Gå til innhold

Supertilbud av Dell bærbare (gjelder til 29. mars)


Anbefalte innlegg

Mhm, eg har ikkje fått maskinen men har hørt at det kan hjelpe at du tar ut batteriet, la den stå og så sett du det inn igjen. Dette har noko med disarge tuch panelet. Og skal kunne hjelpe i nokon tilfeller.

 

Quickset har vel innstiling angånde kor store ikonene skal vere, den kan vere sett høgre på den nye pc du fekk i forhold til den gamle sån at skjermen virke mindre.

 

Synest du har vore uheldig med kundeservicen at dei ikkje har funnet problemet dit og heller ikkje ordnet opp, men det kan ha litt med at pc er kjøpt via Elkjøp og Dell har ikkje så store krav med å fikse den men likavel burde kundeservice funnet ein løysning problemet!

 

Eg synest vertfall Dell har kjempe bra pc-er, skal si i fra vist eg opplever samme problemet på denne pc når den dukker opp men i mellom tide er no da opp til deg kva du bør gjøre

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Takk for svar!

 

Det ble til at jeg bestilte en ny PC fra Dell.no. Får en mye bedre prosessor enn den på Elkjøp (P8600 i stedet for T6400), ellers er den helt lik. For P8600 er vel en god del bedre? For at jeg skule få den rabatten på 15 % så måtte prisen komme opp i minimum 7990 kr. Dell foreslo at jeg skulle velge noe som heter garantistøtte (eller hva det nå var) som varer i 4 år. Da kommer det teknikere hjem til meg om jeg får problemer. Dette kostet opprinnelig 1599 kr i tillegg til startprisen (7190 kr), slik at den totale prisen minus 15 % og det hele ville bli 7470 kr. Men i og med at jeg har hatt så mange problemer så sa kundebehandleren at han skulle snakke med sjefen sin og høre om de kunne gi meg litt avslag. Han ringte tilbake etter 10 min og sa at jeg skulle få PC-en til 7095 kr. Altså 375 kr avslag på den totale prisen. Det takket jeg ja til. Det betyr altså at jeg får en PC som er helt lik den jeg kjøpte på Elkjøp, bortsett fra at prosessoren er mye bedre, til omtrent samme pris. Høres det ut som en ok deal?

 

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe f.eks. et bedre batteri eller en bedre skjerm for å komme opp i 7990 kr slik at jeg fikk 15 % rabatt. Da ville den totale prisen bli 6825 kr. Men et bedre batteri ville bety et større batteri, og den opprinnelige skjermen er bra nok for meg, så da var det helt ok for meg å få denne garantistøtten til redusert pris i stedet, slik at jeg kom over 7990 kr.

 

Jeg la fram problemet med touchknappene, og det var noe de hadde hørt om før. Han mente likevel at jeg hadde vært veldig uheldig. Får jeg denne feilen igjen så kommer det jo en tekniker hjem til meg i løpet av tre dager og fikser det, så da går det greit, men om det skjer så kommer jeg i hvertfall til å la dem få høre det! (Jeg har også lest at det skal hjelpe å ta ut batteriet osv, men nå når jeg har kjøpt denne garantistøtten så får de fikse det selv. Jeg gidder ikke å eksperimentere med noe tror jeg.)

 

Nå har jo jeg som sagt allerede hatt denne PC-en som jeg kjøpte på Elkjøp noen dager så jeg har jo allerede litt erfaring med den. For de som er interessert så kan jeg jo lage en liste over positive og negative sider ved PC-en.

 

Positivt:

- Lav viftestøy! Viftestøy er jeg allergisk mot, men denne PC-en plager meg slett ikke. Godt fornøyd på dette området!

- Veldig behagelig tastatur!

- God og lyssterk skjerm!

- Byggekvaliteten er bra. Jeg får inntrykk av at dette er en kvalitetsmaskin. Tastaturet er bl.a. med på å gi meg det inntrykket.

 

Negativt:

- Høytalerene er skrekkelig dårlige! Nå forventer jeg ikke at høytalerene i en bærbar PC skal være kjempebra, men når de eksterne høytalerene ikke alltid er tilgjengelig er det greit at de innebygde kan gjøre en godkjent jobb. Det synes jeg ikke at de gjør. Jeg har hatt HP før, og der er høytalerene mye bedre.

- Tochknappene har en lei tendens til å henge seg opp eller slutte å virke på noen modeller.

- Det er mulig å se antydnig til flimring på skjermen. Dette er uansett ikke et stort problem, men om en er fryktelig var på dette så kan det kanskje hende at du vil legge merke til dette av og til. Men som sagt: ikke noen big deal.

