Gå til innhold

Supertilbud av Dell bærbare (gjelder til 29. mars)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst til mye problemer du har hatt med den pc-en. Synest det er rart at dei ikkje kjem med ein ny Testet på spesifike problemet og vist da ikkje oppstår så gir dei deg denne pc-en som ikkje har dei samme problemet.

 

 

Det står med svar og kvitt at dei ikkje har rett til meir en 2 avhjelp på pc-en med samme problemet!

 

Men anbefaler når du ringer er i kontor tiden 09-17 fra man-fre så får du skandenavisk support som har effaring med lovverket. Litt vanskeleg å prate med ein fra Nederland eller whatever om norske lover og eit seriøst tilbakesvar som gir deg som kunde den service du skal ha!

Lenke til kommentar
Hva dere enn gjør, ikke følg anbefalingen om å ta ut batteriet og holde inne "power" 30 sekunder! Det løser ikke problemet med touchknappene, og i tillegg har jeg mistanke om at det kan skade hovedkortet. Jeg har i hvertfall vært plaget med piping fra maskina etter at jeg prøvde dette (etter anbefaling fra Dell). Så nå kan det se ut som at jeg må bytte hovedkort også.

 

I dag fikk jeg i tillegg svart skjerm, og måtte restarte. Deretter fikk jeg beskjed om å kjøre et oppstartsreparasjonsprogram (eller hva det nå het) for å identifisere problemet. Da ble Windows gjenopprettet til et tidspunkt da alt fungerte. Må jeg bytte skjermkort også? Eller er det noe Vista-tull kanskje?

 

Se ikke bort ifra at dere ser meg på TV 2 hjelper deg snart. ;)

 

Må bare kommentere denne...

Grunnen til at du holder inne power i 30 sekunder etter å koble vekk strøm og batteri er for å fjerne overstrøm, det kan på ingen måte skade hovedkortet.

Du tømmer rett og slett maskinen helt for strøm, før du så setter i BARE strømkabel. Du skal nemlig ikke ha batteriet i maskinen når du ikke lader det eller er borte fra stikkontakt.

 

Tror du må roe deg littegrann ned selv om du har hatt mye problemer. Overstrøm og holde inne power knappen i 30 sekunder kan løse mye rare problemer i maskinen.

 

Dessuten, hadde jeg vært deg hadde jeg benyttet angrerett for LENGE SIDEN gjerne før den teknikeren kom.

 

 

Også er det slik at HP kan ha like mye feil som Dell, du SKAL lese reviews og tests før du kjøper et produkt, hør hvilke feil andre finner og kjøp den mest feilfrie som passer til ditt bruk.

Det var bare et råd.

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar

Jeg har ikke påstått at det skader hovedkortet. Sa bare at jeg hadde mistanke om det, og teknikeren som var her antydet det samme. Å holde inne "power" i 30 sekunder løser uansett ikke problemet med touchknappene. Det har jeg prøvd to ganger på to forskjellige panel.

 

Tj-nome,

Det kan virke som om PC-ene til Dell ikke blir testet før de blir sendt ut. Jeg har uansett ikke lyst på noen ny PC, for det kan være samme feil på den. Kan det stemme at denne PC-en nå er ute av produksjon, og at Dell har kommet med nye Studio PC-er? Ser sånn ut på hjemmesiden. Utseende er i hvertfall ikke det samme. Men spesifikasjonene er dårligere nå enn tidligere.

 

Det spiller ingen rolle hvem jeg snakker med på Dell. Møter bare arroganse hver gang uansett. Fryktelig tafatte kundebehandlere. Men jeg har loven på min side, så det jeg får sendt tilbake maskina om jeg vil. Stor sjanse for at jeg gjør det også.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke påstått at det skader hovedkortet. Sa bare at jeg hadde mistanke om det, og teknikeren som var her antydet det samme. Å holde inne "power" i 30 sekunder løser uansett ikke problemet med touchknappene. Det har jeg prøvd to ganger på to forskjellige panel.

 

Tj-nome,

Det kan virke som om PC-ene til Dell ikke blir testet før de blir sendt ut. Jeg har uansett ikke lyst på noen ny PC, for det kan være samme feil på den. Kan det stemme at denne PC-en nå er ute av produksjon, og at Dell har kommet med nye Studio PC-er? Ser sånn ut på hjemmesiden. Utseende er i hvertfall ikke det samme. Men spesifikasjonene er dårligere nå enn tidligere.

 

Det spiller ingen rolle hvem jeg snakker med på Dell. Møter bare arroganse hver gang uansett. Fryktelig tafatte kundebehandlere. Men jeg har loven på min side, så det jeg får sendt tilbake maskina om jeg vil. Stor sjanse for at jeg gjør det også.

 

Så bare gjør det da, du er helt klart misfornøyd med kjøpet, ingen vits i å drøye det.

