Gå til innhold

Radostyrt bil !!GØY!!


spboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes helikopter virker mest spennende, men er nok desidert mye vanskeligere å styre enn de andre alternativene.

Ja, det tror jeg nok. Men du får jo sånne "støttehjul" for nybegynnere... Hadde vært morsomt å prøve. Gleder meg til jeg får bilen på veien. :)

 

Du har vel ikke en bil du vil anbefale? Må tåle litt, kunne kjøre andre steder en på en perfekt flat vei og må ha fart :wink:

Lenke til kommentar
Du har vel ikke en bil du vil anbefale? Må tåle litt, kunne kjøre andre steder en på en perfekt flat vei og må ha fart

Du stiller samme krav som meg, ser jeg :D

Er vel forsåvidt fornøyd med bilen min (Sintech GT8), men jeg har vel egentlig ikke nok greie på dette til å anbefale deg noe. Sjekk forumet på www.lmbk.no, du får sikkert et bedre svar der.

Lenke til kommentar

Hvor mye penger har dere tenkt å svi av på bil da? Min annbefaling er å få tak i en brukt Inferno Mp5,Mp6 eller Mp7,5. Dette er de bilene som blir mest brukt rundt omkring. Pass på at det er montert en del ekstautstyr slik som at det er stål hoveddrev og ståldiffer. Gjerne med universalakslinger osv. Disse bilene er 4Wd 1:8 biler. dvs ca 50 cm lange. En standard bil gjør ca 50-60 km/t, og fullrigge med motor (OS-Max, RB eller lignende) skal de være gode for tett oppunder 100Km/t. Flesteparten som skryter på seg biler som gjør 120-130Km/t bør sjekke hastigheten litt bedre...(med mindre man har en F1 Phantom, Serpent 1:8 track ell lignende) Gjelder selvsakt ikke alle, men flesteparten her vet ikke hva 130 virkelige kilometer vil si på småbiler....

 

Men, hovedsaken er: Kjøp brukt, som er ferdig rigget istede for å kjøpe nytt bare for å måtte bytte ut alle slitedeler til kvalitet etter hvert. Handlet meg en Inferno DX2 for 3 år siden, og brukte gud vet hvor mange tusen kroner på å få den skikkelig. Sikkert en totalpris på ca 15.000. I fjord kjøpte jeg (med mye flaks) en Inferno Mp6 med RB S7 Euro motor, og alle optionals,+digitale servoer for den utrolig heldige sum av kr 2.500. (av en n00b som ikke hadde greie på det) og den har vart uten at jeg har skiftet annet enn dekkene og stempel/foring.

 

Og hold dere unna automatgir hvis dere skal kjøre buggy. Holder ikke.

Lenke til kommentar
Hvor mye penger har dere tenkt å svi av på bil da? Min annbefaling er å få tak i en brukt Inferno Mp5,Mp6 eller Mp7,5. Dette er de bilene som blir mest brukt rundt omkring. Pass på at det er montert en del ekstautstyr slik som at det er stål hoveddrev og ståldiffer. Gjerne med universalakslinger osv. Disse bilene er 4Wd 1:8 biler. dvs ca 50 cm lange. En standard bil gjør ca 50-60 km/t, og fullrigge med motor (OS-Max, RB eller lignende) skal de være gode for tett oppunder 100Km/t. Flesteparten som skryter på seg biler som gjør 120-130Km/t bør sjekke hastigheten litt bedre...(med mindre man har en F1 Phantom, Serpent 1:8 track ell lignende) Gjelder selvsakt ikke alle, men flesteparten her vet ikke hva 130 virkelige kilometer vil si på småbiler....

 

Men, hovedsaken er: Kjøp brukt, som er ferdig rigget istede for å kjøpe nytt bare for å måtte bytte ut alle slitedeler til kvalitet etter hvert. Handlet meg en Inferno DX2 for 3 år siden, og brukte gud vet hvor mange tusen kroner på å få den skikkelig. Sikkert en totalpris på ca 15.000. I fjord kjøpte jeg (med mye flaks) en Inferno Mp6 med RB S7 Euro motor, og alle optionals,+digitale servoer for den utrolig heldige sum av kr 2.500. (av en n00b som ikke hadde greie på det) og den har vart uten at jeg har skiftet annet enn dekkene og stempel/foring.

 

Og hold dere unna automatgir hvis dere skal kjøre buggy. Holder ikke.

 

Serpent + div andre Track biler er målt med Laser opptil 130 Kmt dette er Asfalt racere for bane kjøring.