 

Når det gjelder utseende på PC-en så vet jeg ikke helt hva jeg synes. Jeg har vært vant til HP, og de har jo fint design på sine PC-er. Til å begynne med så syntes jeg at designet var litt traust og kjedelig, men etterhvert så har jeg vendt meg til det. Etter en stund så begynte jeg heller å tenke at PC-er med pianolakk og møster på er billige og glorete plastikkmodeller, mens denne Dell PC-en har et mer klassisk design som gjør at en føler at kvaliteten er bedre, hehe. Dette er uansett en smakssak. Designet plaget meg litt i begynnelsen, men ikke nå lenger. ;)

Lenke til kommentar

Vent litt!

 

Nå er det første gang jeg bestiller på Dell.no, så jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer. Men nå trodde jeg at det var sånn at prisen måtte overstige 7990 kr for at jeg skulle få 15 % rabatt. Men er det sånn at jeg kan finne en sånn kupong, og legge inn en kode i stedet? Sånn at jeg kan få 15 % på f.eks. 7190 kr??? Da blir jo prisen 6111 kr. Den er jo nesten 1000 kr billigere enn min opprinnelige bestilling!! Men da får jeg ikke den garantistøtten, men er det egentlig nødvendig??

 

Jeg fant noen kuponger her, men er dette lovlig?????

http://www.kupongkode.com/dell

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar
Vent litt!

 

Nå er det første gang jeg bestiller på Dell.no, så jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer. Men nå trodde jeg at det var sånn at prisen måtte overstige 7990 kr for at jeg skulle få 15 % rabatt. Men er det sånn at jeg kan finne en sånn kupong, og legge inn en kode i stedet? Sånn at jeg kan få 15 % på f.eks. 7190 kr??? Da blir jo prisen 6111 kr. Den er jo nesten 1000 kr billigere enn min opprinnelige bestilling!! Men da får jeg ikke den garantistøtten, men er det egentlig nødvendig??

 

Jeg fant noen kuponger her, men er dette lovlig?????

http://www.kupongkode.com/dell

 

Det er helt låvlig å bruke den 15% kupong koden. Din bestillings ordre verdi må være 7990kr eller mer for at den kupong koden blir aktivert.

 

Ellers kan hvem som helst bruke disse kupong kodene.

Lenke til kommentar
Vent litt!

 

Nå er det første gang jeg bestiller på Dell.no, så jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer. Men nå trodde jeg at det var sånn at prisen måtte overstige 7990 kr for at jeg skulle få 15 % rabatt. Men er det sånn at jeg kan finne en sånn kupong, og legge inn en kode i stedet? Sånn at jeg kan få 15 % på f.eks. 7190 kr??? Da blir jo prisen 6111 kr. Den er jo nesten 1000 kr billigere enn min opprinnelige bestilling!! Men da får jeg ikke den garantistøtten, men er det egentlig nødvendig??

 

Jeg fant noen kuponger her, men er dette lovlig?????

http://www.kupongkode.com/dell

 

Det er helt låvlig å bruke den 15% kupong koden. Din bestillings ordre verdi må være 7990kr eller mer for at den kupong koden blir aktivert.

 

Ellers kan hvem som helst bruke disse kupong kodene.

 

Det er det jeg ikke skjønner! Jeg har valgt den PC-en som koster 7190 kr, og så legger jeg inn en kupongkode, og dermed blir prisen 6111 kr. Altså trenger ikke prisen være over 7990 kr for at jeg skal få 15 %.... Eller?

Lenke til kommentar
Noen kuponger har andre betingelser enn andre. Ser ut som den du har kan brukes uansett hvilket beløp PC'en kommer på.

 

Kult! Så om jeg velger den PC-en til 7190 kr, så kan jeg få den til 6111 kr. Det må da være en bra deal? Da mister jeg denne garantistøtten på 4 år da riktignok. Hva skal jeg velge? Betale 7095 kr med 4 års garantistøtte, eller droppe garantistøtten og betale 6111 kr i stedet?

Lenke til kommentar
Ring Dell og spørr om ett bedre tilbud av PC'en og rabatt på garanti/service ;) En telefon kan spare deg flere hundrelapper ;)

 

Det var jo det jeg gjorde. Jeg fikk den for 7095 kr og ikke 7470 kr. Men hvis jeg kan få den for 6111 kr, så vil jeg heller det. Men det jeg ikke skjønner er at på den kupongen på kupongkode.com så står det at den gjelder på kjøp over 7990 kr. Men dersom jeg velger maskina til 7190 kr, og deretter legger inn kupongkoden, så blir jo prisen 6111 kr. Altså trenger ikke prisen være over 7990 kr for at kuponger skal virke?? Merkelig.