 

og dette:

 

Hva dere enn gjør, ikke følg anbefalingen om å ta ut batteriet og holde inne "power" 30 sekunder! Det løser ikke problemet med touchknappene, og i tillegg har jeg mistanke om at det kan skade hovedkortet. Jeg har i hvertfall vært plaget med piping fra maskina etter at jeg prøvde dette (etter anbefaling fra Dell). Så nå kan det se ut som at jeg må bytte hovedkort også.

 

I dag fikk jeg i tillegg svart skjerm, og måtte restarte. Deretter fikk jeg beskjed om å kjøre et oppstartsreparasjonsprogram (eller hva det nå het) for å identifisere problemet. Da ble Windows gjenopprettet til et tidspunkt da alt fungerte. Må jeg bytte skjermkort også? Eller er det noe Vista-tull kanskje?

 

Se ikke bort ifra at dere ser meg på TV 2 hjelper deg snart. ;)

Lenke til kommentar

Også er det slik at HP kan ha like mye feil som Dell, du SKAL lese reviews og tests før du kjøper et produkt, hør hvilke feil andre finner og kjøp den mest feilfrie som passer til ditt bruk.

Det var bare et råd.

 

Har hatt HP før. Hadde aldri problemer. Det høres nesten ut som om du prøver å gi meg "skylden." Skal jeg ikke forvente at PC-en jeg kjøper ikke har feil mener du? Det må jeg selvsagt kunne forvente at den ikke har. Jeg leser alltid tester før jeg kjøper et produkt. Sto ingenting om denne feilen der...

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Er du helt trangsynt eller?

Jeg sa at HP KAN ha feil ikke at de garantert har det. Har hatt HP et par ganger, fleste gangene har det gått greit, men har hatt et par sorte får som ikke vil.

 

Selvsagt kan du forvente at PC-en ikke har feil, men du må også være OBS på at den KAN ha feil selv om det ikke står på tests / reviews, særlig hvis PCen er ny. Det kan også være at du er super uheldig.

Lenke til kommentar
Er du helt trangsynt eller?

Jeg sa at HP KAN ha feil ikke at de garantert har det. Har hatt HP et par ganger, fleste gangene har det gått greit, men har hatt et par sorte får som ikke vil.

 

Selvsagt kan du forvente at PC-en ikke har feil, men du må også være OBS på at den KAN ha feil selv om det ikke står på tests / reviews, særlig hvis PCen er ny. Det kan også være at du er super uheldig.

 

Har jeg påstått at du har sagt at det er feil med alle HP-maskiner eller? Det har jeg ikke. Men i og med at du nevnte HP, så kan jeg fortelle at jeg har hatt HP før, og jeg har ikke hatt problemer.

 

Hvis du ikke klarer å skrive på dette forumet uten å snakke til folk på den måten, så foreslår jeg at du lar være.

Lenke til kommentar
Du har akkurat endret posten din, jeg burde quotet deg så du ikke fikk gjort det.

Over og ut.

Endret jo ikke på noen ting. Bare et ord. Høh. :hmm:

 

Nå vel, jeg diskuterer mye heller Dell Studio 15. Så om du eller noen har noen flere innvendinger der, så setter jeg pris på at vi kan diskutere det i stedet. :) Slike personlige krangler er bare tull. ;)

Lenke til kommentar

Får å vere ærleg har eg aldri "big" problem med Kundeservicen til Dell uten å få takk i ein Vista cd som alldri blei sendt får 2 år siden men anyways.

 

Den nye modelen skal vere kraftigare en den gamle vertfall på Grafikkortet og skal ha støtte får kraftigare prossesore (sjølv om du kun kan forsatt kjøpe dei gamle prossesorane fra dell)

 

Men sån som det har utviklet for deg er nesten ufatteleg, eg har aldri hørt så mye problem. Okay info care klarte ikkje å få fikset den 3 år gamle M1710 men herregud dei gir meg ein ny Dell Studio XPS 16 for den gamle fordi dei ikkje klarte å fikse det gamle problemet etter 2 avhjelp forsøk.

 

Så ja det kan oppstå problemer men, i mine tilfeller har dei oppført seg. Prøvd å fikset problemet på ein profesjonell måte og sier dette er noko som må bli ordnet.

 

Men anbefaler at du logger Dato og Tid og navnet til personen du snakker med fra kundeservicen og er roleg å ta problemet og be dei om å ordne opp. Det kan vere lurt at du får Eposten til den personen du snakke med sån at han personeleg ser at du får dette problemet ut av verden :=)

 

Men nokk om det! Du får ha lykke til må snart lure om eg er lucky fyr kvar gang eg ringe kundeservicen med så mye problem du har hatt.

 

Men er designet anderledes på den nye Studio 15?.....

