Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bygge et sosialt nettverk fra bunnen av?


Anbefalte innlegg

Ja, nettopp det jeg mener. Poenget mitt er at hvis en har fugly klær, så får man ikke venner uansett hvor godt du liker dem selv. Har en i klassa mi(vg3) som kler seg som en fattig uteligger, men er tilfreds med det. Han har også røti hygiene, og har derfor ytterst få venner. En annen kar, som forøvrig ikke har selvtillit i det hele tatt, kler seg i gamle, hullete gensere. 0 venner.

Greia er at det er selvtilliten som er viktig, ikke hvordan andre ser på en. Får man god selvtillit av å ha fancy hår; vel og bra. Men det er absolutt ikke et krav for å få hverken venner eller "kvinnelige bekjentskaper". Har man god selvtillit er det lettere å få venner, men heller ikke dette er et krav. Hovedpoenget er å ha felles interesser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, var det. Får satse på at han tar turen innom igjen og gir oss litt mer å diskutere om :D

 

Forresten, siden han ikke er her, så kaprer jeg tråden litt. Hvis en er på et utested og ser ei jente som en har lyst til å snakke med, men som en aldri har sett/snakka med i hele sitt liv. Hvordan går man frem?

Lenke til kommentar

Hei igjen! Ser at jeg var savnet her :p

 

Greia med orienteringa er at ungdomsgjengen har krympet en del slik at vi nå bare er 4 stk. Dessuten er to av disse 2-3 år eldre enn meg og som regel veldig opptatt.

 

Ellers så har jeg funnet ut at jeg antagelig har noen "falske normer" som jeg må kvitte meg med. Er vel bare å hoppe i det som dere sier.

 

Og forresten: Bare kapre tråden, lurer på det samme selv egentlig.

Lenke til kommentar

Uansett, jeg må dra, så jeg siterer det jeg sa på PUA greia:

 

"Man må jo allerede være ganske selvsikker om man bruker noe slikt for å sjekke regelmessig, den andre delen ved dette er vel faktisk å bygge opp selvtilliten gjennom forskjellige metoder. Selv tror jeg egentlig ikke jeg trenger å lese så mye av dette, fordi jeg tror ikke det får meg noensteds, verken negativt eller positivt:p

 

Alt faller ned til is i magen!"

 

Jeg syns det virker som folk ikke tar det til seg, de får ingenting utav det, de bare kommenterer på slike ting om de er enige eller ikke.

 

Er det på en bar du er på hvor det er sjekking i lufta sotospeak, så har du vel egentlig et lettere grunnlag. Selv syns jeg ikke øyekontakten skal vare i en time, får dere god kontakt, kan du heller vente på et godt øyeblikk og dra bortover og si hei. Selv syns jeg det er viktig å ikke bygge opp forvetningene så sykt mye før du nærmer deg noen, det blir mindre spontant, og man driter seg ofte om noe er for gjennomtenkt.

 

God kontakt kommer av seg selv, tror ikke det hjelper å ha en liste over 10 emner i prioritert rekkefølge av hva som skal snakkes om, men det hjelper sikkert på litt og tenke på noe før du drar bortover.

 

Edit: Hele trikset er jo å ha nok guts til å nærme deg dem/henne i det hele tatt.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...