemp til døden - det skal jeg gjøre :D

Lenke til kommentar

Husk conflict, om man selv syntes man ser bra ut vises det. Om han tar på seg klær han føler seg mer eller mindre ukomfortabel i, men som han tror de andre syntes er kule, så vil han nok ikke få det resultatet han ønsker. Å få bedre selvtillit og være mer frampå.

 

Allikevel må man jo finne et kompromiss ;) Om klestilen din er veldig spesiell.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Ja, nettopp det jeg mener. Poenget mitt er at hvis en har fugly klær, så får man ikke venner uansett hvor godt du liker dem selv. Har en i klassa mi(vg3) som kler seg som en fattig uteligger, men er tilfreds med det. Han har også røti hygiene, og har derfor ytterst få venner. En annen kar, som forøvrig ikke har selvtillit i det hele tatt, kler seg i gamle, hullete gensere. 0 venner.

 

Selv, kler jeg meg ikke direkte "kult". Har vanlige klær, hettegensere/t-skjorte med motiv/tettsittende genser, jeans og dyre sko. Grunnen er at skoene bruker jeg hver dag. Samme med jakke. Det andre, som byttes hver dag, så er ikke så viktig.

 

@Trådstarter: Mitt beste tips: Invester i noen dyre sko/belte/jakke, og kjøp "vanlige" klær ellers. Jeg har jakke og sko fra Brandstad, til sikkert 3500-4000 til sammen, men går med bukse, genser og t-skjorte til under tusenlappen totalt. Har allikevel mange venner. Tips: JC og Jack And Jones om du er ung. Greie klær til en rimelig penge. Dressmann er bare bra til boksere og sokker.

 

En annen ting som er fint å huske på er at selv om en er fattig som f., så har en litt penger. Hvis du f.eks jobber på en eller annen drittjobb som meg, tjener du vel 3-5000 i måneden. Trekker en fra utgifter til bil, telefon e.l. som du måtte ha, så har du vel ca 2000 igjen. Disse kan du bruke på klær og investere i venner. Misforstå meg rett, du skal ikke kjøpe venner. Bare vise at du verdsetter dem. Et eksempel: jeg har en kompis som er glad i øl. Veldig glad i øl. En flaske koster vel 13 kroner inkl. pant. Det er billig. Han hadde to øl igjen på lørdag, og jeg var tom. Han ga en øl til meg. Det var utrolig hyggelig gjort. Da fikk han gratis taxitur og kebabpizza av meg. You see the point? Hvis du bare gjør det lille ekstra, så gjør folk det lille ekstra for deg også. En tyggis til en kompis som har dårlig ånde når han skal på date betyr mer enn en femtilapp når han står og blar i tusenlappene sine for å kjøpe ny telefon.

Lenke til kommentar

Det var da klær i litt dyreste laget.. Er det ikke populært med litt stilige sko som koster et par hundrelapper der også?

 

Uansett, drit nå i alt dette siste om utseendet og klær osv, jeg tror du tar det sånn som du selv vil.

Finn deg en venn, si du skal på kino og spør om han ikke blir med eller noe lignende.

 

Orientering + narkotika? Ser for meg en ny sportsgren..

Lenke til kommentar

En kan ikke gå i klær osv. som andre fordi de gjør den, man må gjøre det fordi man selv liker det. Man skal være stolt av den man er! Det er langt fra galt å gå tilnermet likt venner osv. men om man egentlig hater det, og gjør det bare fordi de kule kidza gjør det så er det på tide å skifte innstilling.

Lenke til kommentar

Ok, selv om vi avsporet om utseedet - er det så moralsk galt av oss å være litt mainstream?

 

Selv om jeg ikke er det (har verken penger eller entusiasmen..) så er jeg ikke så langt unna, og jeg er både meg selv samtidig og trives med det. Gutten vet nå selv hva han vil, et par råd til venstre og høyre skader ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...