Lenke til kommentar
Men anbefaler at du logger Dato og Tid og navnet til personen du snakker med fra kundeservicen og er roleg å ta problemet og be dei om å ordne opp. Det kan vere lurt at du får Eposten til den personen du snakke med sån at han personeleg ser at du får dette problemet ut av verden :=)

 

Men er designet anderledes på den nye Studio 15?.....

 

Hehe, slapp av, jeg er ikke helt gal når jeg ringer. ;) Det lønner seg nok å være rolig, men såpass irritert er jeg at de nok skjønner alvoret.

 

Ser at rammen rundt skjermen er svart på den nye modellen. Om det er annet enn det vet jeg ikke. Kanskje den har nye og bedre touchknapper!? :whistle: Ser at jeg kan får denne maskina (med samme prosessor) til (hva var det?) ca 6400 kr. Bare bedre skjerm og bedre grafikkort. Jeg betalte 6111 kr for den gamle. Burde jeg ringe å be om å få denne i stedet synes du? Eller er det ikke store forskjellen? (Vet f.eks. ikke helt hva det vil si at grafikkortet har 512 MB dedikert minne i stedet for 256 MB). Om den har bedre touchknapper så bestiller jeg denne på flekken! ;)

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Hah. Snakket med teknikeren. Han har hatt PC-en hjemme hos seg for å installere Windows på nytt. Men ting tyder på at det også var en feil med det nye hovedkortet han satt inn. Fikk problemer med å installere skjermdriveren. I tillegg klikket installasjonen av Windows. Og problemet med touchknappene har dukket opp for tredje gang!! Dermed har jeg krav på ny PC. Var litt bekymret for at jeg hadde mistet angreretten siden jeg har fått service, men når jeg har fått samme feil tre ganger så er det ikke noe problem ;)

Lenke til kommentar

Teknikeren var her og leverte maskina etter reparasjon nå. Da touchknappene klikket for tredje gang i dag, så sa jeg at han ikke behøvde å reparere den, for da har jeg krav på ny PC. Men det oppdraget han har fått må han visst fullføre. Så han byttet hovedkort for andre gang. Var visst en feil med grafikkbrikken på det forrige hovedkortet (altså det han satte inn for noen dager siden.) Siden han gjorde dette ble jeg et sekund litt redd for at jeg ikke lenger hadde rett på ny PC. (Selv om bytte av hovedkort egentlig ikke hadde noe med touchknapproblemet å gjøre, men at maskina frøs ved oppstart). Men jeg slapp heldigvis å bekymre meg lenge, for jeg straks jeg slo på maskina så hengte en touchknapp seg opp øyeblikkelig.

 

Oppsummering:

Jeg kjøpte en Dell Studio 15 på Elkjøp som hadde problemet med touchknappene. Så fikk jeg en ny PC av Elkjøp som hadde nøyaktig samme feil. Dermed fikk jeg pengene tilbake. Så kjøpte jeg den samme PC-en (med bedre prosessor på dell.no). Den hadde også feil med touchknappene. Så ble panelet byttet. Fremdeles var toucknappfeilen der. Dermed ble panelet byttet enda en gang. I tillegg fikk jeg problemer med piping fra maskina. Dermed ble hovedkortet også byttet. Så fikk jeg problemer med at maskina frøs ved oppstart. Dermed ble kjøleribbe, minnebrikker og prosessor byttet. Da det var gjort så klikket touchknappene igjen. Så fant teknikeren ut at det var en feil med grafikkbrikken på det nye hovedkortet han hadde satt inn som gjorde at maskina frøs. Dermed satte han inn enda et hovedkort. Og da det var gjort så klikket touchknappene igjen. To nye touchknappanel, to nye hovedkort, to nye minebrikker, ny kjøleribbe og ny prosessor. I tillegg måtte Windows og alle drivere installeres på nytt. Likevel er touchknappfeilen der fremdeles.

 

Det var den korteste måten jeg kunne oppsummere alle problemene med Dell på. At det går an. Burde vel egentlig fått en PC helt gratis. Uoffisiell verdensrekord i feil på samme PC-merke? I think so. ;)

 

Dell står til stryk, men teknikeren får pluss og meget bra!

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Jepp, da har jeg fått den HP-maskina jeg bestilte hos Expert i forrige uke, etter at jeg hevet kjøpet med Dell. Og guess what!? Feil med touchknappene på denne også! Ja, det er helt sant! Nei, sier jeg, det er ikke tull!

 

Hvorfor driver disse datamaskinprodusentene å lager sånne touchknapper når de ikke klarer å få dem til å fungere!? Det er jo bare for at det skal se fancy ut! Altså er dette et helt unødvendig problem! Mye bedre med skikkelige knapper!

 

Tror at jeg tar kontakt med Din Side nå. Kanskje de har lyst til å lage en sak om dette. Er ikke bare jeg som lider.

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...