 

Det jeg heller ikke skjønner noe av er hvordan noen i denne tråden klarer å få prisen ned i 5300 kr med de samme spesifikasjonene som min PC har. P8600 prosessor f.eks. Hvordan kan prisen bli så lav som 5300 kr når en får 15 % på ca 7990 kr? Det går jo ikke an...

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar
Ved ren tilfeldighet kom jeg over et enormt godt tilbud fra leverandøren Dell. Den bærbare modellen kalt Dell Studio 15 blir akkurat nå solgt til sterkt redusert pris (-2000kr). Men salget varer kun til i morgen, så de som skal kjøpe, må kjappe seg. Her er standard spesifikasjoner:

 

Dell Studio 15 (5390,-)

 

DellStudio.png

Skjerm: 15,4" (1200 x 800)

Prosessor: Intel Core 2 Duo T6400 @ 2GHz

Minne: 4GB DDR2 800MHz

Harddisk: 320GB (5400rpm)

Skjermkort: ATI Radeon HD 3450

Batteri: 6-cellers litiumion

Vekt: 2,8 kg

 

.:Link til handel:.

 

Originalpris ligger på 7490 kroner, altså sparer du hele 2100. Hadde det ikke vært for at jeg har en lignende maskin, ville jeg kjøpt på sparket. Javel, det var dagens gode gjerning. Lykke til! :thumbup:

DellStudio.png

 

Mulig noe jeg ikke forstår. Det er denne som er supertilbudet på 5400,- eller? Poenget er at det ikke er sånn supertilbud - selv om det er en bra pris. Er den enda billigere eller? Jeg stusset litt over reklame for noe som ikke er super-tilbud men en grei pris.

 

Førprisen er ok hvis den er reel. Her virker det som om 5400,- er en riktig pris, 7500 er på bærtur - vel det var mitt poeng.

 

Nå var HP bare et eksempel. Jeg har lagt ut Asus osv. Les alt.

 

Du har helt rett i at det ikke går an. det var slik som dette det startet til rundt 5400,-...

Lenke til kommentar

Ops, det var en T6400-prosessor det ja. Overså den. Men se på denne da:

 

Det funket ikke å endre skjerm, men men. Endelig oppsett a 6300kr:

 

CPU Intel® Core 2 DuoP8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz)

Minne 4096 MB 800 MHz tokanals DDR2 SDRAM [2 x 2024]

Tastatur Internal Norwegian Qwerty Keyboard

Videokort 256 MB ATI® Radeon HD 3450-grafikkort

Harddisk 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

OS Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 N

Modem External 56k V.90 Modem (USB)

Optiske enheter DVD+/-RW-stasjon med innstikksplass,

Trådløs tilkobling Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2)

Standard garanti 1Yr Limited Warranty - Collect & Return

Bluetooth Dell Wireless 370 Bluetooth-modul

Primærbatteri Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 W/t)

Kamera 2,0 megapikslers integrert webkamera

Fargevalg Jet Black med matt finish

LCD 15,4" WUXGA CCFL(1920x1200) TFT-TrueLife

Microsoft-programmer Microsoft® Works 9.0 - Norwegian

 

Hvis jeg velger nøyaktig de samme spesifikasjonene som denne, så havner prisen på 6859 kr, og ikke 6300 kr som det står her. Men det er kanskje pga. at tilbudet som ble avsluttet 29. mars var enda bedre da?

Lenke til kommentar
Jepp, og hadde svenni84 brukt 15% rabattkupongen hadde han fått han har 5355, slik som jeg gjorde :).

 

Men det er dette jeg ikke skjønner! Jeg spør igjen. Hvordan kan du komme ned i 5300 kr når du får 15 % rabatt på 7990 kr? Det er jo umulig! Behøver ikke prisen være over 7990 kr likevel for at kupongen skal virke? Kan jeg altså få 15 % rabatt på 7190 kr?

Lenke til kommentar
Mhm, eg har ikkje fått maskinen men har hørt at det kan hjelpe at du tar ut batteriet, la den stå og så sett du det inn igjen. Dette har noko med disarge tuch panelet. Og skal kunne hjelpe i nokon tilfeller.

Her har du rett.

 

Toutchknapper er som regel styrt av små microkontrollere og de kan av og til leve sitt eget liv.

 

Eneste mulighet er å ta all strøm fra dem så de resetter seg.