For de som er intresert i slike biler så ta dere entur til Hverven motorsenter(Oslo) på tirsdager da er det mye kjøring.

http://www.oslomodellbilklubb.no

 

Eller ta entur til http://www.klepprc.no

 

Oslo modellbil klubb Bilene har en utrolig akselerasjon, hvor 0 - 100 km/t går unna på 1,6 sekunder. Topphastigheten er opp mot 120 km/t.
Lenke til kommentar
"]Tor Rasmussen virker som han har peiling på import' date=' har tenkt å kjøpe en mini-z men er litt usikker på hvor mye jeg må betale i avgifter. Bilen jeg har tenkt å kjøpe koster 95$ (ca. 750 kr.), hva må jeg regne med å betale i avgifter?

 

Regnestykket blir.

Produktpris + frakt = Totalpris dollar. (Det blir trekt fra konto etter bestilling)

 

Når varen kommer til Norge må du betale Moms/Toll. 24%

Du kan velge å fortolle selv, oppsøke tollvesen, ta med bestillingskvitering, osv. Eventuelt deklarere over nettet, da sparer du litt gebyr. Jeg gidder ikke dette og vil ha tingen fort, derfor bruker jeg posten. De tar 149,- i fortolling.

 

Totalpris x 0.24 = Toll + 149,- gebyr = Betales på posten.

 

Din bil.

95 $ + flyfrakt 20 $ = 115 $

 

115 $ x valutakurs 7 = 805,- NOK (trekkes fra din konto etter bestilling)

 

Postens gebyr 149,- + moms 0.24 x 805,- = 193,-

 

Bil/frakt 805,- + Toll/gebyr 193,- = Totalpris 998,-

 

 

For å gjøre det enkelt når du surfer på sider. Ta dollarpris og gang med 8,68. (Kurs og toll regnet sammen)

 

Eksempel du ser en bil til 120 $ x 8.68 = 1042,- Nok vil bilen koste totalt pluss frakt.

 

Kommentar til frakt.

Bestill ALLTID airmail. Surfacemail er litt billigere, men tar LAAAANG tid. Fra Tower tar det ca 7 uker, airmail = 15 dager.

 

Det er kjipt å spare 50 - 100 kroner i frakt og måtte vente i 5 ekstra uker.

 

Jeg bruker posten til fortolling. Første gang må du sende/faxe inn ditt samtykke og personnummer. Kryss da av for at posten skal fortolle alle dine framtidige sendinger. Resultatet blir da at alle varer kommer direkte til deg, og regning for toll og gebyr blir ettersendt flere dager etterpå. Altså når jeg bestiller nå kommer pakken rett hjem, og toll kommer flere dager senere som gebyr.

(Man har riktig nok ikke lov å åpne pakken før toll er betalt, men jeg eller noen av de jeg kjenner har aldri blitt sjekket, tror det er mer en sikkerhetsordning i tilfelle noen skulle finne på å ikke betale toll. Er pakken da åpnet har de et noe større rettslig problem.)

Lenke til kommentar

Har en Kyosho Ford Focus, Readyset. Fikk jeg til jul for to år siden. Vet ikke helt hva den heter, men samma det.

 

Har bytta motor og nå mangler jeg en aksling, så nå er det bakhjulstrekk istedet for 4WD.

Sier bare en ting. Det er for j ævlig rått og spinne med sånne små biler, til dekka lager fin røyk :D

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å plukke opp et RC blad hos f. eks. Narvesen, så får du litt bakgrunnsinfo og et grunnlag for kjøp. Var sånn passe inne i 'miljøet' for et par år siden, leste mye "RC Car Action" eller hva bladet het.

 

Du burde kanskje gå får 4takts motorer, da du kan bruke vanlig bensin i stedet for nitroblandinga de fleste andre motorene går på. Husk også at elektromotorer er langt ifra så daue som dem høres ut som. Den raskeste raceren er faktisk elektrisk! (søk på f. eks. oval racing). Det er da snakk om langt over 120km/h.

Lenke til kommentar

WOW, takker Tor Rassmussen. Da blir d bestilling av Mini-Z, her i norge må jeg opp i en 15-1600,- for en slik bil. Bestillte noen "Blåfilmer" fra sverige for noen år side :roll: og da fikk jeg tilsendt en slik fortollings greie som jeg krysset ut at all fortollings post kunne fortolles med min samtykke, funka fint d. :D

Takker nok en gang :wink:

 

For alle som ikke vet hva Mini-Z er for noe, bør sjekke d ut, ser kanon morsomt ut, særlig hvis man er flere om d.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...