 

Det gjør man ved å ta ut batteriet, strømtilkobling og trykke på startknappen noen ganger.

Lenke til kommentar
Så lenge førprisen er over 7990(altså før dell har gitt rabatt) fungerer det knallfint.

 

Ehh, nei. Jeg mener...du svarer kanskje ikke helt på spørsmålet mitt. ;) Hvis du får 15 % på 7990 (som er førpris), hvordan kan maskina da bli kostende 5300 kr??? Da har du jo fått 33 % avslag, ikke 15 %! Skjønner? For at prisen skal bli 5300 kr, så må førprisen (før rabatten på 15 %) ha vært ca 6300 kr. Dette systemet er jo helt latterlig, selv om det er penger å spare.

 

Og igjen: slik jeg ser det så trenger ikke førprisen å være over 7990 kr, for jeg får tydeligvis 15 % rabatt på 7190 kr! Legger jeg in PC-en som koster 7190 kr, så får jeg 15 % rabatt på den prisen, selv om det står tydelig og klart på kupongkode.com at førprisen må være over 7990. Prisen etter jeg har lagt inn koden blir 6111 kr. Dette er jo helt høl i hue... :ermm:

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar
Se her du: post-139035-1238922025_thumb.jpg

 

Der det står Pris: 8490 , DET er førpisen. Det er den som teller om du før rabatt eller ikke.

 

Ahh. Er det det som er førprisen? Ja vel, ja vel. ;) ;) Tydelig at kundebehandlerne på Dell ikke vet dette. Jeg snakket med tre stykker og de sa at jeg måtte få 7190 til å komme opp i over 7990 for å få 15 % rabatt. De mente helt klart at 7190 kr var prisen jeg måtte gå ut ifra. Ingen tvil om det.

 

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du kunne få PC-en til 5300 kr. Men PC-en var kanskje billigere i utgangspunktet (altså før rabatten på 15 %) på det tilbudet som varte til 29. mars?

Lenke til kommentar

STUDIO 15 (N0453503)

Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz), Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian

Minne

4096 MB 800 MHz tokanals DDR2 SDRAM [2 x 2024]

Tastatur

Internal Norwegian Qwerty Keyboard

Videokort

256 MB ATI® Radeon™ HD 3450-grafikkort

Harddisk

320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Microsoft operativsystem

Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian

Modem

External 56k V.90 Modem (USB) including Cable and Adapter

Optiske enheter

Fast, innebygd DVD+/-RW-stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

Trådløs tilkobling

Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) halvt minikort

Kabel

1 Meter Power Cord (3 Wire) - European

Leveringsdokumenter

Norwegian - Documentation Studio 1537

Gedis Bundle-referanse

N0453503

Standard garanti

1Yr Limited Warranty - Collect & Return

Forbedrede oppdateringspakker

1 års begrenset garanti - henting og retur

Bluetooth

Ingen Bluetooth-oppgradering

Bestillingsinformasjon

Studio 1537 Order - Norway

Primærbatteri

Primært 9-cellers litiumionbatteri (87 W/t)

Bærevesker

Ingen bæreveske

Dell mediepakke for system

Ressurs-DVD for Studio 1735 (diagnostisering og drivere)

Kamera

2,0 megapikslers integrert webkamera

Fargevalg

Jet Black med matt finish

Støtte for skader ved ulykke

Ingen Accidental Damage Support

Online Backup

DataSafe online sikkerhetskopiering av 2 GB i 1 år

Merkelapper

Trådløsetikett (Intel Wireless-kort) - Core 2 Duo

LCD

15,4-tommers widescreen WXGA+ WLED (1280 x 800) TFT-skjerm med TrueLife™

Microsoft-programmer

Microsoft® Works 9.0 - Norwegian

Sikring av datamaskinen

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Strømforsyning

90-watts vekselstrømadapter

Security

Ingen sikkerhetsalternativer er valgt

Totalt Totalt

ekskl. mva. mva-sats mva. inkl. mva.

6 069,00 kr

 

Rabattkoden fungerte utmerket for meg og jeg venter på den. Dessverre skulle jeg hatt den før den 15.april...

Lenke til kommentar

Hvordan kan prisen bli 6069 kr!? Hvis jeg velger den maskina som koster 7190 kr, og går rett til kassa og legger inn kupongkoden så blir den endelige prisen 6111 kr! Hvordan i alle dager kan du få PC-en til 6069 kr når du attpåtil har bestilt et bedre batteri? Bestilte du før 29. mars? Er en fordel om dere sier det. ;) ;) :) Jeg blir helt forvirra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...